Samsung brander, speelt wel maar brandt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-02 13:43
Ik heb hier een pc staan met een Samsung SH-S223B (dvd brander).
De pc heeft dus als klacht dat hij wel kan spelen maar niet kan branden.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd
Andere brander (hiervoor had ik een ASUS, enz enz....)
Drivers weg gegooid
Firmware opnieuw geïnstalleerd
Kabels gecheckt
Verscheidene brand programma's waaronder Nero en Burnaware free.

De volgende dingen weet ik ook al.
De bios ziet de samsung wel als brander.
Windows ziet deze schijf als ROM (dus een speler)
Ik heb ook een dvd speler/cd brander in mijn pc, deze word ook gezien als alleen maar een speler.
De samsung is SATA en de speler is IDE

Zelf verwacht ik dat er ergens iets niet goed in het register staat, of een instelling ergens verkeerd staat omdat ik redelijk veel last heb gehad van virussen e.d.

Alvast bedankt voor het lezen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan hij niet gewoon kapot zijn? heb je de mogelijkheid om hem te testen in een andere pc zonder virussen?

• Intruder
Notehoutelade schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:10:
Kan hij niet gewoon kapot zijn? heb je de mogelijkheid om hem te testen in een andere pc zonder virussen?
Ik heb ondertussen 3 branders geprobeerd en alle 3 zijn ze niet kapot. dat weet ik dus zeker.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Intruder schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:13:
[...]

Ik heb ondertussen 3 branders geprobeerd en alle 3 zijn ze niet kapot. dat weet ik dus zeker.
misschien snap ik het niet, of jij mij niet :) maar ik vroeg me af of je die Samsung in een andere pc had getest. Ik begrijp uit jouw reactie dat je 3 andere branders in deze pc hebt getest, klopt dat?

• Intruder
Notehoutelade schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:14:
[...]

misschien snap ik het niet, of jij mij niet :) maar ik vroeg me af of je die Samsung in een andere pc had getest. Ik begrijp uit jouw reactie dat je 3 andere branders in deze pc hebt getest, klopt dat?
De samsung heb ik vanmiddag op mijn werk gekocht en daar voor de tijd snel even getest, voor de zekerheid. deze is dus gewoon goed,

PS. klein misverstandje :P, kan gebeuren ;)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:47
Wellicht helpt het trouwens als je vermeld wat er precies niet lukt. Nu krijg ik een beetje het idee van: m'n computer doet het niet, maar wat hij niet doet weet ik niet

• Intruder
mad-dog schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:17:
Wellicht helpt het trouwens als je vermeld wat er precies niet lukt. Nu krijg ik een beetje het idee van: m'n computer doet het niet, maar wat hij niet doet weet ik niet
Nou kijk,

Ik probeer met deze pc te branden, en meteen als ik mijn compilatie wil maken dan word er gemeld dat er geen brander aanwezig is. En dit probleem heb ik met meerdere programma's daar ligt het dus ook niet aan. Ook windows zelf zegt ook dat er een speler in zit, en dus geen brander.

En de rest staat allemaal vermeld in mijn begin post.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Alles wat met branden te maken heeft tav software verwijderen. Dus nero, alcohol, daemon tools, iso programma's etc.
De brander en kontroller waar hij op zit bij hardware in windows verwijderen en rebooten.
Nero installeren en proberen.

• Intruder
jan99999 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:42:
Alles wat met branden te maken heeft tav software verwijderen. Dus nero, alcohol, daemon tools, iso programma's etc.
De brander en kontroller waar hij op zit bij hardware in windows verwijderen en rebooten.
Nero installeren en proberen.
heb dit ondertussen geprobeerd, heb alles was met de dvd speler te maken had verwijderd, toen alles in apparaatbeheer verwijderd, maar helaas zonder succes. Heb na een reboot nog steeds het zelfde probleem.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou nog eventjes controleren of er geen upper/lowerfilters actief zijn.
Meer info vind je op deze link:
Your CD drive or DVD drive is missing or is not recognized by Windows or other programs

• Intruder
Twister336 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:13:
Ik zou nog eventjes controleren of er geen upper/lowerfilters actief zijn.
Meer info vind je op deze link:
Your CD drive or DVD drive is missing or is not recognized by Windows or other programs
Ik heb die plugin op die site geprobeerd, deze zij dat alles normaal was, heb de rest van de stappen ook doorgenomen en upper en lower class zijn bijde niet aanwezig. De rest van die tutorial had ik al geprobeerd

Iig bedankt voor je reactie,

• Intruder
Ik heb ondertussen de pc opnieuw geinstalleerd, dit bleek wel te werken, ik denk gewoon dat een van mijn virussen de besturing dusdanig heeft aangetast dat de brander niet meer werkte,

nog bedankt voor de moeite iedereen ;)

Pagina: 1