Toon posts:

Welke geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb digitale TV via XMS en nu wil ik het geluid via mijn HTPC laten lopen, dus de spdif coax uitgang van de settopbox moet naar de HTPC welke geluidskaart kan ik hier het beste voor gebruiken.
Ik ben nu een Trust met een spdif coax ingang maar voor deze kaart is geen driver te vinden voor Vista

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
Ook niet hier?

Als je een type nummer van de geluidskaart geeft zou ik nog wat beter kunnen zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
het is de 5.1 Surround Sound Card SC-5250 en drivers op de Trust site doen het niet.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan de hele bende niet rechtstreeks naar je homecinema ipv via de HTPC? Lijkt me makkelijker?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 17:05
Een van de asus geluidskaarten kan je hier goed voor gebruiken. Of een Xonar, of een HDAV. Kost wat, heb je ook een van de betere kaarten.

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59
Probeer eens drivers van een hogere Trust kaart. Dit werkte voor mij toen mijn SC-5200 het niet wilde doen op Vista. Nu wordt die echter sinds paar maanden ingezet op een muziekservertje met de door Bulldoze aangegeven OS CMedia drivers om een bitperfect stream naar de versterker te realiseren.

Een ander goedkoop kaartje dat spdif uit- én ingang (optisch) heeft is de "Creative Extreme Audio 7.1 PCI-e". Die heb ik hier ook nog ergens ongebruikt liggen, die geen problemen had met drivers voor Vista. De spdif íngang heb ik persoonlijk daarbij echter nooit gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
DnnSke schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:01:

Een ander goedkoop kaartje dat spdif uit- én ingang (optisch) heeft is de "Creative Extreme Audio 7.1 PCI-e". Die heb ik hier ook nog ergens ongebruikt liggen, die geen problemen had met drivers voor Vista. De spdif íngang heb ik persoonlijk daarbij echter nooit gebruikt.
Ik heb een spdif coax in nodig, optische in heb ik weer een converter nodig en daat hoor ik ook geen goede berichten over.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 17:05
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:28:
[...]

Ik heb een spdif coax in nodig, optische in heb ik weer een converter nodig en daat hoor ik ook geen goede berichten over.
Heb je al naar de asus Xonar of HDAV gekeken? Die kunnen dat namelijk optisch en coax in en uitsturen.
Pagina: 1