Ik heb nu al een tijd dat ik mails zie verschijnen (zogezegd) vanuit mijn naam, en vanuit een adres wat ik voornamelijk gebruik voor registraties op fora en andere dingen.
Het gaat altijd om mails met het volgende onderwerp (voor zover ik weet):
. Dus ik heb daarom met kaspersky even een scan gedaan om te kijken of er toevallig niets was wat vanuit mijn PC spam kon verzenden... Kaspersky 2009 vond niets en bolt tot op vandaag goed...
Ik heb ook mijn wachtwoord van mijn gmail-account veranderd van waar de spam komt (maar bijgevolg ook dus in mijn outlook zodat ik via dat nog mails kan versturen zoals gewoonlijk). Maar nu zie ik vandaag weer een mailtje opduiken van electronic-brands.com.
Tof detail: terw_dan is een van de mensen die ik onbedoeld spam samen met een aantal emailadressen die in outlook of gmail staan...
Nu vraag ik mij dus af waar die spam nog ergens vandaan kan komen...
EDIT: ik zie nu wel dat een mailtje waar ik net melding van krijg van Outlook nog dateert van vorige week en ik heb gisteren of eergisteren de bovenstaande maatregelen genomen...
EDIT2: dit ben ik vergeten te vermelden: ik weet dat spammers in staat zijn om je emailadres te faken alsof het van jou komt, maar ik ben in mijn gmail sent gaan kijken en daar stond het mailtje in kwestie ertussen...
Het gaat altijd om mails met het volgende onderwerp (voor zover ik weet):
met als body:a good webiste :www.electronics-brand.com
Ik was dus al behoorlijk geïrriteerd van "godverdikke, zit ik nu nog te spammen ook, als IT'er"Dear friend:
i would like to introduce a good company who trades mainly in electornic products.Now the company is under sales promotion,all the products are sold nearly at its cost.Original Products + Best Quality + Brand New + Warranty + Quick Shipping + 100% Secure . the price is a surprising happiness to you!It is realy a good chance for shopping., please contact them as soon as possible!!!!
The web address: http://www.electronics-brand.com
Ik heb ook mijn wachtwoord van mijn gmail-account veranderd van waar de spam komt (maar bijgevolg ook dus in mijn outlook zodat ik via dat nog mails kan versturen zoals gewoonlijk). Maar nu zie ik vandaag weer een mailtje opduiken van electronic-brands.com.
Tof detail: terw_dan is een van de mensen die ik onbedoeld spam samen met een aantal emailadressen die in outlook of gmail staan...
Nu vraag ik mij dus af waar die spam nog ergens vandaan kan komen...
EDIT: ik zie nu wel dat een mailtje waar ik net melding van krijg van Outlook nog dateert van vorige week en ik heb gisteren of eergisteren de bovenstaande maatregelen genomen...
EDIT2: dit ben ik vergeten te vermelden: ik weet dat spammers in staat zijn om je emailadres te faken alsof het van jou komt, maar ik ben in mijn gmail sent gaan kijken en daar stond het mailtje in kwestie ertussen...
[ Voor 13% gewijzigd door HyperBart op 09-09-2009 14:33 ]