Toon posts:

[LCD] Iiyama Prolite 2409HDS --> Grijs beel flikkert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn (net nieuwe) LCD scherm. Het beeld flikkert bij grijsweergave. Het is slecht bij een aantal grijstinten het geval, bijvoorbeeld het 'tweakers grijs' op deze website. Hij flikkert niet continu, maar zo ongeveer elke seconde is er een 'flikkering'. Ik gebruik dit scherm aan me laptop, gebruikmakend van de D-sub uitgang. Ik heb tot nu toe nog niemand kunnen vinden met dit specifieke probleem.

Is er iemand die dit probleem herkent? Misschien dat het een onoplosbaar iiyama-kwaaltje is? Het is in ieder geval erg frustrerend, en na een tijdje veroorzaakt het zelfs koppijn.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 08:08
Misschien is het handig als je even vermeld wat voor drivers (ATI/NVidia/?) gebruikt. Misschien staat de refresh-rate niet goed?

Wat voor laptop is het? Treed het probleem ook bij een andere pc/laptop op?

[ Voor 23% gewijzigd door SysRq op 09-09-2009 17:11 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Dell precision M70 laptop, met een Nvidia quadro fx g1400 grafische kaart, met de nieuwste drivers die ik kon vinden. Een andere pc is een goed punt, dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar deze heb ik op het moment ook niet tot mij beschikking.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een andere laptop op het scherm aangesloten en hiermee doet hij het gewoon goed. Mijn laptop blijkt dus de veroorzaker de zijn van de flikkering. Nu ben ik er achter gekomen dat de laptop een soort piepend/zoemend geluid maakt. Het is een heel hoog geluid en je hoort het ook alleen als je je erop concentreert. Dit doet hij niet continu maar als het gebeurd gaat dat gepaard met de flikkering in het beeld. Ik heb de laptop los gehaald en het geluid blijkt van mijn cpu of videokaart te komen(zitten zo ongeveer tegen elkaar aan). Nu zou het het meest logisch zijn dat het van de videokaart komt. Het komt in ieder geval niet van de koeling, want hij doet het ook als ik de fans ontkoppel.

Nou hoort dit topic hier eigenlijk niet meer thuis, maar is er misschien toch iemand die enig idee heeft wat het probleem kan zijn. Als het moet open ik wel een nieuw topic op de plaats waar hij nu wel hoort.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 08:08
Je hebt nog niet vermeld welke drivers en met welke instellingen je werkt; als daar zaken verkeerd staan kan het zijn dat je ook een pieptoon krijgt.

-

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:06

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je kan ook proberen met de phase en de clock van je scherm te spellen.
Meestal is dit de boos doener bij tft via d-sub

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nieuwste driver van de dell site(versie 6.14.0020.8430). Ik gebruik een resolutie van 1920*1080 met refreshrate van 60Hz(max.) en wat zijn verder instellingen die van belang zijn?

Het veranderen van de phase en clock lost het probleem helaas niet op.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:57

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica