Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 13:14

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
In de organisatie waar ik werk zijn we hard aan de slag om te migreren van Groupwise 6.5 naar Microsoft Exchange. Helaas zijn we vanaf hogerhand verplicht dit voor het einde van dit jaar af te ronden.We gaan nu migreren naar Exchange 2007 SP2. Maar nu willen we de optie open houden om straks door te kunnen migreren naar Exchange 2010. We kunnen niet in 1x over omdat de Quest software dan nog niet met Exchange 2010 werkt en toch graag wel even 'rustig' willen testen)

Mijn vraag is; Bestaat er nog een regeling van dat als er binnen een x aantal (90?) dagen na aanschaf van Exchange 2007 een nieuwe versie (Exchange 2010) uitkomt dat je 'gratis' de nieuwste versie mag gebruiken?

Dit bedoel ik dan zonder aparte SA aan te schaffen. En geldt dat dan voor de datum waarop de RTM gemaakt is? Of de datum dat het voor onze organisatie aan te schaffen zal zijn? Ik ben er vorige week wel iets over tegen gekomen maar dat was op een forum wat ik helaas niet meer terug kan vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Zonder SA denk ik niet, anders heeft die SA ook niet echt veel zin. Maar ik zou gewoon even met Microsoft bellen. Ze kunnen je het wel vertellen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 13:14

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Conclusie: Bestaat niet.
Chat met Microsoft;
Kevin: Ik had namelijk gehoord dat er een regeling is dat als er binnen een x aantal (90?) dagen na aanschaf van Exchange 2007 een nieuwe versie (Exchange 2010) uitkomt dat je 'gratis' de nieuwste versie mag gebruiken?

Microsoft: Nee, er is nooit een upgrade licentie voor een server.

Kevin: Dus als ik binnenkort Exchange 2007 aanschaf, en een paar dagen later komt Exchange 2010 dan zou ik daar het volle bedrag voor moeten betalen?

Microsoft: Ja, alleen als u een volumelicentie heeft, met Software Assurance heeft u recht op een nieuwe versie. Als u een FPP of OEm server koopt, zult u een nieuwe licenite moeten kopen.

Microsoft: Tenzij er een speciale actie is natuurlijk. Maar die is er op dit moment niet.

Kevin: Duidelijk, wel jammer.