[GhostScript] Fonts problemen, wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Hai, Tweakz!

Ik heb een Epson Stylus Color 880 en ik wil dat ding aan m'n linux bakkie (debian 2.2) hangen om hem vervolgens via samba te delen over het netwerk. Laat ik eerst maar ff vertellen wat ik allemaal gedaan heb voordat ik m'n error hier neersmijt.

Ik heb eerst de volgende files gedownload:
* ghostscript-6.50.tar.gz
* jpegsrc.v6b.tar.gz
* zlib.tar.gz
* libpng-1.0.9.tar.gz
* print-4.0.4.tar.gz
* ghostscript-fonts-other-6.0.tar.gz
* ghostscript-fonts-std-6.0.tar.gz

Alles uitgepakt (behalve de onderste 2) naar de juiste folders zoals ook in de documentatie wordt uitgelegd, vervolgens een link naar de juiste makefile aangemaakt en die ge-edit, gaat allemaal perfect, en als je goed leest dan snap je het nog ook :)

Ok, make gaat prima en ook make install is geen probleem. Dan nu de fonts (de onderste 2 bestandjes), het lijkt een eitje, je pakt de files uit naar /usr/local/share/ghostscript/ waar keurig een subfolder fonts/ onstaat met daarin de fonts en gooi vervolgens het filtje 'Fontmap' ook in die folder (/usr/local/share/ghostscript/fonts). In de makefile heb ik overigens keurig aangegeven dat ghostscript onder andere hier moet kijken voor fonts. (ook dit klopt, want het commando 'gs -h' geeft keurig aan dat in /usr/local/share/ghostscript/fonts gezocht moet worden naar fonts)

Ok, ik maak met het tooltje apsfilter (versie 6.0) een /etc/printcap file aan met de juiste instelling (driver, papier formaat) en kies voor de optie om een testpagina af te drukken, hij drukt vervolgens een pagina af met de volgende regel:
cat setup/test.ps | gs -q -sDEVICE=stp -sModel=escp2-880 -sPAPERSIZE=a4 -dNOPAUSE -dSAFER -sOutputFile='/tmp/aps_testout.fwbc4i' -
Ik krijg daarbij de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Ok to print testpage? [y/n] y

Creating test page...
Error: /invalidfont in findfont
Operand stack:
   f1   (Times-Roman)   (Times-Roman)   Font   (Times-Roman)   260054   (Times-Roman)   --nostringval--   Courier   (Courier)   Courier
Execution stack:
   %interp_exit   .runexec2   --nostringval--   --nostringval--   --nostringval--   2   %stopped_push   --nostringval--   --nostringval--   --nostringval--   false   1   %stopped_push   1   3   %oparray_pop   1   3   %oparray_pop   .runexec2   --nostringval--   --nostringval--   --nostringval--   2   %stopped_push   --nostringval--   --nostringval--   3   3   %oparray_pop   4   3   %oparray_pop   --nostringval--   --nostringval--   --nostringval--   --nostringval--   --nostringval--   false   1   %stopped_push   7   4   %oparray_pop   --nostringval--   --nostringval--   --nostringval--   --nostringval--
Dictionary stack:
   --dict:986/1476(ro)(G)--   --dict:0/20(G)--   --dict:98/200(L)--   --dict:17/17(ro)(G)--   --dict:986/1476(ro)(G)--
Current allocation mode is local
Last OS error: 2
AFPL Ghostscript 6.50: Unrecoverable error, exit code 1

Ik draai voor de duidelijkheid geen X, maar ghostscript had tijdens het compile wel veel libs van X nodig, deze heb ik allemaal geinstalleerd netzolang tot er bij het compile geen errors meer naar voren kwamen :)

Ik ben de hele middag bezig geweest met het zoeken naar de oplossing, maar ik kom er echt niet uit, ik hoop daarom ook dat jullie me kunnen helpen :)

Alvast reuze bedankt!
Counter-Strike

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
niemand? :'(

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
YEEEEEESSSSSSSSS !!!! :P

Het werkt!
Er bleek nog een verkeerde Fontmap te staan in een andere directory waar ook gezocht werd naar fonts, na het verwijderen van deze file rolde er een keurige testpagina uit m'n printertje!

* Counter-Strike is weer :) en gaat lekker verder knutselen!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

You are tha man ;)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019