• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30
Beste Tweakers,

Ik heb voor een kennis van mij een pc samen gesteld. Vandaag binnen gekregen in onderdelen en in elkaar gezet.

De pc gaat wel aan, maar het scherm blijft zwart. Voor zover ik weet zit alles goed aangesloten. Ik bouw al jaren lang zelf pc's en het is tot nu toe nog nooit fout gegaan. Ik heb tot nu toe andere monitor en uitgang geprobeerd en ander geheugen. Maar ben inmiddels ten einde raad 8)7

Hieronder even de specs.

Foxcon A7GM-S 2.0
AMD X3 II720 AM3
4GB 800
320 GB S-ATA2
LG 19 L W1943SB-PF 5ms WS
Samsung 22x DL SATA SH-S223B
CooMaster ExtremePower 400W

Kan iemand mij alsjeblieft helpen ? Het lijkt erop dat er gewoon iets defect is maar weet niet wat.

[ Voor 0% gewijzigd door flowiej op 08-09-2009 22:37 . Reden: typo ]

Verwijderd

is upgrade kit van alternate toch.

Verwijderd

ik heb moederbord ook douw er is een videokaart in ik heb zelf de a7gm-s ook niet nieuwe tyoe 2.0 maar gewone gekocht in april nieuw in verpakking voor 30 tientjes en kreeg hem ook zonder vg aniet aan eenmaal een sloeg mijn deluxe hd 4850 vast tempratuur was 35 ongeveer enz. maar gaf mbij opstarten aan dat bateerij opwas nieuwe batterij erin gaf die ook aan dat ie leeg was. was ondertussen 23.00 pc mee gegeven dag daarna gebeld naar mijn oom bleek aan pinnetje te liggen onder de batterij had hij iets om gebogen en hij werkt nu goed.

• flowiej
@ fernando ja het is de upgrade kit van alternate. Ik heb juist dit moederbord uitgezocht omdat ik hier niet een apparte videokaart in hoef te prikken. De onboard is prima voor aero, en dit is ook de enige wens van de uiteindelijke gebruiker. Het is toch bizar dat je een moederbord koopt met een onboard GPU maar deze niet kan gebruiken? Moet ook anders op te lossen zijn lijkt me. De pc moet vrijdag geinstalleerd afgeleverd worden dus de tijd begint wel te dringen. Nog suggesties iemand?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Heb je de relevante dingen uit de troubleshooter geprobeerd? Je zou nog een andere videokaart kunnen proberen, als je die nog hebt (of de buurman ofzo).

@fernando 1993:
Doe alsjeblieft iets aan je zinsbouw. Het is totaal onleesbaar zo. En het staat vol met typfouten. Dat dit forum op internet zit wil niet zeggen dat het MSN is 8)7.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 08-09-2009 23:19 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:11

wowi

Ondersteund het huidige bios je cpu wel?

Type: Motherboards BIOS File Size: 768KB
Version: 872F1P02 Updated: 12/24/08
Description: Update AMD AGESA V3 source code for supporting AM3 CPU.
Even van foxcon site

http://www.foxconnsupport...00008&keywords=&sort=BIOS

[ Voor 79% gewijzigd door wowi op 08-09-2009 23:25 ]

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

flowiej schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:00:
@ fernando ja het is de upgrade kit van alternate. Ik heb juist dit moederbord uitgezocht omdat ik hier niet een apparte videokaart in hoef te prikken. De onboard is prima voor aero, en dit is ook de enige wens van de uiteindelijke gebruiker. Het is toch bizar dat je een moederbord koopt met een onboard GPU maar deze niet kan gebruiken? Moet ook anders op te lossen zijn lijkt me. De pc moet vrijdag geinstalleerd afgeleverd worden dus de tijd begint wel te dringen. Nog suggesties iemand?
Misschien is het handiger hem DOA te melden bij de winkel waar je hem vandaan hebt.
Red je het wel niet voor vrijdag, maar dat kan je waarschijnlijk toch al wel vergeten als het zo gaat.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• flowiej
@wowi Daar zat ik ook al aan te denken. Op de site van Alternate stond dat er misschien een bios update nodig is om huidige generatie cpu's te ondersteunen. Alles leuk en aardig maar voor een bios flash heb ik wel beeld nodig. @bwerg Ik heb helaas geen PCIe kaartje om dit te testen.

[ Voor 1% gewijzigd door flowiej op 09-09-2009 07:03 . Reden: typooooo ]

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-02 15:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Als je CPU niet ondersteunt wordt heb je niets aan een PCIe videokaart, je zal dan nog steeds geen beeld krijgen...
Je moet dan ergens een oudere CPU vandaan zien te halen en daarmee je BIOS updaten, als dit tenminste echt het probleem is, waar het wel op lijkt.

• flowiej
@Conquerer, dat zou toch niet mogen, dat je een upgrade-set besteld die je vervolgens in elkaar zet en waar je simpelweg niks mee kan. Lijkt me sterk dat ze er van uit gaan dat je een oudere AM2 cpu hebt liggen. Maar goed woont niet iemand toevallig in de buurt van Bussum die een oudere AM2 cpu heeft liggen? :P

• flowiej
Ik heb inmiddels gesproken met de klantenservice van Alternate.

Hun oplossing is om even langs te rijden.. Ja naar Ridderkerk.. 8)7

Dus ik ben nu op spoed opzoek naar iemand met een oude AM2 cpu om even de bios te flashen..

Heeft iemand nog iets liggen ?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

flowiej schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:04:

Dus ik ben nu op spoed opzoek naar iemand met een oude AM2 cpu om even de bios te flashen..

BIOS kan je ook flashen vanaf een USB stickie toch? Nog nooit zelf gedaan maar even googelen zal werken.

(klik)

Hier op het forum zoeken is misschien trouwens effectiever dan op google. Maar goed, is vast te vinden in ieder geval.

Ik neem aan dat je wel ergens nog een andere PC hebt/je buren/wie dan ook , om de USB-BIOS-stick mee te maken :P

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 09-09-2009 12:40 ]

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:46
bwerg schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:38:
[...]

BIOS kan je ook flashen vanaf een USB stickie toch? Nog nooit zelf gedaan maar even googelen zal werken.

(klik)

Hier op het forum zoeken is misschien trouwens effectiever dan op google. Maar goed, is vast te vinden in ieder geval.

Ik neem aan dat je wel ergens nog een andere PC hebt/je buren/wie dan ook , om de USB-BIOS-stick mee te maken :P
BIOS flashen is moeilijk zonder beeld ...

Ik vind dit trouwens ook maar magertjes van Alternate, als je een upgrade setje aanbiedt met mobo + proc, moet je wel zien dat deze op elkaar afgestemd zijn ...

Edit: Oplossing -> zie conqueror

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

BobbyD82 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:43:
[...]

BIOS flashen is moeilijk zonder beeld ...
True, laat maar inderdaad :P. Gewoon Alternate met een oplossing laten komen dus.

• flowiej
Ja heb nu dus zo goed als een socket am2 sepron 3000+ voor 12 euro incl verzenden gekocht om maar te gaan flashen. Vind het ook slecht van Alternate.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

flowiej schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:04:

Het is je eigen keus om voor minder geld daar te bestellen dan bij een lokale computerboer in de buurt.
Ik vind het nette service van Alternate, dat ze het ter plekke even willen oplossen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

OMD schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:32:
[...]

Het is je eigen keus om voor minder geld daar te bestellen dan bij een lokale computerboer in de buurt.
Ik vind het nette service van Alternate, dat ze het ter plekke even willen oplossen.
Dat het goedkoper is wil niet zeggen dat je geen service of duidelijkheid hoeft te leveren.

(Niet dat ik zeg dat alternate dat niet doet hoor, ik heb niet op de site gekeken ofzo. Maar het is onzin dat een webwinkel dingen fout mag doen omdat het toch goedkoper is.)

• flowiej
Ik ben het er totaal niet mee eens. De prijzen bij alternate zijn helemaal niet dusdanig laag. De reden waarom ik daar bestel en niet bij een lokale pc boer is omdat er heel heel veel op voorraad is en er overzicht op de website is tussen de producten. De kleinere pc-boertjes hier hebben bijna niks op voorraad en alles behalve veel keus. En de service vind ik niet super. Ze kunnen niet verwachten dat jij even 4uur in de auto stapt om een bios te laten flashen wat ongeveer 5minuten duurt. Wat wel goede service zou zijn is als je een soort am2 cpu toe gestuurd krijgt en je een borg betaald. Zodat je vervolgens zelf kan flashen en de CPU weer terug stuurd en daarna je borg weer terug krijgt.

• flowiej
Even om een eind conclusie te geven en het topic te sluiten:

Ik heb een sepron 3000+ AM2 via marktplaats gekocht voor een tientje en de bios geflashd. Alles werkt nu perfect! :D Alleen het blijft een schande op een upgradeset te verkopen die niet werkt in eerste instantie. Als bedrijf kan je er moeilijk van uitgaan dat iedere gebruiker een extra AM2 cpu heeft liggen.

Bedankt voor jullie hulp overigens. _/-\o_

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
flowiej schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:36:
De pc gaat wel aan, maar het scherm blijft zwart. Voor zover ik weet zit alles goed aangesloten. Ik bouw al jaren lang zelf pc's en het is tot nu toe nog nooit fout gegaan. Ik heb tot nu toe andere monitor en uitgang geprobeerd en ander geheugen. Maar ben inmiddels ten einde raad 8)7
Dit had ik ook.
In mijn geval was ik vergeten het 4-pins (ook wel 8-pins) stekkertje aan te sluiten op het moederbord.
Je hoort ook wel eens dat ie dit doet als de proc stuk is of als er nog geen BIOS update is gedaan.

Dat laatste was het dus ook...
Pagina: 1