Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met Belkin USB Switch

Pagina: 1
Acties:

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik gebruik een Asus beeldscherm met ingebouwde webcam (MK241) welke via een USB Switch van Belkin is aangesloten op 2 PCs (beide XP 32-bit). Het switchen van de Belkin gaat softwarematig middels een bijgeleverde tool waarbij de PC die controle over het USB apparaat wil dit kan nemen als het vrij is.

Het probleem dat ik nu heb is dat het op 1 PC prima werkt, maar op de andere PC heb ik het probleem dat de ASUS USB 2.0 Webcam niet wordt herkend (Onbekend apparaat in devide-list). Als ik de Webcam rechtstreeks aanluit is het geen probleem maar wel als die via de USB Switch is aangesloten.

Wanneer ik de chipset driver de-installeer en de PC naar gewijzigde apparaten laat zoeken zie ik in apparaathebeer heel even dat een ASUS USB 2.0 Webcam is gevonden (dan nog met geel vraagtekentje erbij) maar even later is er weer een "Onbekend USB Apparaat".

Het gaat om een Gigabyte EX58 moederbord met Corei7 CPU. Ik heb de laatste drivers voor de Belkin en de chipset al geinstalleerd (voor de Webcam worden interne drivers gevonden als ik hem rechtstreeks aansluit).

Is er nog iets wat ik over het hoofd zie, wellicht BIOS settings (alle USB devices zijn enabled en higspeed) of kan ik een driver "forceren" voor het onbekende apparaat (hoe)?