Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:21
Vandaag mijn nieuwe printer gekregen: de Canon mp620. Hartstikke mooi ding en werkt fantastisch!.... nouja bijna dan. De situatie is als volgt:

De printer is via wifi "aangesloten" op de router. De printer is geïnstalleerd op mijn pc (Win 7) en werkt perfect. Maar bij de pc van mijn ouders (Win XP) geeft de printer problemen. De installatie gaat gewoon goed, de printer wordt netjes herkend, drivers worden geïnstalleerd en wordt netjes weergegeven in Windows. Echter wanneer ik probeer te printen, spuugt de printer alleen een leeg vel uit. De printkop gaat ook niet op en neer, er komt alleen een leeg vel uit. Nogmaals op mijn pc print de Canon zonder problemen.

Het enige verschil buiten het OS is dat mijn ouders pc via wifi verbinding maakt met de router en mijn pc via draad.

Wat heb ik geprobeerd:
- Network tool van Canon: resultaat: goede verbinding 95%.
- Google: 620 is redelijk nieuwe printer, wel andere problemen gevonden maar niet deze
- Drivers opnieuw geïnstalleerd / nieuwe drivers geïnstalleerd
- Firewall uitgeschakeld

Ik weet bijna zeker dat het iets met de Wifi/XP te maken heeft maar ik kan er maar niet achter komen. Het vreemde is gewoon dat de pc de printer ziet en de printer ook de pc. De verbinding is er dus gewoon. Iemand nog tips?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 10:16
Kan je eens testen of hij het wel doet als je hem via een kabeltje aan de router hangt? Dan weet je weer iets beter waar je naar moet kijken ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318881

Heb hetzelfde probleem hier. XP- SP2, en ik krijg bij een wifi verbinding alleen maar blanco pagina's. Wanneer ik de printer met Wired LAN aansluit doet ie het wel netjes. Heeft TS ondertussen al een oplossing gevonden? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 14:04
Probeer eens een testpagina te drukken.
Heb je de laatste nieuwe firmware?
Welk software pakket gebruik je om af te drukken, Word ofzo?
Als je met usb kabel afdrukt verschijnt er wel iets?

Edit:
Kijk ook ff de errors na die je Pixma geeft, als je de software geinstalled hebt zal ie ws een webpagina kunnen tonen met error codes.

[ Voor 27% gewijzigd door Graviton12 op 20-09-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Helaas heb ik het probleem niet kunnen vinden. Heb nu de printer aangesloten via kabel. De computer staat wel gewoon wireless. Dit ging meteen perfect. Volgens mij heeft het iets te maken met de stabiliteit van de wireless. Gelukkig staat mijn router dicht bij de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318881

ja, zo heb ik het nu ook opgelost... Ik laat hem maar even aan het snoertje staan tot ik de tijd heb om me er nog eens in te verdiepen..

@Graviton: met snoer werkt het dus prima, als de printer wireless is aangesloten kan ik bijvoorbeeld wél scannen naar mijn laptop. Alleen bij printen (vanuit welk programma dan ook) geeft ie alleen een blanco pagina.

Stabiliteit van de verbinding kan het dus bijna niet zijn, want dan zou hij die scans ook niet goed door moeten sturen lijkt me. Zelfs 3 letters vanuit notepad krijgt ie niet voor elkaar in de wifi opstelling.

Ik zal de error codes eens gaan opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Heb je hier ook al gekeken voor nieuwere drivers/netwerkprotocol/firmware?

http://software.canon-europe.com/products/0010642.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Anoniem: 318881 schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:00:
ja, zo heb ik het nu ook opgelost... Ik laat hem maar even aan het snoertje staan tot ik de tijd heb om me er nog eens in te verdiepen..

@Graviton: met snoer werkt het dus prima, als de printer wireless is aangesloten kan ik bijvoorbeeld wél scannen naar mijn laptop. Alleen bij printen (vanuit welk programma dan ook) geeft ie alleen een blanco pagina.

Stabiliteit van de verbinding kan het dus bijna niet zijn, want dan zou hij die scans ook niet goed door moeten sturen lijkt me. Zelfs 3 letters vanuit notepad krijgt ie niet voor elkaar in de wifi opstelling.

Ik zal de error codes eens gaan opzoeken...
Dat is inderdaad wel vreemd. Scannen naar de pc ging prima over wireless maar printen ging helemaal niet. Nieuwe firmware/software hielp jammer genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Het zal de verbinding wel zijn dan.

Spijtig genoeg ben ik al bijna alles vergeten van mijn tijd bij HP laser printer helpdesk :)

Ik weet wel dat wireless bij printers (HP dan) echt totaal afgeraden werd :)

Enige wat je nog kan doen is zoals gezegd de error log nakijken, daar vind je altijd wel info die je kan verderhelpen.

De software die je geinstalled hebt, zit daar geen test pagina tussen voor wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Ik heb ook een MP620, aangesloten op een laptop met XP en dat werkt perfect (zelfs bij matig ontvangst volgens de Canon Network Tool.) Ook is de printer aangesloten op een laptop met vista en op een PC met win7... Welk service pack heeft je XP? En is ie helemaal up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.hempenius
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-04 15:00
Ik heb een Canon MP620 die ik altijd tot volle tevredenheid heb gebruikt.
De printer is via een USB poort aangesloten op mijn HP Z440 Workstation met Windows 10 Professional
En nu van de ene op de andere dag print de machine geen tekst meer uit. Afbeeldingen gaan wel goed. Foto's gaan ook goed.
Maar als ik een tekstbestand wil printen komt er een blanco pagina uit de printer.
Al van alles geprobeerd. Opnieuw geinstaleerd, het gehele onderhoud pakket uitgevoerd, het help niet.
Onder apparaat beheer geeft Windows aan dat de printer correct werkt.
Het maakt niets uit welke tekst vanuit wel programma ik een printopdracht geef, de tekst word niet afgedrukt.
Ook testpagina komt er uit zonder tekst.
Beide zwarte cartridges vervangen door nieuwe, ook dat bied geen soelaas.
Iemand die een oplossing heeft, of wordt het dan toch tijd voor een nieuwe printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.hempenius
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-04 15:00
Ha ha, probleem is opgelost. Heb als laatste poging de printerkop verwijdert en die afgespoeld met heet water.
Net zolang spoelen totdat er geen inkt meer uitloopt. Om eerlijk te zijn had ik er geen hoop op maar de printer doet het weer.
Via deze link kwam ik erachter hoe dat te doen.
https://www.inktweb.nl/blog/canon-printkoppen-schoonmaken/
Pagina: 1