Leds laten reageren op geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Omdat ik met een casemod en leds bezig ben zat ik te denken aan geluids-reactieve leds. Dat de ledjes dus knipperen etc op geluid. Dit zie je vaak met CCFL's, maar wil ik met ledjes doen.

Probleem is echter dat ik geen idee heb hoe dat te doen.

Ik heb op internet de LM39nogwat gezien, alleen die dient als VU-meter, wat ik dus nu niet wil. Mijn zoektocht is niet echt ver gekomen omdat ik constant terecht kom op dat ik mn ledjes op mn speaker moet aansluiten. Maar dat vind ik dus geen nette oplossing.

Zouden jullie mij een trap in de goede richting willen geven? Ik ben nou niet echt handig met electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 21:37
Wat had je dan voor idee? Moeten de LED's op je pc aangesloten worden? Of moeten ze via een microfoon het geluid detecteren? Je idee is vrij simpel en er zouden zat oplossingen te vinden moeten op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets dus eigenlijk, alleen dan met leds?

Afbeeldingslocatie: http://www.discountradio.co.za/images/disco/3-unit-disco-light.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Mr.Qips schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:18:
Wat had je dan voor idee? Moeten de LED's op je pc aangesloten worden? Of moeten ze via een microfoon het geluid detecteren? Je idee is vrij simpel en er zouden zat oplossingen te vinden moeten op internet.
Ik wil het geluid aftappen van mijn mobo audio header. Maar dat is volgens mij hetzelfde als de 3,5mm jack.
En als ik zoek kom ik alleen maar aan sloop je ouwe speakers en solder op de speaker uitgang de leds, maar dat moet toch netter kunnen?
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:18:
Zoiets dus eigenlijk, alleen dan met leds?

[afbeelding]
Denk het wel, als je dit filmpje ziet weet je wat ik bedoel

http://www.youtube.com/wa...uKmlTYUx4&feature=related

[ Voor 7% gewijzigd door BlackWhizz op 09-09-2009 19:35 . Reden: Vraag niet compleet beantwoord. ]

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-10 17:19
kijk eens op Circuits Online. Dat lijkt aardig op wat je zoekt volgens mij.

• BlackWhizz
Teddy schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:26:
kijk eens op Circuits Online. Dat lijkt aardig op wat je zoekt volgens mij.
Bedankt, die had ik ook al gezien, maar dan moet ik hem op 1 of andere manier ombouwen dat hij input krijgt van mijn mobo header.

Heeft iemand hier verstand van? Ik snap dr niets van. Ik ben al blij dat ik ledjes kan solderen en een 7805 aan het werk heb gekregen.

[ Voor 14% gewijzigd door BlackWhizz op 12-09-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
trapje. Ik zit hier echt mee te worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je zou dat schema op CircuitsOnline kunnen ontdoen van z'n microfoonvoorversterker. Laat dan alles aan de linkerkant van C2 weg en sluit je audio (linker- of rechterkanaal) aan het 'losse' pootje van C2 aan. Kijk hoe het werkt: als je schakeling te gevoelig is kan je een potmeter tussen de schakeling en je audiobron hangen, als 'ie te ongevoelig is heb je pech :P

(Geen garanties, als ik de signaalnivo's op de natte-vinger-manier inschat zou het moeten werken, maar mijn analoge skillz zijn om dit uur nog minder aanwezig dan anders.)

Ow, if all fails kan je natuurlijk ook nog een 'LM39nogwat' pakken en daar slechts 1 ledje ophangen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Sprite_tm op 14-09-2009 22:50 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1