Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Nu ik het volledig gehad heb met Windows Mobile (HTC Touch Pro 2) wil ik absoluut een ander besturingssysteem. Ik was vroeger volledig weg van de logica en 'simpelheid' van het Sony Ericcson besturingssysteem op mijn K700 en W850. Maar een mens wil méér he tegenwoordig!?

Nu is Android wel een bvesturingssysteem wat mij heel erg aanspreekt. Open bron (al jaren fan van open-bron software voor PC), vernieuwend, vrij...

Toen ik mijn HTC TP2 aanschafte waren er nog niet zoveel Android GSM's te verkrijgen (zeker niet in België). Ondertussen al iets meer, maar nu is mijn vraag: welke android GSM's zijn er momenteel te koop?

Ik heb weet van:

3 HTC modellen
Samsung Galaxy
Sony-Ericsson X3 (reeds te koop?)

Wat ik vooral wil:

Een groot scherm (+3") touchscreen liefst met stylus
Wifi-3G
Synch met G-mail
camera met flitser
fysiek toetsenbord (liefst Azerty)

en dan een aantal zaken die ik niet opnieuw wil meemaken net als bij WinMo:

- een wekker die betrouwbaar is en ALTIJD afgaat, met het INGESTELDE melodietje (afgelopen weken al 3 maal te laat op het werk!) }:O
- zo weinig mogelijk vastlopers
- synchen met exchange server (op de TP2 een groot probleem)
- logischer gebruik van menu's, etc (al eens een beltoontje verstuurd via BlueTooth in WinMo, wat een omweg! 8)7 )

Ik ga voorlopig nog niet aan mijn trekken komen zeker? Of kunnen kullie mij helpen met merken/modelletjes GSM's op Android ??

Alvast bedankt! _/-\o_

KRL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Als je met stylus wil werken moet je geen van de huidige generatie Android phones nemen; die hebben namelijk allemaal een capacitatief touch screen (werkt niet met stylus, tenzij ze daar specifieke styli voor verkopen, en iig bevat geen enkele van die phones standaard een stylus).

en bovendien is een probleem dat ik inmiddels lijk te hebben vastgesteld, dat de wekker van een android gsm niet werkt als het ding uit staat (dat heb je niet met een gewone gsm). Ik moet nog wat meer testen om dit te kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De HTC Tattoo heeft wel een resistief touchscreen. Echter, als je per se alle features wil zoals je die opnoemt, dan denk ik dat je inderdad niet aan je trekken gaat komen. Ik heb overigens op mijn Tweakblog een uiteenzetting neergezet welke alle opkomende interessante Android-telefoons opsomt. Misschien leuk om te lezen: RoDlog: Aankomende, interessante Android-telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Dryhte schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:48:
Als je met stylus wil werken moet je geen van de huidige generatie Android phones nemen; die hebben namelijk allemaal een capacitatief touch screen (werkt niet met stylus, tenzij ze daar specifieke styli voor verkopen, en iig bevat geen enkele van die phones standaard een stylus).
De DSTL1 heeft wel een resistief scherm met stylus, al weet ik even niet of die ook naar de benelux komt.

http://androidandme.com/2009/09/news/general-mobile-dstl1/

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

k7of9 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:49:
[...]

De DSTL1 heeft wel een resistief scherm met stylus, al weet ik even niet of die ook naar de benelux komt.

http://androidandme.com/2009/09/news/general-mobile-dstl1/
Maar een groot scherm heeft het niet bepaald, sterker nog, door lage reso (240x320) werken sommige apps niet erop, en het heeft maar 128MB RAM.

* dion_b wil zeer graag dual-SIM hebben, maar de compromissen op ander vlak zijn vooralsnog te groot :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
Een stylus is iets wat ik juist níet wil bij een gsm :P
Voor de rest komt het redelijk overeen, al hoeft een fysiek toetsenbord niet echt.

Mij lijkt op het moment de X3 het beste, al is deze nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:48
Van de nu te verkrijgen android gsm ziet er wat mij betreft de HTC Hero het best uit..vooral de Sense GUI is van wat ik er van gezien heb een pareltje. Edoch, als ik alle verhalen over de performance van het ding lees, dan sla ik toch nog even over.

De Xperia X3 lijkt wat dat betreft de beste keuze zoals vandervorst al zei, alleen is deze voorlopig nog niet uit (geruchten gaan over december, maar dat is nog nergens bevestigd). De SE Rachael interface ziet er goed uit, zit een 1000mhz proc in en heeft een groot scherm.

Voor wat betreft de nu verkrijgbare gsm's heb ik dus nog geen echte winnaar kunnen aanwijzen (gelukkig hoef ik pas in december definitief te kiezen, dus ik kijk het nog even aan)

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
dion_b schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:53:
[...]

Maar een groot scherm heeft het niet bepaald, sterker nog, door lage reso (240x320) werken sommige apps niet erop, en het heeft maar 128MB RAM.
Klopt, om die redenen zou ik hem ook niet kiezen.
styxz schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:42:
Van de nu te verkrijgen android gsm ziet er wat mij betreft de HTC Hero het best uit..vooral de Sense GUI is van wat ik er van gezien heb een pareltje. Edoch, als ik alle verhalen over de performance van het ding lees, dan sla ik toch nog even over.

De Xperia X3 lijkt wat dat betreft de beste keuze zoals vandervorst al zei, alleen is deze voorlopig nog niet uit (geruchten gaan over december, maar dat is nog nergens bevestigd). De SE Rachael interface ziet er goed uit, zit een 1000mhz proc in en heeft een groot scherm.

Voor wat betreft de nu verkrijgbare gsm's heb ik dus nog geen echte winnaar kunnen aanwijzen (gelukkig hoef ik pas in december definitief te kiezen, dus ik kijk het nog even aan)
Ik moet zeggen, ik begrijp de ophef over Sense niet zo. Ook al heb je een toestel met 288MB is het naar mijn idee een beetje zonde om al dat extra geheugen te "verspillen" aan een UI die bovenop het OS loopt dat naar mijn mening toch al gebruiksvriendelijk is. Want ook op de Hero is de performance niet optimaal. Het is toch geen WinMo toestel :P
Ik heb het puur voor de lol een keer geprobeerd op mijn Magic en heb daarbij de performance issues buiten beschouwing gelaten, en dan vind ik het eerlijk gezegd niet zo'n toegevoegde waarde hebben.
Sterker nog, in bepaalde schermen verspilt het juist alleen maar ruimte in de interface en krijg je minder tegelijkertijd te zien op je scherm. Het komt op mij meer over als een "show ding".
Het enige dat ik echt een stuk beter vond was het bookmark beheer en het wisselen tussen vensters in de browser.
Maar goed, smaken en voorkeuren verschillen uiteraard en daar is niks mis mee :)

Mijn fotografie en videografie

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:35:
Wat ik vooral wil:
Een groot scherm (+3") touchscreen liefst met stylus
Check, alhoewel dat stylus verhaal tegenwoordig niet meer op gaat bijna
Wifi-3G
Check
Synch met G-mail
Check (dat doen alle Androiders)
camera met flitser
Check
fysiek toetsenbord (liefst Azerty)
Check!

En dan kom je uit op de Motorola Sholes:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/07/090730-moto_droid-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/07/090730-moto_droid-02.jpg

Processor: 600 MHz OMAP3430 – ARM Cortex A8 + PowerVR SGX 530 GPU + 430MHz C64x+ DSP + ISP (Image Signal Processor)
Afmetingen: 60,00 x 115,80 x 13,70 mm
Gewicht: 169 gram
Batterij: Li-ion 1400 mAh
Standby-tijd: 450 uur, spreektijd 420 minuten
Scherm: 3,7 inch touchscreen met resolutie 854×480 pixels, 16 miljoen kleurendiepte
Schermafmetingen: 45,72 x 81,34 mm
Geheugen: 256 MB RAM
Flash-ROM: 512 MB
Geheugenkaart: microSD / microSDHC
Camera: 5.0 megapixel met autofocus en videorecorder
Draadloze functies: Bluetooth 2.0 + EDR en Wi-Fi
USB: USB2.0
Headset-aansluiting: 3.5mm audio
Ondersteunde audioformaten: AMR-NB/WB, MP3, PCM / WAV, AAC, AAC +, eAAC +, WMA
Ondersteunde videoformaten: MPEG-4, H.263, H.264, WMV
Locatiediensten: GPS

Nog niet officieel bekend gemaakt en dus ook nog niet verkrijgbaar, maar dat komt vast wel goed!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt wel gelijk, maar de topicstarter zegt:
welke android GSM's zijn er momenteel te koop?
Dus die wordt em ook niet. En anders heb je ook de Etna van LG nog. Al weet ik niet of die een flitser heeft.

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:35:
Ik ga voorlopig nog niet aan mijn trekken komen zeker?
Ahh my bad, zag ook de X3 in z'n TS staan dus zodoende O-)
Naja dan ben je snel klaar, want dan is er niks op de markt wat aan al z'n eisen voldoet :)

[ Voor 80% gewijzigd door CLB op 10-09-2009 12:05 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CLB
  • Niet online
En wat vind de TS van de genoemde alternatieven...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,
aangezien ook ik de overstap van symbian naar Android wil gaan maken wil ik jullie om advies vragen!
Wat doe ik ermee?
Navigeren
Bel/sms GOH:P
Internetten emailen
dat is het eigenlijk.
Wat zou dan de handigste beste keuze zijn van de toestellen die er op dit moment te krijgen zijn?
Hero?

Alvast bedankt en tot snel ;)

Groetjes Ryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoi Ryan, welkom op GoT :)

Het is niet zo sympathiek om andermans topic te gebruiken om zelf vragen in te stellen ;) Als je er niet uit komt, maak dan even je eigen topic. Overigens, op GoT verwachten we dat je aangeeft wat je zelf al gevonden hebt, wat je eigen mening over die toestellen is, en met welke specifieke vragen je nog zit. Mocht je dus een topic openen, breidt je vraag dan wel wat uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn excuses hij staat erop!
RoD schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:58:
Hoi Ryan, welkom op GoT :)

Het is niet zo sympathiek om andermans topic te gebruiken om zelf vragen in te stellen ;) Als je er niet uit komt, maak dan even je eigen topic. Overigens, op GoT verwachten we dat je aangeeft wat je zelf al gevonden hebt, wat je eigen mening over die toestellen is, en met welke specifieke vragen je nog zit. Mocht je dus een topic openen, breidt je vraag dan wel wat uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:07:
En wat vind de TS van de genoemde alternatieven...?
Allen hartelijk bedankt voor de inbreng!

Dit kleine Belgje zal voorlopig nog even bij zijn TP2 Rhodium blijven, en misschien in alle stilte hopen dat het één of andere held lukt om hierop Android te porten, dit zou heerlijk zijn...

De Motorola Sholes vind ik persoonlijk niet mooi, de HTC Hero kan er net mee door maar daar zijn net nog wat teveel tekotkomingen aan naar mijn zin.

Misschien wachten op de SE-X3??

Maar andere voorstellen of nieuwe releases zijn verder nog altijd welkom in deze thrd hoor!

Groetjes vanuit Diksmuide!

KRL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Waarom niet gewoon de G1? Heeft toetsenbord en de nieuwste UI's zijn er al naar geport en hij werkt nog altijd erg snel.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:53
styxz schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:42:
Dit is achterhaald, iedereen die een hero met de recent uitgebrachte firmware heeft vast gehad weet dat de performance op het niveau van een iPhone zit. Het is jammer dat de hero deze reputatie heeft gekregen die inmiddels achterhaald is.

Wat betreft de eisen van de topic starter, ik denk dat een aantal zijn gebaseerd op de gebruikerservaring van windows mobile. Op een hero is bijvoorbeeld heel prima te werken zonder toetsenbord en stylus. Een flitser op de camera is wel iets dat echt mist, maar om daar nou een telefoon op af te keuren.. Ik zou zeggen, ga eens spelen met zo'n ding in de winkel.

Anders zit er niks anders voor je op dan wachten op de aangekondigde toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
Gisteren ook voor het eerst een hero vastgehad.
Als gezegt wordt dat die traag is klopt daar dus niets van, mijn iPhone (eerste generatie) is trager hoor.

Het flippen door de schermen, en het bladeren door berichten gaat gewoon super snel. De trackball werkt ook verrassend goed.
Pagina: 1