Toon posts:

linksys WPC54G v3.1 crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een pc opnieuw aan het installeren, maar mijn draadloze netwerkadapter doet het gewoon niet |:(
Afbeeldingslocatie: http://downloads.linksysbycisco.com/images/dynamic/WPC54GR,5.png
als ik hem erin stop is er niets aan de hand, maar zodra de driver geïnstalleerd is freezt de pc. (reageert nergens op behalve harde reset)

onder andere geprobeerd met deze drivers:
drivers van de cd
drivers van linksys.com
drivers van v1.0, hetzelfde chipset
drivers van het chipset van het ding

wat ik ook probeer, elke keer hetzelfde resultaat: freeze

het ding doet het wel gewoon in mijn andere (2) laptops

oplossingen?

EDIT: ik gebruik Windows home SP 3 met alle updates

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 17:05 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gebruik je hem in een vrij oude laptop?

Lees: Heb je iets meer gegevens?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, een oude busness notebook met een 2ghz p4. namelijk een evo N1020v van compaq
volgens wikipedia stamt hij uit 2003
Wikipedia: Compaq Evo N1020v
wat niet zoveel zegt, die 2 oude notebooks die ik hier heb staan zijn ook 5-6 jaar oud :+

(doneer hier gratis je oude laptops :> )

Verwijderd

Topicstarter
subtiel kickje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OH > NT

Verwijderd

Topicstarter
getest met een andere PC an hetzelfde model (had er 2, eentje die helemaal uit elkaar lag...), precies hetzelfde probleem :/

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik ben bang dat je probleem in een incompatible bus ligt. Als ik hier kijk naar de gegevens van de kaart staat er dat het een cardbus kaart is. Als ik vervolgens hier kijk dan is het slot een PCMCIA II/III. Deze 2 zijn bij mijn weten incompatible (PCMCIA gaat wel in cardbus maar andersom niet).

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is opgelost, het bleek te liggen aan verouderde chipset drivers, waardoor de bus niet genoeg stroom kreeg... aldus google

punt is echter dat ik nu dit krijg: (@ 7 meter afstand van mn kpn experia box, @ 1 meter doet hij hetzelfde)

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/7979/pinggw.png

terwijl ik dit bericht typt geeft ie "hardwarefout" in t dos-schermpje, gevolgd door de melding dat de verbinding is verbroken (goh :z )
na een minuut of 5 gaat hij weer verder met de gebruikelijke ritme (zie plaatje)

enig idee hoe ik de verbinding kan verbeteren? 20 meter bereik (schuur) is wel gewenst

torrentverkeer staat trouwens laag (@ 10 kb/s)
Pagina: 1