Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb net een PC aangeschaft met daarin een ATI HD2600 (PCI-e) en een HD2400 pro (PCI) en dacht even 3 monitoren probleemloos aan te kunnen sluiten (windows XP). Maar helaas geen geluk.

Wat ik ook probeer ik krijg de derde monitor niet enabled in het eigenschappen scherm van Windows. Ook CCC gebruiken helpt niet. Ik kan maximaal 2 monitoren werkend krijgen; het maakt daarbij niet uit hoe ik ze aansluit. Ik heb aan de achterkant 3 DVI connectoren (en nog een video uitgang van de 2400 pro maar die heb ik niet nodig).

In het eigenschappen menu zie ik in totaal 4 monitoren (de 4e is van de tv-uit denk ik). Door rechts te klikken kan ik hooguit 2 monitoren aanzetten. Het maakt daarbij niet uit hoe ik ze aansluit, het maximum lijkt 2 te zijn. Zo gauw ik een derde probeer aan te zetten wordt ie heel kort even blauw, maar binnen een seconde gaat ie alweer naar greyed out.

Ik heb voor beide video kaarten catalyst 9.8 in gebruik.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Hier al gekeken ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

1. Nvidia heeft Sli, Ati heeft crossfire.
2. Ook met crossfire ondersteunen je kaartjes gewoon maximaal twee schermen :). (even wachten tot de HD5xxx serie, dan wordt het drie schermen max.). Of staan je kaarten ook niet in Xfire?

[ Voor 52% gewijzigd door bwerg op 08-09-2009 22:59 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Ik heb al heel veel ge-google-d op dit probleem maar ik kan niemand vinden die dit probleem ook heeft. Het enige wat ik kan vinden zijn de standaard instructies:
1- Plug een extra videokaart in je systeem
2- installeer de drivers
3- enable de 3e of 4e monitor
4- gebruik ultramon of vergelijkbaar om ermee te werken

Bij stap 3 zit ik dus vast...Ik kan de 3e monitor niet enablen; de 3e monitor komt niet eens uit standby als ik dat probeer. Ik weet zeker dat alles het wel doet want elke combinatie van connector en/of monitor en/of videokaart werkt...alleen krijg ik op maximaal 2 monitoren beeld.

Ik kan ook wel topics vinden waarin problemen met multi monitor setups beschreven worden alleen zijn ze nooit van toepassing op mijn situatie: of ze zijn 3 jaar oud, of ze gaan over Matrox/NVIDIA, of ze gaan over 3 monitoren op 1 videokaart, of ze gaan over Xfire. Allemaal niet wat ik wil doen: Ik wil met 2 ATI video kaarten 3 monitoren aansluiten (via DVI).

@berg:
#1: SLI en CF door elkaar gehaald :S
#2: Daarom heb ik ook 2 videokaarten, met elk 2 uitgangen, Ze staan niet in CrossFire vandaar dat de ene PCI-e is en de andere in een normaal PCI slot zit

[ Voor 19% gewijzigd door [Yellow] op 09-09-2009 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:38

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik ben zelf bezig een racesimulator te maken met 3 beeldschermen. En kwam op mijn zoek tocht voor een oplossing de volgende software tegen. Hij zou het zelfde kunnen als de Matrox triplehead2go http://www.kegetys.net/SoftTH/

Je kan je vraag hier ook stellen zij hebben mij al veel geholpen.
http://www.widescreengamingforum.com/forum/

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:09
Volgens mij dien je in Catalyst control center gewoon Crossfire uit te zetten!

Waarna je vervolgens meer dan 2 beeldschermen kan gebruiken. Dan kun je dus wel 3 beeldschermen gebruiken.
Normaal kan 1 videokaart maar 2 beeldschermen aansturen.
2 in crossfire hebben de rekenkracht van 2 kaarten gecombineerd, maar kunnen nog steeds maar 2 beeldschermen aansturen.
2 zonder crossfire hebben ook de rekenkracht van 2 kaarten, maar dan gewoon nog los. Hier kan je wel 4 monitoren op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
[SOLVED] _/-\o_

Het probleem was: de hardware... 1 kapotte DVI poort. Het analoge gedeelte daarvan werkt wel gewoon. Ik gebruik nu een verloopstekker DVI->VGA en heb 3 monitoren werkend. 2x DVI en 1x analoog dus.

De kapotte 2600 ga ik nog omruilen zodat ik 3x DVI kan gebruiken.

Bedankt voor alle hulp

@bisselke: ze staan niet in crossfire
Pagina: 1