Doordat ik wat bootproblemen had net mijn pc op een aantal punten getest. Een paar maanden terug heb ik mijn pc van 2GB naar 4GB uitgebreid. Om de volledige 4GB in Windows XP en de bios te kunnen zien heb ik daarvoor in de bios de memory remap functie aan moeten zetten. Dat werkte prima.
Gisteren heb ik echter memtest gedraaid (geboot van flop) en die crasht vrij snel, telkens op hetzelfde punt (47%). Hierop memory remap uitgezet, en dan crasht memtest niet meer. Nu twijfel ik alleen wat het probleem is:
-werkt memory remap niet helemaal zuiver?
-kan memtest niet met memory remap omgaan?
-werken memtest en memory remap prima, maar is mijn geheugen niet goed?
Het moederboard heeft al de laatste bios, voor nu gebruik ik maar even 3GB, maar straks met windows 7 wil ik toch wel heel graag de 4e GB ook gebruiken.
Gisteren heb ik echter memtest gedraaid (geboot van flop) en die crasht vrij snel, telkens op hetzelfde punt (47%). Hierop memory remap uitgezet, en dan crasht memtest niet meer. Nu twijfel ik alleen wat het probleem is:
-werkt memory remap niet helemaal zuiver?
-kan memtest niet met memory remap omgaan?
-werken memtest en memory remap prima, maar is mijn geheugen niet goed?
Het moederboard heeft al de laatste bios, voor nu gebruik ik maar even 3GB, maar straks met windows 7 wil ik toch wel heel graag de 4e GB ook gebruiken.