Toon posts:

Past een T7200 op een Mobile Intel 945GM Express Chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een laptop van HP een Pavilion dv6000 uit 2005 met:
Mobile Intel 945GM Express Chipset met een PPGA478 socket
Intel Celeron M420 1.6 GHz 533 Mhz FSB
2 x 512 MB DDR2 geheugen

Is het mogelijk om op deze chipset een T7200 processor te plaatsen?
Volgens de site van Intel is dit niet mogelijk http://ark.intel.com/chipset.aspx?familyID=22816.
Maar een T7400 of T7600 wordt wel als mogelijk aangegeven.
Kan ik niet gewoon die T7200 erin klikken? Hier heb ik er eentje van anders moet ik een andere kopen.

Alvast bedankt

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:10
Als de socket en dergelijke gewoon kloppen zou je het gewoon kunnen proberen lijkt mij ;) volgens HP kom de athlon 6400+ ook niet op mijn mobo, 6000+ was het max, maar hij deed het prima.

Desktop | Server | Laptop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chipset is hier van ondergeschikt belang. Er zijn meerdere 478-pins sockets voor mobile CPUs. So479 was de eerste (Pentium M Banias/Dothan), gevolgd door Socket M (Yonah, Core Duo, eerste Core 2 Duo) en daarna Socket P (latere C2D en derivaten).

De overige CPUs die genoemd worden zijn allemaal Socket M CPUs. Dat is de T7200 ook. Bovendien heeft de T7200 dezelfde TDP als de T7400. Het past fysiek, heeft dezelfde core en produceert niet meer warmte. Ik zou de gok iig durven wagen.

Overigens kun je misschien beter bij HP kijken dan bij Intel. In de regel zullen ze niet al te scheutig zijn met upgrade info, maar als je kijkt naar andere Pavilion dv6000 systemen kun je zien met welke CPUs het iig gaat werken :z

Oslik blyat! Oslik!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47
De chipset heeft er geen problemen mee,je moet alleen kijken of de processor die je vervangen wil pinnetjes heeft of balletjes.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Ik zal proberen via Hp te achterhalen of deze processor compatible is met mijn laptop. Mocht ik van HP niks vernemen dan zal ik dit weekend de gok maar wagen en die T7200 erin plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit weekend de gok gewaagd. CPU gewisseld. Helaas bleek ik een socket 479 te hebben en een intel mobile 940 GML Chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste sorry, voor het beginnen van een aparte topic. Ik ben nieuw hier en ook nieuw in de computerwereld.

Ten tweede bedankt voor alle hulp op dit geweldige forum.

De T7200 is geleverd als SL9SF ( PPGA478 ) en als SL9SL ( PBGA479 .)
http://ark.intel.com/Prod...00&spec-codes=SL9SF,SL9SL
Wat is dan het verschil tussen deze 2? Uiterlijk zijn er geen verschillen en de pin-bezetting is precies hetzelfde.

Ik heb eens gegoogled op deze sockets en ik kom er eigenlijk niet uit wat nu precies het verschil is. Socket 479 zou een andere pinbezetting hebben als de 478, alleen zie ik geen verschil in pinbezetting tussen bovengenoemde processoren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:17:
Ten eerste sorry, voor het beginnen van een aparte topic. Ik ben nieuw hier en ook nieuw in de computerwereld.

Ten tweede bedankt voor alle hulp op dit geweldige forum.

De T7200 is geleverd als SL9SF ( PPGA478 ) en als SL9SL ( PBGA479 .)
http://ark.intel.com/Prod...00&spec-codes=SL9SF,SL9SL
Wat is dan het verschil tussen deze 2? Uiterlijk zijn er geen verschillen en de pin-bezetting is precies hetzelfde.
Euh, de ene is een PPGA (met pins), de andere is een PBGA, dus met bolletjes onderop - de BGA CPU wordt gesoldeerd op een (laptop) moederbord, de PGA CPU gaat in een socket (M). Dat is het verschil, en wel een vrij grote :o
Ik heb eens gegoogled op deze sockets en ik kom er eigenlijk niet uit wat nu precies het verschil is. Socket 479 zou een andere pinbezetting hebben als de 478, alleen zie ik geen verschil in pinbezetting tussen bovengenoemde processoren.
Pinbezetting is inderdaad identiek, maar het al dan niet *hebben* van pins is dus het verschil 8)7

Heb je trouwens voor je die T7200 erin prikte een BIOS update gedaan? Kan zijn dat dat het probleem was.

Ik heb hier trouwens een T2300 liggen, als je toevallig in de buurt van A'dam woont zou je daar even mee kunnen testen. Mocht het werken, dan is het ruim twee keer de CPU die je nu hebt (letterlijk, dualcore ipv single en 2MB L2 cache ipv 1MB, daarnaast hogere FSB en speedstep support) en het is makkelijk genoeg te vinden voor <EUR 20

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 15-09-2009 12:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg.

Volgens Hp wordt deze processor wel ondersteund in de pavilion dv6000 serie, maar alleen in de full featured moederborden. Ben er ondertussen achter dat ik een defeatured moederbord heb en dit beperkt mijn keuze tot de celeron M processors ( volgens HP.)
Ik denk dat ik beter voor een andere laptop ga kijken want een ander moederbord past niet in de casing van de laptop vanwege het extra aantal aansluitingen die erop zitten.

Verwijderd

Topicstarter
@ dion_b
Oh ja, BIOS heb ik geupdate naar laatste versie (site van HP). Ik woon helaas in het zuiden van het land, dus ik kan niet zo even bij je langs komen. Heel erg bedankt voor al je hulp en het mooie aanbod, maar denk dat ik een andere laptop ga kopen en daar die t7200 inzet.
Pagina: 1