Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Sinds kort heb ik een probleem, wat ik in de topictitel heb proberen te omschrijven.

Ik werk op een Toshiba Satellite M300 (in China gekocht), met Windows VISTA Ultimate.

Het systeem start normaal op. Ik log in. Alles is prima. Vervolgens worden er een aantal programma's geladen. Na een minuut oid schakelen de display instellingen echter om. Het scherm wordt veel lichter. De resolutie neemt (volgens mij) af.

Ik heb nieuwe ATI Catalyst drivers geinstalleerd. En via rechtermuis op de desktop alle scherminstellingen proberen aan te passen, niks werkt.

Ik heb een vermoeden dat er ergens na het opstarten een switch naar opengl gemaakt wordt. Ik speel nog wel eens Unreal Tournament Classic (UT99). Dit speel ik in opengl. Voorheen schakelde de display instellingen soortgelijk om net voor en tijdens het spelen van dit spel. Soms als het spel crashte en ik terug kwam in Windows, had ik gelijke ongewenste instellingen zoals nu het geval is. Na het opnieuw starten van UT99 en vervolgens correct afsluiten was het probleem verholpen, nu helaas niet.

Hoop dat iemand dit bekend voor komt, en mij kan tippen hoe dit te verhelpen.

Orange & Red