ION bord met twee gigabit netwerk poorten

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor een zelf te bouwen NAS/DLNa server zoek ik een ION bordje met twee gigabit netwerkporten en vier SATA2-connectoren. Nu kan ik wel bordjes vinden met vier SATA2 aansluitingen, maar twee netwerkpoorten heb ik niet kunnen vinden. Helaas heeft ION ook geen mogelijk tot het zelf prikken van een gigabit kaartje want ze hebben enkel PCI-E 16x.

Weet iemand of wat ik zoek bestaat?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

In een PCI-E 16x slot kan je prima een 1x kaart stoppen hoor. Dus ik zou zeggen zoek een leuke PCI-E dual gbit kaart en prik die er in :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Desnoods duw je er een quadport Intel kaart in, dan heb je icm de onboard poort er 5 in totaal. Dus dat lijkt me niet echt een probleem te noemen.

• ari3
  • Niet online
Ah, thanks. Ik dacht dat het 16x slot alleen voor grafische kaarten gebruikt kon worden. Betekent wel dat ik een PCI Express riser card moet hebben, maar dat moet lukken.

Edit: alleen een PCI riser card beschikbaar voor mijn behuizing.... Terug bij af dus.

[ Voor 22% gewijzigd door ari3 op 09-09-2009 03:08 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Er zijn ook gewoon PCIe risers hoor :)
Op ebay zijn er zat te vinden voor een schappelijke prijs.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom moet het per se Ion zijn en niet een Intel-based Atom? Als je toch alleen maar content gaat serveren is de GPU niet relevant. Zou je niet gewoon een MSI IM-945GSE-A nemen? 2x Intel Gbit NICs onboard en een PCI slot waarmee je voor EUR 10 twee extra SATA poorten kunt implementeren.

Oslik blyat! Oslik!

• ari3
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:10:
Waarom moet het per se Ion zijn en niet een Intel-based Atom? Als je toch alleen maar content gaat serveren is de GPU niet relevant. Zou je niet gewoon een MSI IM-945GSE-A nemen? 2x Intel Gbit NICs onboard en een PCI slot waarmee je voor EUR 10 twee extra SATA poorten kunt implementeren.
Ik ga inderdaad content serveren, maar wil waarschijnlijk ook transcoderen omdat in praktijk blijkt dat geen enkel DLNa apparaat alles kan afspelen. Vandaar de wens voor een systeem waarop dat kan.

Maar mischien hoeft het niet persé een ION te zijn. Kwam ook deze tegen, de Jetway NC62-F met 2 x gigabit LAN en 4 x SATA. Betekent wel extra kosten voor CPU en stille koeling.

Over die riser cards, zijn die universeel? Ik dacht dat de riser card specifiek voor de behuizing gemaakt werd?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je van die flexibele risers pakt is het wel passend te maken hoor. Misschien dat je er zelf even iets voor moet knutselen om het vast te schroeven, maar in de regel lukt dat wel.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

is een USB netwerkkaart geen oplossing dan ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Niet op Gigabit, je gaat nooit 1000Mbit/s halen op USB2 wat in theorie maar 480Mbit/s en vaak veel lager uitvalt.

Verwijderd

USB 2.0 met een maximale throughput (die je in de praktijk dus bijna nooit haalt) van 480 Mbps. Lijkt me niet echt een strak plan om daar een gigabit netwerkkaart aan de knopen als het echt om snelheid gaat.

edit: Volgende keer ff langzamer typen TERW_DAN :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 13:22 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-02 23:14
Voorheen zat er trouwens wel een verschil tussen 16x PCI-E poorten. Sommige waren echt graphics only en daar kon dan ook niks anders op dan een videoplank. Ik weet niet hoe dat inmiddels is maar wellicht iets om even na te vragen voordat je met een zinloos PCI-E slot zit.
Pagina: 1