Goedemiddag,
Ondertussen al een tijdje bezig om een batch-script te laten werken die voor de gebruikers in ons domein de extensies van MS Office standaard goed zet. Ik gebruik hiervoor het volgende script wat uitgevoerd wordt als de gebruiker (non-admin) inlogt:
Dat zou moeten werken, maar ben erachter gekomen dat het alleen werkt. Als ik de batch file handmatig draai met "uitvoeren als", vervolgens de huidige gebruiker kiezen en dan het vinkje weghalen bij: "Mijn computer en gegevens beschermen tegen ongeoorloofde activiteiten van computerprogramma's". Dit is ook zo bij een admin account.
Is het te scripten dat de batch wordt uitgevoerd zonder de optie die het vinkje hierboven aanzet?
Alvast bedankt!
Edit: Mocht iemand mijn topictitel nog foutloos kunnen maken heel graag
Ondertussen al een tijdje bezig om een batch-script te laten werken die voor de gebruikers in ons domein de extensies van MS Office standaard goed zet. Ik gebruik hiervoor het volgende script wat uitgevoerd wordt als de gebruiker (non-admin) inlogt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| REG DELETE "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.doc" /f ASSOC .doc=Word.Document.8 FTYPE Word.Document.8="%Programfiles%\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE" %1 REG DELETE "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.xls" /f ASSOC .xls=Excel.Sheet.8 FTYPE Excel.Sheet.8="%Programfiles%\Microsoft Office\OFFICE11\EXCEL.EXE" %1 REG DELETE "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.ppt" /f ASSOC .ppt=Powerpoint.Slide.8 FTYPE Powerpoint.Slide.8="%Programfiles%\Microsoft Office\OFFICE11\POWERPNT.EXE" %1 |
Dat zou moeten werken, maar ben erachter gekomen dat het alleen werkt. Als ik de batch file handmatig draai met "uitvoeren als", vervolgens de huidige gebruiker kiezen en dan het vinkje weghalen bij: "Mijn computer en gegevens beschermen tegen ongeoorloofde activiteiten van computerprogramma's". Dit is ook zo bij een admin account.
Is het te scripten dat de batch wordt uitgevoerd zonder de optie die het vinkje hierboven aanzet?
Alvast bedankt!
Edit: Mocht iemand mijn topictitel nog foutloos kunnen maken heel graag
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 15:52 . Reden: titel ]