Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffe B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 13:06
Beste Tweakermensen,

In verband met voorbereidingen op een aanschaf van een nieuwe PC vroeg ik me af wat beter zou zijn. De HAF 932 heeft 'van nature' betere airflow dan de HAF 922 (en heeft natuurlijk ook meer ruimte dan de 922 ivm bigtower wat hartstikke handig kan zijn voor latere upgrades), maar zou de 922 niet beter koelen dan de 932 als je er deze fan nog in zou zetten?

Dus in het kort; koelt een 922 + fan beter dan een losse 932, en in hoeverre moet ik het grootteverschil in acht nemen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Steffe B schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:00:
maar zou de 922 niet beter koelen dan de 932 als je er deze fan nog in zou zetten?
Dat is een CPU koeler met fan geen fan alleen. :p
De vraag is alleen of die ook voor jouw mobo geschikt is. Zou namelijk eerst maar eens na een PC opzoek gaan in plaats van eerst de CPU koeler. :+

Maar voor de rest vind je hier vast wel wat voor een nieuwe PC: [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffe B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 13:06
Ik ben mezelf ook al een beetje aan het orienteren geweest op een PC, en heb dit in mijn winkelmandje gestopt, en zover als ik weet werkt die fan gewoon op m'n mobo :) Anderen die toch net dat kleine beetje (more like een hele hoop) meer verstand hebben van PC's dan ik hebben die bak ook al goedgekeurd, maarja, ik zit nu toch nog een beetje te twijfelen over de behuizing.

EDIT: Vraag is dus eigenlijk of m'n CPU het net zo goed houdt zonder koeler als met :)

[ Voor 53% gewijzigd door Steffe B op 08-09-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
[Understatement van de dag] CPU zonder koeler gaat niet zo goed lukken. [/Understatement van de dag]

De vraag is: gebruik je de stock koeler of een alternatieve, bijv. de Cooler Master. Ik heb die eergisteren net in mijn systeem geprikt, en één van de voordelen is dat je de CPU fan kunt richten naar je outtake fan, zodat de afgevoerde warmte recht naar buiten wordt geblazen.

Edit: Om toch nog wat hulpvaardig te wezen:
De HAF 932 is een big tower, de 922 een midi tower. Als je geen excessief aantal drives van plan bent in te bouwen, zou ik gewoon voor de 922 gaan. Ik denk trouwens dat je de airflow in een 922 gemakkelijker kan controleren.

[ Voor 36% gewijzigd door Dnomaid op 09-09-2009 16:22 ]