Toon posts:

Verschil cross over en straight trough

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb veel gezocht maar een duidelijk voordeel of nadeel van cross over heb ik niet kunnen vinden. Ik weet natuurlijk wel dat de aderen omgedraaid zitten en dat cross over kabels ook voor verbinding kunnen gebruikt worden tussen 2 computers maar heeft het ook voordelen om het tussen een desktop en een switch te gebruiken.

alvast bedankt

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:52

Illusion

(the art of)

Zie o.a. de FAQ: Equator in "NT FAQ"-
Een crosscable heeft geen voordelen wanneer je de computer op een switch aansluit.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

NT FAQ
Als je daar dan even kijkt naar wanneer je een cross cable gebruikt zou het nog duidelijker moeten worden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Vroeger moest je tussen pc's en tussen switches een cross cable gebruiken.
Tegenwoordig zijn switches en netwerkkaarten slimmer en kunnen ze kunnen dus zelf zien wat voor kabel er tussenhangt en passen zich daar op aan.

Dus tegenwoordig gewoon overal een straight cable gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 09-09-2009 13:57 ]

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
job schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:56:
Tegenwoordig zijn switches en netwerkkaarten slimmer en kunnen ze kunnen dus zelf zien wat voor kabel er tussenhangt en passen zich daar op aan.

Tenzij je tegen ouwe zooi aanloopt,.Dus daar kan je niet zomaar vanuit gaan

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

job schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:56:

Ga er maar vanuit dat je voor een switchje van 10,- waarschijnlijk nog steeds een cross moet gebruiken om te koppelen met een andere switch. (tenzij er een MDI/MDX knopje op zit of een aparte daisy chain poort).
Eigenlijk hoef je met Gbit switches niet meer te crossen, omdat die standaard "auto MDX" zijn. Oftewel, die merken vanzelf dat er een straight kabel gebruikt is, en crossen dus zelf de poort. (Dat gebeurt arbitrair afaik)

Tussen PC's onderling altijd een cross gebruiken.

@TopicStarter: Er is dus geen voordeel, maar je het is een kwestie van aansluit vereistten. Net als dat een TX op een com poort moet zijn verbonden met de RX op de andere en vise versa.
Zonder krijg je gewoon geen connectie.

Verder is dit gewoon duidelijk leesbaar in de NT FAQ en ook wel vindbaar op het Internet. Ten slotte zou het deel van je basiskennis moeten zijn..
Daarom sluit ik het topic.

Mocht iemand nog toevoegingen hebben, dan hoor ik dat graag, dan zal ik deze inkopieren :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.