Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PC] Far Cry 2 schokkerig beeld

Pagina: 1
Acties:

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
Beste tweakers,

Ik heb zojuist (vanmiddag) een PC gekocht en daarmee tegelijk Far Cry 2. Ik wilde eens gaan testen hoe goed mijn systeem het spel zou draaien, en dit viel vies tegen:

Systeem:

AMD Phenom II X4 955 BE
XFX ATI 4890
4G 1600 mhz geheugen
Gigabyte MA-790 XT-UD4P
Windows Vista 64 bit

Verder een 'normale' HD van 500 gig, en voor de rest niet veel bijzonders (wel hele goede koeling van Corsair, 850 watt, voor Crossfire in de toekomst). Verder heb ik een oudere (3-4 jaar) Samsung 19'' TFT (2ms).

Nadat de resultaten gelijk tegen vielen (schokkerig beeld) heb ik de Far Cry 2 Benchmark gedraaid. De resultaten waren behoorlijk positief, namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/1970/farcry2.jpg

Bij alle settings max (Ultra High, incl. 8XAA, zie screenshot hierboven) heb ik toch een gemiddeld 44 fps. Dit zou toch al een (volledig?) vloeiend beeld moeten geven? Als ik de settings op Very High zet dan heb ik nog veel meer fps, en bij High kom ik regelmatig boven de 100. Dan is het wel zo dat het een stuk minder schokkerig is, maar het is dan nog steeds niet helemaal verholpen.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb de laatste patch..

Bij voorbaat dank.

Afgesplitst van [Multi] Far Cry 2 - Deel 4

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 09-09-2009 00:19 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weet niet precies hoe het bij ATI zit met de AA modes, maar normaal is 8x AA is veel zwaarder dan 4x. Je zou daar eens mee kunnen spelen. Het verschil zie je toch amper op een 19" TFT.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
Help!!!! schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:22:
Weet niet precies hoe het bij ATI zit met de AA modes, maar normaal is 8x AA is veel zwaarder dan 4x. Je zou daar eens mee kunnen spelen. Het verschil zie je toch amper op een 19" TFT.
Je mist de kern: het gaat er om dat het beeld schokt bij hoge resultaten. Zelfds wanneer Far Cry 2 op 100fps draait merk ik aardig wat lag.. en bij 60 fps (60hz monitor) lag hij ook, nog meer zelfs. Waar kan dit aan liggen? Onstabiliteit van... ? Suggesties?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tsolodimos schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:19:
[...]

Je mist de kern: het gaat er om dat het beeld schokt bij hoge resultaten. Zelfds wanneer Far Cry 2 op 100fps draait merk ik aardig wat lag.. en bij 60 fps (60hz monitor) lag hij ook, nog meer zelfs. Waar kan dit aan liggen? Onstabiliteit van... ? Suggesties?
mmm ja t is natuurlijk niet echt problemen topic dit maar helaas heb ik dan ook ff geen suggesties. Bij 100fps zou je imo idd een vloeiende ervaring horen te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 09-09-2009 00:11 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 21:57
Heb je Farcry 2 ook al helemaal voorzien van de laatste patches?

Ik heb niet zo snel een changelog opgezocht maar mogelijk daar nog stability issues in verholpen zijn.

Daarnaast zou ik je voor het stotteren van het spel eens goed kijken of je niks op de achtergrond in windows hebt draaien. Het probleem bij jou lijkt namelijk alsof er iets op de achtergrond zo nu en dan bezig is. Misschien je virusscanner? Kaspersky kan behoorlijk irri zijn tijdens gamen weet ik zelf.

Gr,

Wylana

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!