Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DEP Inschakelen (Vista)

Pagina: 1
Acties:

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

Topicstarter
Afgelopen week begon IE8 steeds vaker een foutmelding te genereren (zonder daadwerkelijk af te sluiten) met de mededeling dat vanwege een DEP-fout explorer moet worden afgesloten.
Aangezien DEP niet voor niks bedacht is, eerst mijn complete systeem gechecked op Spyware en andere rotzooi (windows defender en Avast), met nul resultaat.

Via het doorspitten van het forum de tip gevonden DEP uit te schakelen (middels : BCDEDIT /set {current} nx AlwaysOff ) Helaas leverde dit niet de oplossing. Daarna gedacht DEP weer in te schakelen (middels: BCDEDIT /set {current} nx AlwaysOn ). Echter binnen windows blijft het DEP invulschem grijs:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.albers11/DEP.JPG

Aangezien mijn Laptop (Toshiba L300, 3 gig RAM) hardwarematig DEP ondersteunt in het BIOS ook aan- en uitgezet. Ook dit heeft niet mogen helpen.

Op alle forums staat alleen maar het uitschakelen van DEP vermeld. Het weer activeren vind men nergens.

Wie weet hoe bovestaand scherm weer werkzaam te krijgen is???

M.A.W, Hoe krijg ik DEP weer werkzaam.

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

er staat op het scherm onderin dat je die instellingen alleen kan wijzigen als admin. en je moet het bestand bcdedit.exe :? gebruiken

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:26
Google brengt mij hier: http://www.vistax64.com/t...8-dep-enable-disable.html

code:
1
bcdedit.exe /set {current} nx OptIn

[ Voor 3% gewijzigd door mhoogendam op 09-09-2009 15:37 ]