Toon posts:

optical kabel(toslink kabel)

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

Verwijderd

Topicstarter
waar moet voor opletten als ik een optical kabel wil kopen. Ik wil het gebruiken tussen mijn Home cinema set en mijn schoteldecoder. Ik heb begrepen dan je met een Tulp kabel geen surround effect kan creeren maar alleen stereo. Als het goed is moet ik een TOSlink kabel kopen,

1 wat gaat er door een Toslink kabel?
2 Kan ik ook door mijn instellingen van mijn Home cinema set spelen met een Toslink kabel? dus hoe hard ik sommige boxen wil instellen? en of ik surround wil of niet? Dit vraag ik omdat ik met een Tulp kabel alleen geluid heb en geeneens de volumbalk kan zien op mijn tv wanneer ik bijv een film aan het kijken ben via mijn HCS.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt prima via een "tulpkabel" surroundgeluid overbrengen. Alleen noemen we het geen tulp, maar digital coax (S/PDIF.) Je hoeft dus geen toslinkkabel te kopen. Is natuurlijk ook een prima oplossing, maar beide kunnen je helpen. Het hangt van je apparatuur af wat je nodig hebt.

De volumebalk zal wel meegegeven worden door je satellietontvanger. Die volumeregeling wordt uitgeschakeld, omdat het geluid direct, digitaal wordt doorgestuurd naar je home cinema set. Met je home cinema set moet je dan het volume regelen.

[ Voor 30% gewijzigd door Hann1BaL op 09-09-2009 17:32 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Met alle respect, maar deze vragen kan je prima zelf opzoeken. Lees jezelf in en over een tijdje weet je er meer vanaf als de rest hier :+

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.