Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Accu kan niet opgeladen worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik Dell Inspiron 6400 al 2 jaar en de accu ervan was helemaal op. Hij werkte alleen nog met de oplader. Na een lange tijd is de oplader ook kapot gegaan waardoor ik een nieuwe Trust Universele oplader heb gehaald voor mijn laptop.

Toen ik hem heb aangesloten kreeg ik de volgende melding rechtsonderin bij de accu icoontje: ''Aan netstroom, accu wordt niet geladen''.
Toen dacht ik dat de accu helemaal dood was waardoor ik een nieuw accu heb gekocht. Vandaag is de accu binnen, heb hem aangesloten en nog steeds krijg ik dezelfde melding dat de accu niet opgeladen kan worden maar op netstroom werkt als ik wil opladen.

Waar kan dit aan liggen? Ik neem aan, niet aan de oplader omdat hij gewoon werkt. Graag jullie adviezen.

Dankjewel

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
Wat is de output van de beide laders?
Volt, Ampere ?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

de output van de trust universele lader is van 15V tot 24 V instelbaar, ik heb hem nu op 19V staan omdat het alleen op hele Voltages kan.. Tevens als ik het op 20V doe dan laadt h ij het ook niet op. De output van de originele laderwas 19,5 V..

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
liever een halve volt meer dan een halve minder in dit geval;) en qua vermogen?

[ Voor 12% gewijzigd door Cleyman op 10-09-2009 14:13 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

het verlossende antwoord op je vraag.

de trust adapter geeft geen signaal op het 3de pinnetje, dell notebooks maken gebruik van het 3e pinnetje in de connector om te weten hoeveel Watt je adapter is.

Ik heb hier ook hetzelfde probleem, als het inwendige kabeltje ergens onderbroken is laad je accu niet meer en werkt je laptop enkel op netstroom.

dell weet hier al reeds lang van en het is een bekend probleem, toch doen ze er niks aan :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Is natuurlijk ook niet echt een Dell probleem dat de trust adapter die pin niet gebruikt..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Is eerder om te voorkomen dat men 3rd party laders / voedingen gebruikt.

Kan je zo'n pin niet bruggen? Of op Ebay een identieke lader aanschaffen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Er zit een chip aan dat 3e draadje. (en die gaat blijkbaar makkelijk kapot als er een een 1 meter lange draad zonder ontstroring aan dat chipje zit. )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1