When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.
Tsja, zo te horen van wel. Als je nog een werkende PC hebt, zou ik hem daar even inhangen en kijken of hij wel herkend wordt 

Daarbij is SATA drivers installen echt van de pre SP 1 XP periode hoor
(afaik)
De BIOS geeft al een error aan. Lijkt mij dat de drivers dan niet zo een punt zijnDark schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:00:
als windows de schijf niet herkend, moet je soms eerst een sata driver installeren...
Daarbij is SATA drivers installen echt van de pre SP 1 XP periode hoor
[ Voor 59% gewijzigd door Notna op 09-09-2009 11:03 ]
als windows de schijf niet herkend, moet je soms eerst een sata driver installeren...
Volgens de documentatie van mijn moederbord is dat enkel het geval bij AHCI, maar zoals gezegd, bij AHCI om ik niet eens in de setup dus kan ik ook die drivers niet installeren.Dark schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:00:
Het is jammergenoeg tijd geleden dat ik voor laatste keer upgrade deed, geen sata nogNotna schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:57:
Tsja, zo te horen van wel. Als je nog een werkende PC hebt, zou ik hem daar even inhangen en kijken of hij wel herkend wordt
Ik zal sowieso wel even met de verkoop bellen.
When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.
jah dan lijkt ie dood
... niks anders aan te doen dan rma...
Echt niet, servicepacks voegen in principe geen extra storage drivers toe. Belangrijkste voordeel van SP1 was dat schijven groter dan 137GB worden ondersteund.Notna schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:57:
Daarbij is SATA drivers installen echt van de pre SP 1 XP periode hoor(afaik)
@TS Wil je het helemaal zeker weten test de schijf dan nog even met 't Data Lifeguard Diagnostic tooltje van WD.
Dit ging erom dat SATA drives niet werden gevonden tijdens de install. AFAIk zijn die met integrated SP1 niet meer nodigNielson schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:22:
[...]
Echt niet, servicepacks voegen in principe geen extra storage drivers toe. Belangrijkste voordeel van SP1 was dat schijven groter dan 137GB worden ondersteund.
@TS Wil je het helemaal zeker weten test de schijf dan nog even met 't Data Lifeguard Diagnostic tooltje van WD.
euh, de bios geeft al errors. er zijn geen drivers voor de bios.
het ligt dus weldegelijk aan de schijf, *of* het kabeltje waarmee ie is aangesloten. probeereens met n ander kabeltje, voeding en data..?
Nope, s-ata drivers zijn bij XP nog steeds nodig als je de controller in AHCI of RAID modus hebt staan. In IDE mode emuleert de chipset/bios een 'ouderwetse' ide controller waarvoor XP een ingebouwde driver heeft.Notna schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:39:
[...]
Dit ging erom dat SATA drives niet werden gevonden tijdens de install. AFAIk zijn die met integrated SP1 niet meer nodig
Hij was idd dood, RMA was zo geregeld, inmiddels nieuwe up and running.
Pagina: 1