Ik wil met mijn verjaardag (28 oktober) een PS3 gaan kopen. Maar ik wil niet de Slim versie maar de Fat. Dus is mijn vraag: Gaat de Fat nu uit de verkoop nu de Slim er is?
Ik denk dat ie dan nog wel te koop is, maar waarom zou je de PS3 Slim niet willen hebben? Die is sneller, stiller, koeler én heeft een grotere harde schijf, voor vrijwel dezelfde prijs.
The devil is in the details.
Correct me i'm wrong maar de PS3 Slim kan toch geen PS2 en PS1 games draaien?Mute schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:31:
Ik denk dat ie dan nog wel te koop is, maar waarom zou je de PS3 Slim niet willen hebben? Die is sneller, stiller, koeler én heeft een grotere harde schijf, voor vrijwel dezelfde prijs.
Bovendien beschikt de Slim volgens mij niet over een cardreader.
Wat betreft design kan ik er ook wel inkomen, de slim versie doet me denken aan een tosti-ijzer van de blokker maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
De nieuwe PS3 Fat-versies kunnen ook geen PS2-spellen afspelen hoor, alleen de eerste versies (20GB en 60GB) konden dat.
Uiterlijk kan je mooi vinden of niet, maar verder dan dat is de Slim op alle fronten een betere keus, op die cardreader na misschien, maar dat vind ik nou niet echt een groot minpunt voor de Slim.
Uiterlijk kan je mooi vinden of niet, maar verder dan dat is de Slim op alle fronten een betere keus, op die cardreader na misschien, maar dat vind ik nou niet echt een groot minpunt voor de Slim.
Dat was alleen bij de 60gb die niet meer nieuw te koop is.CrystalViriS schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:35:
[...]
Correct me i'm wrong maar de PS3 Slim kan toch geen PS2 en PS1 games draaien?
edit: (zie de post van Mute) blijkbaar was er ook een 20gb versie
[ Voor 8% gewijzigd door Tom op 08-09-2009 22:38 ]
De "nieuwste" fat speelt alleen PS1 games en heeft ook geen cardreader. De slim is precies hetzelfde als de laatste Fat versie alleen verbeterd.CrystalViriS schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:35:
[...]
Correct me i'm wrong maar de PS3 Slim kan toch geen PS2 en PS1 games draaien?
Wat betreft design kan ik er ook wel inkomen, de slim versie doet me denken aan een tosti-ijzer van de blokker maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
edit: Iets met elf
Dan neem jij toch lekker de FatVerwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:39:
Het gaat mij om het uiterlijk dat beter past bij mijn tv!
MeijsteR schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:37:
De "nieuwste" fat speelt alleen PS1 games.
offtopic:
Leuk voor een PS3
Leuk voor een PS3
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Best leuk. Ik heb FF7 erop opnieuw gespeeld. De ps2 kan dit in principe ook, maar psx emulatie via componentkabel loopt daarop compleet fout.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
CLB dacht waarschijnlijk dat MeijsteR bedoelde dat je alleen PS3 games erop kan spelen, maar blijkbaar kan je wel/ook PS1 games erop draaien (alleen geen PS2). Wist ik ook niet overigens
Waarom is de Slim sneller dan de fat? De hardware is zover ik weet hetzelfde.Mute schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:31:
Tevens zullen de Fat PS3s die nu in de winkel liggen net zo stil en koel zijn als de Slims.
Al die reviews die de geluids produktie, temperatuur en stroom verbruik van de Fat en Slim vergelijken gebruiken de oude 1e PS3 voor dit vergelijk.
De chips op een kleiner procede etc wat de Slim beter maakt zitten al sinds een tijd in de fat.
Vind de fat niet mooi (heb er zelf een) maar vind hem wel mooier dan de Slim.
Dat dacht ik niet, maar zo stond 't er wel, maarja offtopic!Mute schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:29:
CLB dacht waarschijnlijk dat MeijsteR bedoelde dat je alleen PS1 games erop kan spelen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kijk de reviews er maar op na, het laden gaat bij de Slim een stukje sneller dan bij de Fat. Het scheelt niet wonderbaarlijk veel, maar het scheelt wel.Deadsy schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:33:
[...]
Waarom is de Slim sneller dan de fat? De hardware is zover ik weet hetzelfde.
Ah ok, beetje muggenziften dusCLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:34:
[...]
Dat dacht ik niet, maar zo stond 't er wel, maarja offtopic!
[ Voor 58% gewijzigd door Hahn op 09-09-2009 00:37 ]
Volgens mij zat in de laatste Fat's een 65nm processor en in de slims een 45nm. In de allereerste PS3's zat een 90nm processor.Deadsy schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:33:
[...]
Waarom is de Slim sneller dan de fat? De hardware is zover ik weet hetzelfde.
Tevens zullen de Fat PS3s die nu in de winkel liggen net zo stil en koel zijn als de Slims.
Al die reviews die de geluids produktie, temperatuur en stroom verbruik van de Fat en Slim vergelijken gebruiken de oude 1e PS3 voor dit vergelijk.
De chips op een kleiner procede etc wat de Slim beter maakt zitten al sinds een tijd in de fat.
Vind de fat niet mooi (heb er zelf een) maar vind hem wel mooier dan de Slim.
PSN: Sluuz
Mijn tv glimt ook, maar mijn Slim staat er gewoon onder in het tv meubel, prima.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:39:
Het gaat mij om het uiterlijk dat beter past bij mijn tv!
Was echt blij met de aankondiging van de Slim, aangezien ik de Fat toch wel zo godsgruwelijk lelijk vindt. Ze hadden er wel een swiffer bij cadeau mogen doen. En daarnaast past ie niet op mijn decoder, en mijn slim wel.
Je moet zelf natuurlijk afwegen of je het uiterlijk of de specs belangrijker vindt. Ik ben duidelijk voor de specs gegaan. Bonus is natuurlijk dat ik 'm ook nog een stuk mooier vindt.
Als je echt de PS3 Fat wilt zou ik nu zo snel mogelijk even kijken welke interessante combi-pakketten inclusief games er nog voor je beschikbaar zijn in de winkel. Deze combi-pakketten inclusief 1 of meer games zijn net zo duur als de nieuwe PS3 Slim.
Zo'n vraagje kan echt prima hier: Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 45
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.