Toon posts:

Onkyo TX-SR607 speaker detect error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha tweakers,

Allereerst: ik ben een totale noob op het home cinema vlak, dus vergeef mijn onwetendheid.
Vervolgens: dit topic kan wellicht eerder besproken zijn, echter kon ik het 123 niet zo snel kon vinden.

Ik heb recentelijk een set Onkyo TX-SR607 en Harman/Kardon HKTS 11 aangeschaft.
Heb HMDI kabel tussen receiver en tv, en alle speakers volgens handleiding aangesloten. Toen begon de ellende: ik kreeg er geen geluid uit. Toen las ik met grote vreugde dat er ook "gemakkelijk stappen" waren voor een snelle configuratie. Namelijk de 2EQ Room Correction.

Na een korte check kreeg ik natuurlijk een Speaker Detect Error: "FL : No" en de rest helemaal niets gevonden (---). Met andere woorden: alle kabels zijn goed aangesloten, de receiver werkt, de subwoofer staat aan (lampje brandt) maar geen contact met de speakers.

Kan iemand mij aub helpen... dat zou bijzonder gewaardeerd worden.

Alvast bedankt,
Pepoque

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:52
FL : Front Left dus de receiver ziet een probleem met de voorste speaker ? Is die goed aangesloten? Maakt dat goed contact aan de klem ???

Zoals eerder aangegeven zal die receiver klagen over de surround-back kanalen bij een klassieke 5.1 setup, maar het niet detecteren van een FL is nogal raar...

Als jij echt alle kabels goed heb aangesloten en ze maken goed contact is je receiver stuk hoor...het is geen rocket-science hé!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Geen rocket-science idd, en daarom ben ik ook zo verbaasd dat het niet lukt :)
Alle kabels zitten zover ik kan zien (en voelen) goed vast in de klemmen achterop de receiver. Ook de + en - zijn keurig volgens handleiding aangesloten. En ook al zouden de kabels verkeerd om zitten, dan zou de subwoofer het toch gewoon moeten doen aangezien het lampje brandt en er maar een kabel in kan?

Bedankt,
Pepijn

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Kun je een foto'tje van de achterkant maken hoe het nu aangesloten zit? Zo remote troubleshooten is nogal lastig. ;)

Aannames zijn fataal.

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 14:24
Als ik op de foto's kijk heb je de front-speakers aangesloten op de aansluitingen voor de front-highaansluitingen (links), denk dat je ze meer naar rechts aan moet sluiten op de gewone front-speakeraansluitingen, dan werkt het prima volgens mij!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25
JdJtA schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:39:
Als ik op de foto's kijk heb je de front-speakers aangesloten op de aansluitingen voor de front-highaansluitingen (links), denk dat je ze meer naar rechts aan moet sluiten op de gewone front-speakeraansluitingen, dan werkt het prima volgens mij!
daar lijkt het idd op

toch een RTFM

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:22:
Ik heb recentelijk een set Onkyo TX-SR607 en Harman/Kardon HKTS 11 aangeschaft.
Heb HMDI kabel tussen receiver en tv, en alle speakers volgens handleiding aangesloten.
Uit de foto's blijkt dat je de handleiding niet 100% braaf hebt gevolgd. Dus de front van de linker terminals af halen en aan de Front L en R hangen (naast de center) De subwoofer zit echter wel goed, aan de pre-out van je SUBaansluiting.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Jop, je frontspeakers zitten nu op front-high/zone 2 ipv op "front".

Kortom, even omprikken. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Cool, bedankt allemaal. Ga ik vanavond meteen proberen!
Een foto zegt altijd meer dan 1000 woorden..

Dus omdat de twee front speakers verkeerd aangesloten zijn, betekent dat gelijk dat de andere speakers (die wel goed aangesloten zitten) geen geluid zullen geven? Vreemd... Maargoed, ben ook een noob 8)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Het kan zo maar zijn omdat hij geen fronts detecteert, hij de rest van de sequence maar afbreekt. Maar goed, mocht dit niet zo zijn, is dat weer stap 2. ;)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1