Afweging low-budget luidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek gegaan naar een set nieuwe (front)luidsprekers voor op m'n DD-ready Marantz SR490 receiver. Dit is ongeveer waar ik op doel:

-JBL TLX-171
Tijdelijke aanbieding bij Correct, FL. 200/stuk, 3-weg. Volgens de reviews @ Audioreview.com erg goede prijs/kwaliteit verhouding, bass is alleen goed als je ze goed bekabeld.

-Mission 702e
Kan ik voor FL. 300/stuk krijgen, 2-weg. Zelfde verhaal als bij de JBL.

-Vifa Filigran
Bij Speakerland FL. 405/stuk. Is een zelfbouwpakket, loont het om hier zonder enige ervaring aan beginnen?

-Tannoy R2
Niet lager gezien dan FL. 570/stuk.

Nu vraag ik me af wat het slimste is om te doen: investeren (ik ben 17) in een stel goede frontluidsprekers of de aanbieding pakken en goede bekabeling kopen (ik moet 't nu doen met gewoon elektriciteitskabel en een El Cheapo interlink, iemand nog suggesties voor lage prijs/redelijke kwaliteitskabels?) Ik durf niet echt op m'n gehoor af te gaan want ik heb nagenoeg geen ervaring.

Nog ff config:
-Marantz SR490 A/V receiver (5.0 = 50 Watt/kanaal en 2.0 = 70 Watt/kanaal)
-Marantz CD4000 CD spelertje
-2 x JBL XL1000 (???) 3-weg luidsprekers
-Nog aan te schaffen SBLive Player 5.1

't Voor m'n slaapkamer waar ik veel muziek luister en af en toe een DVD bekijk. De oude JBL's verhuizen naar de rear en ik haal ook nog wel ergens een center vandaan.

Wat raden jullie aan?

This can no longer be ignored.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik heb de Mission 702e's!, heerlijk zuiltje met een strak geluid. Ik weet niet of je vloerbedekking hebt maar anders moet je er wel ff de bijgeleverde spikes onder schroeven, maar dan zijn het erg fijne speakers :)

Ik gebruik ze trouwens i.c.m. een Onkyo receiver en Onkyo 6cd-wisselaar, ik heb geen idee hoe ze het met andere merken doen, maar ze schijnen niet zo kieskeurig te zijn m.b.t. de versterker.

Als jij ze voor 300 piek kan krijgen voel ik me goed genaaid :(, ik heb er veel meer voor betaald namelijk, naja life goes on :(

hier nog ff een pic:

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/l.parren/alhpics/702e_01.jpg

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Topicstarter
ALH: ik had al ergens gelezen dat je deze had, da's de reden dat ze in m'n lijstje staan ;)

Tnx, Mission heeft alvast een kleine voorsprong :)

This can no longer be ignored.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

kewl, misschien klinken die andere ook goed hoor, maar ik heb mijnes alleen vergeleken met nogwat B&W's en Piega's :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

heb 7 jaar geleden 2 missions gekocht ( budget missions oke, 760i's ) voor F250/s, was toen echt belachelijk veel voor een jongen van 12 jaar. Maar ik heb er nog steeds enorm veel plezier van, beste koop ooit.

Computers verliezen hun waarde veel sneller, en fietsen ook.

Dus ik zou voor de Missions gaan, kan voor mij nooit meer fout.

p.s. ik kon ze toen in de winkel ( RAF Hilversum ) vergelijken met een zet Philips'en en een set B&W's. Die Philips viellen heel erg snel af, en nog 5 seconden later wist ik dat ik de Mission's wilde. Waren wel F100/s duurder ofso, maar het geld dubbel en dwars waard.

Zit nu wel te denken aan een nieuw systeempje, toch iets met dolby surround. Want een versterker ( kenwood trouwens ) met twee speakers dat maakt geen indruk meer. Niet dat het geen lekker geluids is hoor, maar het veroudert toch wel. Maar ik wil hem gerust een keertje testen tegen over 1 van dir ruk computer-speaker setjes ( JAH OOK DIE VAN F500 en meer )

Verwijderd

redelijk goede luidsprekerkabel heb je al van af 12,50 de meter bv. v/d hul
Pagina: 1