Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb last van het probleem dat ik bij 100% bereik niet gebeld te kan worden, mensen die mij bellen krijgen mijn voicemail, en direct daarna krijg ik een smsje dat ik een gemiste oproep heb!

Situatie:

Provider: KPN uSim (nieuw model simkaart)
iPhone 3g : simlockvrij uit Belgie
Software: nieuwste firmware
Jailbreak: nee (!)

verschijnselen:

- uitgaande telefoon gaat goed
- uitgaande sms gaat goed
- inkomende telefoon --> komt uit bij Voicemail --> ik krijg gemist sms
- in alle gevallen vol bereik met KPN
- op meerdere plekken in nederland op alle tijdstippen per dag

geprobeerde oplossingen (die niet hebben geleid tot een blijvende oplossing):

- iPhone herstellen via iTunes - geen backup teruggezet maar opnieuw configureren
- sim-kaart uit de telefoon en er weer in
- vliegtuigmodus aan- en weer uit
- harde reset
- uit en aan

Dit mag toch niet zo zijn ?

Ook getest (met resultaat, maar niet het gewenste..):

KPN-sim in 'oude' iphone 2G: werkt altijd (100%)
Tmobile-sim in iPhone 3G: werk altijd (100%)

Uit het laatste kan dus niet geconcludeerd worden dat het aan de individuele simkaart ligt én niet dat het aan de iPhone ligt want deze is legaal simlockvrij....

wie-o-wie heeft een oplossing?? :|

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01

Eboman

Ondertitel

wat ik gemerkt heb met mij iphone was als mijn APN verkeerd stond (express gedaan ivm prepaid) en ik op GPRS zat telefoontjes er niet door kwamen omdat GPRS de telefoon bezet hield, uitbellen lukte dan wel.

Ik had dezelfde klachten, ook leek de iphone traag te werken (vooral net na het opstarten)...

Signature

Anoniem: 214956

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met Vodafone. ZEER IRRITANT. Ik hoor van mensen dat ze mij hebben gebeld en mijn voicemail kregen te horen. Maar zelf zie ik hier geen melding van.. Pas een paar uur later krijg ik een sms van m'n voicemail dat ik gebeld ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 18:17
Ik kan mij voorstellen dat er op het netwerk iets verkeerd staat met doorschakelingen naar je voicemail.
Ik zou proberen alle doorschakelingen uit te zetten. Weet helaas niet de KPN code maar denk dat google hierbij uitkomst kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 12:54

4POX

Everybody is wired

Probleem heb ik hier ook met mijn KPN abbo en een iPhone 2G . Ik hoop dat de 3.1.2 het oplost. Anders maar even tijdelijk terug naar mijn k800i

AKA Rinkel weblog