Bestandssynchronisatie tussen Macs

Pagina: 1
Acties:

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:53
Ik ben op zoek naar een manier om verschillende mappen (in totaal zo'n 2 a 3Gb) te synchroniseren tussen mijn MacBookPro en mijn iMac.

Hiervoor heb ik echter een bepaalde voorwaarde, en dat is dat de synchronisatie _niet_ online mag verlopen. Een programma zoals DropBox valt dus af.

Ik vind het verder niet erg om de synchronisatie zelf te starten (of bijvoorbeeld om iedere dag om 20.00u te starten), het programma hoeft niet continu te monitoren naar veranderingen.

Heel lang heb ik het programma Synchronize Pro X gebruikt, maar ik had altijd een illegale versie, en daar wil ik van af. (En, de versie die ik gebruikte werkt niet met Snow Leopard). Freeware heeft dus wel de voorkeur.

Uiteraard heb ik al verschillende andere programma's gebruikt, waaronder Chronosync (crasht onder SL). Ook FileSync is niet meer SnowLeopard compatible. Synk Standard (wederom, niet werkend onder SL).
Synkron vond ik van alle geprobeerde programma's nog wel het beste overkomen, helaas crasht ook deze onder SL. Ik vermoed dat dit te maken heeft met "de nieuwe herschreven Finder".

Is er iemand die nog wel een fatsoenlijk synchronisatie programma heeft draaien onder SL?

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:50
Chronosync (nieuwste versie (v4.0.1) + legaal natuurlijk) draait hier perfect onder SL... Dus ik denk dat dat toch niet het probleem is? Misschien anders iets met automator/applescript in elkaar draaien?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:53
Hm, dat is vreemd. Ik heb namelijk de demo van Chronosync geprobeerd (30 dagen trial), en die crashte wel degelijk. En niet eenmalig, maar continu...

• Nopel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Unison! Gratis, opensource (GPL), multi-platform, maakt gebruik van rsync. Ik gebruik het om mijn documenten te syncen tussen twee macs, een windows-pc en twee linux-fileservers die als backup dienen. Werkt perfect.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ArrSync, freeware. Of gewoon zelf een rsync script bouwen. Waarom trouwens handmatig syncen? Dat leidt onherroepelijk tot situaties waarbij file X niet op je Mac staat omdat je vergeten hebt te syncen. Juist dat soort ergernissen zijn voor mij een reden om _wel_ Dropbox te gebruiken. Ik hoef er niet over na te denken. Op het moment dat file X aangemaakt of gewijzigd wordt, wordt er direct gesynchroniseerd. Bijkomend voordeel is dat ik direct voorzien ben van online backups, en een mogelijkheid om terug te gaan naar een eerdere versie.

Sure, 2GB is niet genoeg om al mijn data te syncen, maar de data die ik per se op al mijn systemen paraat moet hebben kan ik prima in 2GB onderbrengen. Op het moment dat data 'statisch' wordt, migreer ik deze uit mijn Dropbox. Op die manier houd ik constant genoeg vrije ruimte over in mijn Dropbox, en heb ik toch altijd mijn data beschikbaar waar dat moet.

Overigens heb ik ArrSync zelf na 2 maanden de deur uitgedaan omdat ik toch steeds vergat om te syncen. Doe mij maar 'set and forget'

[ Voor 6% gewijzigd door Whieee op 12-09-2009 13:45 ]

Launching containers into space

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

Ik gebruik zelf SyncTwoFolders over m'n lokale netwerk. Werkt als een tierelier.

oja, freeware :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tiiim op 14-09-2009 16:34 ]

Pagina: 1