• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 15:24
Hallo,

Ik ben bij een bedrijf bezig. nieuwe server installatie. sbs2003. Nu zitten daar 15 gebruikers. Iedereen moet een bepaald achtergrondje krijgen.. bepaalde favorieten.. bepaalde iconen op bureaublad. bepaalde koppelingen in IE. Ik begrijp dat het mogelijk is om hier een policy voor te maken? Ikheb nl. geen zin om op 5 computers met iedereen in te loggen..

Kan je dus gewoon een policy maken voor elke gebruiker op die computer of kom je dan al snel aan roaming profiles?

MVg,

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zoek naar Default User Profile, Folder Redirection en Group Policy's

https://powershellisfun.com

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 17:05
Het is eigenlijk een google vraag, want als je group policy management had geopend en gekeken naar de instellingen had je kunnen zien dat het meeste van wat je vraagt wel mogelijk is.

Om je op weg te helpen: User Configuration > Windows settings > internet explorer maintenance > URL's kan je je favorieten instellen.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

naast de group policies die je kan gebruiken kan je ook een mandatory roaming profile instellen voor alle gebruikers.
Mocht er nog iets zijn dat je niet via grouppolicy of scripts in kan stellen dan kan je dat dus op een centrale plek instellen zodat alle gebruikers hetzelfde krijgen...

andere vraag: wordt je niet begeleid door een (senior) systeembeheerder? Heb de indruk door je vraag dat je qua inrichting van een nieuw domein nog niet veel kennis/ervaring hiermee hebt.... aangezien het bedrijf afhankelijk is van de opzet van het domein en het goed functioneren ervan lijkt het me toch verstandig dat er een ervaren persoon bij is die begeleid om problemen te voorkomen (ook in de toekomst als blijkt dat de opzet die jij nu voor het bedrijft maakt dus niet correct blijkt te zijn en dit duidelijk was geweest voor een meer ervaren beheerder)

[ Voor 49% gewijzigd door WPN op 09-09-2009 14:06 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DNAxtreme schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:53:

Kan je dus gewoon een policy maken voor elke gebruiker op die computer of kom je dan al snel aan roaming profiles?

MVg,
ben je al op het idee gekomen om bijvoorbeeld eens te kijken in Windows Clients - Howto's and Guides en dat te combineren met de SBS2003 documentatie en papierhandel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
maybe offtopic maar why nog sbs2003? kan de hardware sbs2008 vanwege 64bits niet aan or?????

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga je topic sluiten - zoals je hier aan de reacties al kan zien is dit toch echt wel iets wat je zelf had uit kunnen zoeken, zeker omdat er op het internet zo ontzettend veel over policies te vinden is, vind ik het eigenlijk wat raar dat je met zo weinig eigen probeersels dit topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.