Ik moet wel zeggen dat het hele LCD-TV-gebeuren inmiddels wel een onbegrijpelijke wirwar van specificaties aan het worden is. Ik heb een tijdje gewacht met de aanschaf van een HD TV. Allereerst natuurlijk om te sparen, maar ook om eens de kat uit de boom te kijken en mij eerst een flink te verdiepen in de materie.
En er is 1 ding wat ik niet begrijp. En dat zijn de specificaties rondom de responsetijd. Kijk, ik wil deze tv hoofdzakelijk aanschaffen voor mijn PS3. (jaja, ik geef het direct toe, ik ben een playstation-fanboy, zoals ze dat zo mooi weten te noemen. Een Xbox komt er hier niet in !
). Ik wil er natuurlijk ook een mooi potje (HD)tv op kunnen kijken, maar het gamen is het belangrijkste en daarvoor zoek ik de beste TV. De keuze lijkt dan simpel. Als playstionfanaat koop je bij je PS3 uiteraard een Sony TV. Lijkt me ook wel strak eruit zien. Ook allebij met zo'n gebruikersvriendelijke XMB. Maar goed, bij snelle flitsende games heb je natuurlijk wel een lekkere snelle tv nodig met vloeiende beelden en zonder enige vorm van lag. Maar waar ik telkens zo enorm van schrik is de enorme slechte responsetime van die Sony-tv's. Bijna allemaal zitten ze op de 8 ms en als je geluk hebt 6. En dat terwijl een Philips TV inmiddels op de 1 (!) ms zit. En dat is dan automatisch mijn andere keuze; Een Philips PFL 46-9664. Maar weet iemand misschien waar dit enorme verschil vandaan komt ? Waar ik me sowieso enorm aan stoor is dat Sony op de eigen site bij geen enkele specificatie zelf de responsetijd aangeeft. Het is dus klaarblijkelijk niet iets om je product mee aan te prijzen. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het verschil nog steeds zo groot is en dat de TV's van Sony die nu nieuw uitkomen er nog steeds maar 8 ms eruit weten te persen. Is het wellicht zo dat er anders wordt gemeten ? Zijn deze gegevens wellicht niet met elkaar te vergelijken ? Kijk; het liefste heb ik een Sony, maar op papier wint de Philips (als je het mij vraagt). Kan iemand mij uitleggen hoe dit nou precies zit. Of is het verschil gewoon werkelijk zo groot ?
Ik weet dat vaak het antwoord op dergelijke vragen is (van mensen die een dergelijke tv zelf bezitten) dat dit niet te zien is, of niet storend is. Maar ik weet wat dat betreft wel waar ik het over heb. Ik wil helemaal niet betweterig overkomen, maar ik ben een enorme game-fanaat en ik weet gewoon (uit ervaring) dat je een responsetijd van 8 ms gaat zien. En als ik een der mate groot bedrag uitgeef (want die tv's zijn nou niet bepaald goedkoop) dan wil ik niet dat ik me daaraan zit te storen.
Dus wat zeggen anderen hiervan ? De philips of een sony ? Of is bij een ander merk wellicht de perfect game-tv te koop
?
En er is 1 ding wat ik niet begrijp. En dat zijn de specificaties rondom de responsetijd. Kijk, ik wil deze tv hoofdzakelijk aanschaffen voor mijn PS3. (jaja, ik geef het direct toe, ik ben een playstation-fanboy, zoals ze dat zo mooi weten te noemen. Een Xbox komt er hier niet in !
Ik weet dat vaak het antwoord op dergelijke vragen is (van mensen die een dergelijke tv zelf bezitten) dat dit niet te zien is, of niet storend is. Maar ik weet wat dat betreft wel waar ik het over heb. Ik wil helemaal niet betweterig overkomen, maar ik ben een enorme game-fanaat en ik weet gewoon (uit ervaring) dat je een responsetijd van 8 ms gaat zien. En als ik een der mate groot bedrag uitgeef (want die tv's zijn nou niet bepaald goedkoop) dan wil ik niet dat ik me daaraan zit te storen.
Dus wat zeggen anderen hiervan ? De philips of een sony ? Of is bij een ander merk wellicht de perfect game-tv te koop