Hij staat op de baan bij 2! Hij staat op de baan!
Leuke foto's, maar ik vind ze wel wat aan de donkere kant en zonde van de vignetting(vooral dan bij 2).
De eerste vind ik het beste, maar doordat het zwart wit is vind ik het vrij doods worden, terwijl de actie er vanaf hoort te spatten. Iets dat je denk ik eerder bereikt met felle kleuren.
Leuke foto's, maar ik vind ze wel wat aan de donkere kant en zonde van de vignetting(vooral dan bij 2).
De eerste vind ik het beste, maar doordat het zwart wit is vind ik het vrij doods worden, terwijl de actie er vanaf hoort te spatten. Iets dat je denk ik eerder bereikt met felle kleuren.
Je zet wel hoog in door direct voor een Showcase te gaan. (Zie beschrijving @ FG Beleid)
Alhoewel ik denk dat het met zwart-wit kan...(kleur vast iets makkelijker) vind ik dit nogal rommelig overkomen, alsof het verhaal ontbreekt. Emoties van de mensen die uit moeten stappen zou ik niet willen missen bij het lezen van zo'n topic titel.
Alhoewel ik denk dat het met zwart-wit kan...(kleur vast iets makkelijker) vind ik dit nogal rommelig overkomen, alsof het verhaal ontbreekt. Emoties van de mensen die uit moeten stappen zou ik niet willen missen bij het lezen van zo'n topic titel.
Dank voor jullie comments!
Zwart wit is gekozen om een wat treuriger sfeer neer te zetten dan gelukt zou zijn met kleur. Aan extra vignettering is niet gedaan en ook de lens is vrij van vignettering. Dat wat je ziet op foto's 2 is dus gewoon de lichtinval. Beide coureurs hebben trouwens hun weg kunnen voortzetten na hun uitstapje in de grindbak, al vielen ze beide wel uit gedurende de race door de beschadegingen.
Zwart wit is gekozen om een wat treuriger sfeer neer te zetten dan gelukt zou zijn met kleur. Aan extra vignettering is niet gedaan en ook de lens is vrij van vignettering. Dat wat je ziet op foto's 2 is dus gewoon de lichtinval. Beide coureurs hebben trouwens hun weg kunnen voortzetten na hun uitstapje in de grindbak, al vielen ze beide wel uit gedurende de race door de beschadegingen.
Kan aan mij liggen, maar dat ziet er toch echt uit als vignettering. En op f/2.8 @ 200mm FF is dat niet vreemd.Enzo Dizono schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:33:
Dank voor jullie comments!
Anyways, back on-topic: Ik vind 1 en 3 de beste van de serie, foto 2 had denk ik meer tot leven gekomen wanneer er voor een krappere crop was gekozen (of minder centraal), die doet mij nu weinig.http://www.the-digital-pi...L-IS-USM-Lens-Review.aspx
Vignetting is well controlled, basically only showing in the corners at f/2.8 and encroaching the most at 200mm
Of het showcase-waardig is laat ik mij niet uit, de sfeer die je wilt scheppen komt in ieder geval goed op mij over.
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
je pakt de verkeerde lens: http://www.the-digital-pi...L-II-USM-Lens-Review.aspx
Zoomlenzen zijn voor mietjes
[ Voor 13% gewijzigd door Enzo Dizono op 09-09-2009 12:30 ]
3 beelden kan genoeg zijn voor een showcase, maar in dit geval zijn ze seriematig niet zo sterk verbonden.
Beeld 1 en 2 passen mooi, maar beeld 3 is dan weer een ander moment los van de eerste 2.
De zw/w omzetting is vrij zwaar, wat ik wel mooi vind, maar het geeft me ook het gevoel dat de foto's teveel rusten op de nabewerking.
vandaar:
showcase --> testcase
Beeld 1 en 2 passen mooi, maar beeld 3 is dan weer een ander moment los van de eerste 2.
De zw/w omzetting is vrij zwaar, wat ik wel mooi vind, maar het geeft me ook het gevoel dat de foto's teveel rusten op de nabewerking.
vandaar:
showcase --> testcase
foto 2 is op F3.2 genomen... dus ik denk ook dat het lichtinval is, daarnaast zijn het breedbeeld crops dus zou je het ook al minder moeten zijn.psyBSD schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:52:
[...]
Kan aan mij liggen, maar dat ziet er toch echt uit als vignettering. En op f/2.8 @ 200mm FF is dat niet vreemd.
[...]
Anyways, back on-topic: Ik vind 1 en 3 de beste van de serie, foto 2 had denk ik meer tot leven gekomen wanneer er voor een krappere crop was gekozen (of minder centraal), die doet mij nu weinig.
Of het showcase-waardig is laat ik mij niet uit, de sfeer die je wilt scheppen komt in ieder geval goed op mij over.
over de foto's, jammer dat je er niet meer een serie van hebt kunnen maken... ik heb nu echt het gevoel dat ik een deel van het verhaal mis. foto's zijn mooi, lekker contrast, misschien een tikje te donker
[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 09-09-2009 15:52 ]
Pagina: 1