HP Pavilion DV6-1215SD dood?

Pagina: 1
Acties:

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-12 17:56
Mensen,

Ik zit met een probleempje. Mijn vriendin heeft net een nieuwe laptop gekocht (HP Pavilion DV6-1215SD) nog geen 2 weken oud. Van de week in de regen in haar tas gehad, en thuis er uit gehaald. Ding doet niks meer. Opladen gaat prima, daar branden alle lampjes nog van. 1 maal is de laptop voor een 1sec aangeslagen, waarbij de HDD ook nog ging draaien (De laptop heeft 2 dagen uitgestaan na de regenbui!) Wat is er kapot en/of wat zouden we nog kunnen proberen om de laptop aan te krijgen. De laptop lijkt onder de klepjes geen duidelijke waterschade te hebben.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Gewoon garantie op vragen lijkt mij?

In iedergeval niet alles op maken, voordat je zeker weet dat je geen garantie seals kapot maakt.

I don't hate you, I nothing you

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12 22:43
Waterschade is doorgaands geen reden voor garantie. Tenzij je een extra verzekering ervoor afsluit.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55
Wachtern, wachten en wachten. Zorg eerst dat het _goed_ droog is, anders maak je wellicht nog meer kapot! Laat hem nog een weekje liggen en kijk dan weer.

Verwijderd

Je kunt altijd dit nog eens proberen :).
http://www.mobilecowboys.nl/raarmaarwaar/5082
Op zich geen vreemde keuze want rijst neemt van nature veel water op. Dus, de volgende keer dat je je GSM in het toilet of een plas water laat vallen, neem dan een föhn, zet de oven op 50 graden of leg de onderdelen van je toestel in een kom ongekookte rijst ;-)

Zoals Ernesto zelf verteld duurde het bovendien maar twee uur om zijn in het toilet gevallen BlackBerry zover te laten opdrogen in de rijst dat hij 'm weer even kon aanzetten om het nummer van zijn date op de zoeken. Daarna heeft hij 'm nog twee nachten in de rijst laten 'drogen' en inmiddels werkt zijn BlackBerry weer als vanouds.
Ook kun je de laptop uit elkaar halen en de onderdelen afzonderlijk drogen dan wel laten drogen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 19:43 ]

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb net nog een bierlaptop hersteld. Deze was defect door een omgevallen glas bier en hij deed niets meer.
Ik heb de laptop helemaal uit elkaar gehaald, Elk onderdeel lag zowat op mijn bureau :)

Dan elk contact van flatkabels, andere contacten,... moederbord zelf bespoten met contact cleaner.
Dan gewacht tot de contactcleaner wat verdampt was en alles terug in elkaar puzzelen en ... Tataa ! :*)

Natuurlijk is het wel zo dat je je garantie zal verliezen als je deze open vijst. Inderdaad wachten tot je echt zeker bent dat er niets meer van komt en dan garantie vragen. UIteraard niet vermelden van het water, anders kan je het ook wel vergeten ;)

• Dountill
Bedankt voor jullie reacties. Maar aan het soort meisje dat mn vriendin is, gaat het ding toch naar HP en wordt hij gerepareerd. Wel vind ik dat de afhaalpunten mensen te veel moed inspreken. De man begon gelijk dat het een weekje ging duren (mijn ervaring is toch wel veel langer!) en dat ze waarschijnlijk wel een nieuwe zou krijgen.
Ik vond dit zelf erg rare uitspraken voor iemand die de laptop niet van binnen heeft gezien.
Zijn er mensen die ervaring hebben met HP garantie + waterschade?

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb een vriend die zijn HP ook eens laten ophalen heeft voor garantie.
Deze was zo als gezegt, een week later terug.
Deze bleek dan wel een softwareprobleem te zijn en geen waterschade.

• Dountill
Probleem opgelost. Laptop weggestuurd > Bol.com stuurt geld terug > nieuwe bestelling > nieuwe laptop.

Dikke duim voor Bol.com d:)b

Pagina: 1