• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Goedemorgen,

Ik heb de GTX 295 van POV nou zou graag een andere koeler installeren , om hem beter te koelen :+ , het gaat om de dubbele pcb, weliwaar wel gewoon luchtkoeling geen waterkoeling :X .
Ik heb me een ongeluk gezocht maar kan niks vinden :'( , heeft iemand enig idee of er custom koelers bestaan voor de gtx 295 zoja waar kan ik deze dan kopen/vinden. O-) (omd de gtx 295 over te klokken)
mvg ,

Jeffrey

[ Voor 3% gewijzigd door JayJay op 09-09-2009 13:25 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

naar mijn weten zijn deze er niet vanwege het dubbele PCB er zouden wel zelf getweakte dingen mogelijk zijn maar die weet ik zo 1 2 3 niet te vinden.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Voor zover ik weet zijn er enkel aftermarket waterkoelingsoplossingen voor de GTX 295 met dubbele pcb. en voorlopig ook nog enkel waterkoelingsoplossingen voor die met enkele pcb.

Lijkt me ook niet zo simpel om die luchtkoeling te verbeteren. Zijn je temps dan zo hoog? Mss proberen de airflow in je kast te verbeteren of een fan voor de videokaart (mogelijk fanprofielen aanpassen van de kaart zodat de fan sneller draait de hele tijd?).

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Niet bepaald goedkoop of handig, maar wel tweakerig :+
Afbeeldingslocatie: http://www.mts.net/~olynick/pics/PC/9800GX2-2HR03.jpg
(Zoals je kan zien is het wel een 9800 GX2, geen idee of het ook past op een GTX295)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• JayJay
hij wordt max 90(afhankelijk van de kamertemperatuur en weersomstandigheden.) graden heb 2 intake fans 120 mm , 1 x 120 outake en 1 x 200 bigboy (antec 900) , overigens wel de std koelers van antec 900 miss dat ik deze kan veranderen voor ander zoja welke ? en aan de zijkant kan eventueel ook nog een 120 fan , werkt dit beter of gaat dit tgn de airflow in ? eventueel een extra 120 fan op de videokaart plakken (A) ofso of eronden hangen ?

[ Voor 9% gewijzigd door JayJay op 09-09-2009 11:57 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

jayjay1986 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:45:
hij wordt max 90(afhankelijk van de kamertemperatuur en weersomstandigheden.) graden heb 2 intake fans 120 mm , 1 x 120 outake en 1 x 200 bigboy (antec 900) , overigens wel de std koelers van antec 900 miss dat ik deze kan veranderen voor ander zoja welke ? en aan de zijkant kan eventueel ook nog een 120 fan , werkt dit beter of gaat dit tgn de airflow in ? eventueel een extra 120 fan op de videokaart plakken (A) ofso of eronden hangen ?
90 graden kan die makkelijk hebben hoor dat wordt de mijne ook. Het zijn gewoon ontzettende heethoofden.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• JayJay
Xenomorphh schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:11:
[...]

90 graden kan die makkelijk hebben hoor dat wordt de mijne ook. Het zijn gewoon ontzettende heethoofden.
dat was niet mijn vraag, en dat het heethoofden zijn is logischerwijs met 2 kaarten boven elkaar alleen dan is mijn vraag hoe ik hem beter kan koelen.

• Malantur
Wat Xenomorphh bedoelt is waarom wil je hem beter koelen?
50° idle en 85° load is normaal voor die kaart, en als Nvidia dat goed vind (anders hadden ze wel een andere koeling voorzien) dan is het voor jou toch ook goed?

Maar goed, als je ze echt beter wil koelen dan moet je inderdaad extra fans toevoegen of betere fans installeren. Maar positioneer ze zodanig dat je intakes vooraan zitten en outtakes achteraan, zodat er een luchtstroom ontstaat.

• JayJay
dus geen zij intake of outtake fan ? want dit verstoord de lucht stroom , en welke ander 120's kan ik gebruiken die in combinatie sterker en stiller zijn als de orginele antec 900 fans . alvast bedankt en begrijp zijn punt wel maar ik wil hem dus beter koelen i.v.m. overklokken . dat had ik eerder aan moeten geven srry

• Malantur
Dit is vast een interessant artikel voor jou:
Vergelijkingstest 122 casefans

Het Cooling FAQ kan ook van pas komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Malantur op 09-09-2009 13:40 ]

• JayJay
bedankt voor de reactie die scyhte s flex lijkt mij wel wat jammer dat er geen verlichting in zit , maja kan niet alles hebben vermoed ik

• JayJay
Malantur schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:42:
Niet bepaald goedkoop of handig, maar wel tweakerig :+
[afbeelding]
(Zoals je kan zien is het wel een 9800 GX2, geen idee of het ook past op een GTX295)
wel stoer gedaan maar of tie dan ook alle mosfets chips koelt (A) maargoed geen oplossing voor mij haha , ik heb liever het soor van plug&play idee met hier en daar een tweak. _/-\o_
Pagina: 1