Toon posts:

Hoofdtelefoon en andere geluidsapparatuur doen raar plotseli

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik heb een probleem en ik heb u hulp nodig.

Dit is mijn eerste topic ooit, normaal kon ik het probleem altijd vinden op google en op tweakers etc. maar dit keer kon ik het echt niet vinden.

Mijn probleem is dat mijn geluid de laatste tijd raar doet, het ligt niet aan mijn motherboard of hoofdtelefoon of mijn drivers. Want ik heb mijn Realtek AC97 driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ik heb Realtek HD driver gedownload, maar niks werkte.

Mijn rechteroor van m'n hoofdtelefoon stopte zomaar met werken en dit heb ik ook met andere hoofdtelefoons, als ik aan de stekker bij dat groene ding een beetje los deed, dan deed die het weer een beetje, maar het bleef er maar uit vallen en de geluidskwaliteit was niet meer hetzelfde. Ik heb dit met elke hoofdtelefoon, terwijl dit op andere computers niet het geval is.

Ik heb ook een nieuw gebruikersaccount op m'n pc geprobeerd te maken, maar dat werkte ook niet.

Heeft er iemand hier ervaring mee? Zo ja, dan hoop ik dat u me kunt helpen.

Met vriendelijke groeten,

Milad

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik zou zeggen dat er gewoon slecht contact gemaakt wordt in de geluidsconnector waardoor enkel het linker geluidskanaal doorgegeven wordt. Kan je het geluid ook via een andere aansluiting laten lopen? Bijvoorbeeld een front-connector ofzo?

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie ^_^

Ik heb twee van die groene dingen waar je de geluidskabel in kan doen, en bij allebei, voor en achter doen ze nu zo raar plotseling. En dit had ik dus nooit eerder

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gooi die hoofdtelefoon even in iets van een iPod oid. Doet ie het daar wel --> Aansluiting in je PC heeft los contact. Een kapotte geluidskaart zou ook nog kunnen, maar dat verwacht ik niet aangezien je de drivers nog wel goed kunt installeren.
Doet je hoofdtelefoon het niet op een iPod of heb je het zelfde effect --> Plug van hoofdtelefoon vervangen, of hoofdtelefoon weggooien en een nieuwe halen :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:24:
Gooi die hoofdtelefoon even in iets van een iPod oid. Doet ie het daar wel --> Aansluiting in je PC heeft los contact. Een kapotte geluidskaart zou ook nog kunnen, maar dat verwacht ik niet aangezien je de drivers nog wel goed kunt installeren.
Doet je hoofdtelefoon het niet op een iPod of heb je het zelfde effect --> Plug van hoofdtelefoon vervangen, of hoofdtelefoon weggooien en een nieuwe halen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:24:
Heey, sorry dat ik net een quote heb gedaan zonder iets in te typen, foutje!

Maar mijn hoofdtelefoon doet het op andere computers wel, en mijn andere hoofdtelefoons doen het normaal wel op mijn pc, maar nu opeens zomaar niet. maar als ik mn hoofdtelefoon er voor de helft instop doet die het wel, maar dan valt die stekker er steeds uit en de geluidskwaliteit verminderd.

Mijn hoofdtelefoon doet het ook op een iPod en andere computers, dus het ligt zeker niet aan de hoofdtelefoon. Maar mijn computer doet het opzich wel, en ik weet zeker dat dat groene-plug niet kapot is omdat ik dit probleem bij allebij de kanten heb (voor en achter plug) dus het moet iets met mijn instellingen zijn denk ik of iets anders.

Alsnog bedankt voor je reactie!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:34
Ik denk niet dat het de instellingen van je computer zijn, het kan evt. zijn dat je geluidskaart er niet (helemaal) goed in zit. Heb je de kast onlangs bijv. open gehad, of schoongemaakt (moet die overigens ook open.. :p )
Je kan proberen je kast (nogmaals) open te maken en de geluidskaart (indien geen onboard) aan te drukken. Verder kan je eens kijken wat voor kabeltjes van of naar je geluidskaart/ aansluitingen (zowel voor als achter lopen) en proberen die wat aan te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
jbdeiman schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:17:
Ik denk niet dat het de instellingen van je computer zijn, het kan evt. zijn dat je geluidskaart er niet (helemaal) goed in zit. Heb je de kast onlangs bijv. open gehad, of schoongemaakt (moet die overigens ook open.. :p )
Je kan proberen je kast (nogmaals) open te maken en de geluidskaart (indien geen onboard) aan te drukken. Verder kan je eens kijken wat voor kabeltjes van of naar je geluidskaart/ aansluitingen (zowel voor als achter lopen) en proberen die wat aan te drukken.
Ik heb m'n pc open gemaakt en alles wat er aan te drukken was aangedrukt. Maar het hielp totaal niet, ik weet echt niet wat er mis is, alles ziet er normaal uit. Ik denk toch dat het iets is in de pc met de instellingen, maar voor zover ik kan zien zijn de instellingen correct en heb ik ze verder niet aangepast maar toch doet m'n hoofdtelefoon raar.

Alsnog bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeerd maar helaas!
Pagina: 1