Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:12

jAnO!

lalalavanillevla

Topicstarter
Gisteren begonnen met het assembleren van mijn nieuwe pctje. (Family/multimedia uit de bbg juli).
DVDRW op ide1 master
WD op SATAII 1

Bij de boot wordt meteen de DVDRW als master op IDE gedetecteerd, op slave niks en dan duurt het even en vindt ie de WD dan duurt het weer even en geeft ie een Harddisk error op Master 3.
In de bios staat dan wel de harddisk maar met alles disabled en groote 0.
Als ik dan windows vista probeer te installeren lukt dat niet omdat er geen schijf wordt gevonden.

Als ik in AHCI modus ditzelfde doe, wordt de AHCI geinitialiseerd en schiet ie naar de windows setup, maar daar blijft het beroemde groene balkje lopen, wel hoor ik dan dat de WD wordt aangesproken e.g. om de seconde komt er een piep/zoem uit de harddisk. Die piepzoemen hoor ik ook bij de initiele boot.

Ik ben bang voor het ergste, kan deze terug naar de shop?

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsja, zo te horen van wel. Als je nog een werkende PC hebt, zou ik hem daar even inhangen en kijken of hij wel herkend wordt :)
Dark schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:00:
als windows de schijf niet herkend, moet je soms eerst een sata driver installeren...
De BIOS geeft al een error aan. Lijkt mij dat de drivers dan niet zo een punt zijn :)

Daarbij is SATA drivers installen echt van de pre SP 1 XP periode hoor :) (afaik)

[ Voor 59% gewijzigd door Notna op 09-09-2009 11:03 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

als windows de schijf niet herkend, moet je soms eerst een sata driver installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!

jAnO!

lalalavanillevla

Topicstarter
Dark schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:00:
Volgens de documentatie van mijn moederbord is dat enkel het geval bij AHCI, maar zoals gezegd, bij AHCI om ik niet eens in de setup dus kan ik ook die drivers niet installeren.
Notna schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:57:
Tsja, zo te horen van wel. Als je nog een werkende PC hebt, zou ik hem daar even inhangen en kijken of hij wel herkend wordt :)
Het is jammergenoeg tijd geleden dat ik voor laatste keer upgrade deed, geen sata nog :( denk radeon9800pro top of the line tijd ;-)

Ik zal sowieso wel even met de verkoop bellen.

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

jah dan lijkt ie dood :( ... niks anders aan te doen dan rma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Notna schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:57:
Daarbij is SATA drivers installen echt van de pre SP 1 XP periode hoor :) (afaik)
Echt niet, servicepacks voegen in principe geen extra storage drivers toe. Belangrijkste voordeel van SP1 was dat schijven groter dan 137GB worden ondersteund.

@TS Wil je het helemaal zeker weten test de schijf dan nog even met 't Data Lifeguard Diagnostic tooltje van WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nielson schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:22:
[...]
Echt niet, servicepacks voegen in principe geen extra storage drivers toe. Belangrijkste voordeel van SP1 was dat schijven groter dan 137GB worden ondersteund.

@TS Wil je het helemaal zeker weten test de schijf dan nog even met 't Data Lifeguard Diagnostic tooltje van WD.
Dit ging erom dat SATA drives niet werden gevonden tijdens de install. AFAIk zijn die met integrated SP1 niet meer nodig :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

euh, de bios geeft al errors. er zijn geen drivers voor de bios. :) het ligt dus weldegelijk aan de schijf, *of* het kabeltje waarmee ie is aangesloten. probeereens met n ander kabeltje, voeding en data..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Notna schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:39:
[...]

Dit ging erom dat SATA drives niet werden gevonden tijdens de install. AFAIk zijn die met integrated SP1 niet meer nodig :)
Nope, s-ata drivers zijn bij XP nog steeds nodig als je de controller in AHCI of RAID modus hebt staan. In IDE mode emuleert de chipset/bios een 'ouderwetse' ide controller waarvoor XP een ingebouwde driver heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!

jAnO!

lalalavanillevla

Topicstarter
Hij was idd dood, RMA was zo geregeld, inmiddels nieuwe up and running.

Pagina: 1