Toon posts:

Ben je ECHT gelukkig?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie is hier ECHT gelukkig? En wat is je definitie van gelukkig zijn? (In andere woorden: hoe weet je of je gelukkig bent)

Ik merk dat ik niet helemaal happy ben als ik ga nadenken of ik gelukkig ben (kortom; als ik echt blij ben vraag ik me niet meer af of ik wel blij ben... snap je hem nog :))

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04

talin

ES-MA

nu ff niet

o nu wel weer ! :)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Denk dat jij teveel nadenkt, als je happy bent wees dan happy en verklooi het dan niet voor jezelf door af te vragen waarom..

Be happy man....

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
Vanmiddag m'n nieuwe Astra 2.0 DTi opgehaald, ben dus redelijk gelukkig :7

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

• Wilde
  • Niet online
Ik merk dat ik niet helemaal happy ben als ik ga nadenken of ik gelukkig ben (kortom; als ik echt blij ben vraag ik me niet meer af of ik wel blij ben... snap je hem nog )
Ja... en het laatste half jaar ben ik het :) (klop-klop)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Als ik van jou een biertje krijg wel

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg niet dat ik nu ongelukkig ben! :)
Nouja nu ff beetje melancholiek door bepaalde muziek (jeugdsentiment) + wijn... maar over het algemeen gaat het de laatste tijd wel aardig met mij hoor :D

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

100% happy zijn kan niet..

maar ik probeer er altijd maar het beste van te maken..:) soms voel je je wel 100% happy maar dat komt gewoon omdat je dan ff niet aan al die klote dingen denk... bij mij teminste..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Nee :(

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjah, wat is gelukkig. :?

Ik ben nu wel aardig happy, heb net de 2de beugel (tm) aangebroken. :)
Tjah, ik vermaak me wel redelijk dit weekend, alles heb ik.
Taxi rijden, Formula one cewl!!! :+

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 23:06 schreef BAZZA het volgende:
Nee :(
Wassup gozer?

Verwijderd

je weet niet of je gelukkig bent, maar je weet wel wanneer je gelukkig was.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Mijn defeniteie van gelukkig zijn is dat je iemand hebt waarin je helemaal op kan gaan, een levenspartnet en dat dus al je geestelijke en lichamelijke behoeftes vervult zijn. Aangezien iedereen nog wel zo zijn dromen heeft en zijn behoeftes, zal niet ierdeeen volledig gelukkig zijn. Ik denk dat volledige geluk in deze wereld niet voorkomt.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-01 00:50
Ik weet dat ik morgenavond gelukkig ben :)

Kreeg net een SMS-je dat ze mag blijven slapen van d'r ouders. O+

Enne, nee... Geen sex.

Zie: [topic=135384]

Verwijderd

Ja ik snap het en nu be ik dus niet meer echt gelukkig. :'(

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
Op vrijdag 02 maart 2001 23:04 schreef -=Arjan=- het volgende:
Vanmiddag m'n nieuwe Astra 2.0 DTi opgehaald, ben dus redelijk gelukkig :7
totdat je de rekening krijgt :7

-

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

volgens mij is dit stuff voor LEVENSBESCHOUWING...... :?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nee, het leven is :r

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Anders
  • Laatst online: 15:01
Ik ben echt gelukkig en ik vind het ronduit kut..

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• vanderwal
  • Laatst online: 18-04-2025

vanderwal

mathafackuh!!!

Ja ik ben nu wel gelukkig ??:?

of toch niet:(

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• Alkaline
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Nee! Ik ga hier verder liever niet op in.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

Verwijderd

Echt gelukkig:? Ik weet het niet... wat is echt gelukkig:? Ik neig er wel tegenaan denk ik... Ik ben tevreden, heb alles wat mijn hartje begeert... jah ik ben gelukkig denk :)

Verwijderd

Nee, ik ben momenteel niet gelukkig, maar wel op zoek naar mijn geluk.

Verwijderd

Niet gelukkig... heb de laatste tijd dat ik alles zo doelloos vind: schoolcijfers, sociaal leven, werken...
Op zich heb ik alles wel wat ik zou willen hebben. Misschien is dat het probleem ook wel, dan heb je nix meer om voor te streven...
Leven heeft wel z'n leuke momenten, maar op et moment ff niet. Ben de laatste maand vet depri in elk geval :'(

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 23:08 schreef aragorn het volgende:

[..]

Wassup gozer?
Geen geld,geen werk,gaat niet goed studie,gezeur thuis.... so life pretty much sux :(

Maar mijn kabel connectie is al een paar dagen stabiel dus dat is tenminste een licht puntje :)

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
ik vermaak me wel tot nu toe in dit leven.

Hoewel ik wel gemerkt hebt dat er wilskracht en discipline nodig is om nog gelukkiger te worden.

Als ik bv in de vakantie gewoon een beetje rondhang, niks van plan ben, geen schema heb dan voel ik me lamlendig en heb ik zoiets van beeeuh... bla, snap je? :)

Maar als ik een schema heb en dat rond ik gewoon zo af dan voel ik me gewoon lekker in m'n vel en fit.

Verwijderd

Ik ben eigenlijk alleen gelukkig in vakanties. Als het niet-vakantie is ben ik altijd zwaar depressief en dan heb ik gewoon echt geen zin om uberhaupt wel op te staan of zo...

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik sluit me aan bij Morrie. Het merendeel van de tijd ben ik best wel happy (al zou ik natuurlijk blijer zijn als ik een week vakantie had! Ik zou er wel van weten te genieten!! ;) ) En als ik in zak en as zit, weet ik mezelf er meestal wel uit te sleuren.

Ik ben vooral gelukkig doordat ik grip op mijn eigen leven heb, vroeger was dat wel anders. Ik leef nu volgens mijn eigen keuzes. Natuurlijk gebeurt er geregeld ook iets minder leuks, maar dat tackelen we dan wel weer as we go along. Ik weet wie ik ben en wat ik kan (en niet kan), kortom: handles on life.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Eigenlijk best wel. Natuurlijk kan je zo honderd dingen verzinnen wara je gelukkiger van zou worden, maar ik mag absoluut niet klagen. Zeker niet vergeleken met de meeste mensen. ;(

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Heb geen reden tot klagen:

heb eten, een dak boven m'n hoofd, ben gezond, heb een liefdevolle familie om me heen.

Maar echt gelukkig ben ik de laatste maanden niet meer, zal wel weer terugkomen hoop ik...

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 12:14 schreef 4of10 het volgende:
Ik ben eigenlijk alleen gelukkig in vakanties. Als het niet-vakantie is ben ik altijd zwaar depressief en dan heb ik gewoon echt geen zin om uberhaupt wel op te staan of zo...
Keer gewoon de dingen om; maak van de niet- vakantie vakantie.

Ik denk trouwens dat je op het moment dat je gelukkig bent geen tijd hebt om na te denken of je wel gelukkig bent!

Verwijderd

Deze vraag kan je op 2 manieren benaderen en beantwoorden.

Ten eerste zou je kunnen zeggen dat echt geluk niet te bereiken is, doordat het in de aard van de mens ligt dat men nooit gelukkig is met hetgeen men heeft aangezien men altijd naar begeerten streeft.

Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat het geluk zich juist schuil houdt in dit streven naar begeerten en dat men dus best gelukkig kan zijn, namelijk als men weinig bezit en juist veel heeft om naar te streven.

Ik denk persoonlijk dat het niet zo belangrijk is hoe je geluk definieert, zolang je jezelf maar prettig voelt.
Ook denk ik dat men dergelijke vragen het meeste stelt als men zich niet prettig voelt, omdat men er dan het meest naar streeft om achter de oorzaak te komen om vervolgens het "geluk" toch te kunnen bereiken:)

(O ja, om nu nog op de vraag terug te komen: ik voel me redelijk prettig)

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 12:07 schreef morgoth het volgende:
ik vermaak me wel tot nu toe in dit leven.

Hoewel ik wel gemerkt hebt dat er wilskracht en discipline nodig is om nog gelukkiger te worden.

Als ik bv in de vakantie gewoon een beetje rondhang, niks van plan ben, geen schema heb dan voel ik me lamlendig en heb ik zoiets van beeeuh... bla, snap je? :)

Maar als ik een schema heb en dat rond ik gewoon zo af dan voel ik me gewoon lekker in m'n vel en fit.
Och, ik vermaak me ook best hoor, tis niet zo dat ik ONgelukkig ben, maar ik ben zeker niet gelukkig. Dat ben ik pas als ik weer een serieuze relatie heb met iemand waar ik van houdt en financiel weer in de plus zit. Ook moet dan alles nog steeds zo gaan als nu.

Verwijderd

Geluk is een moment opname...

ik kan me soms echt gelukkig voelen.. je zou me glimlach dan niet eens van me kop kunnen stompen.

maarja dan gebeurt er weer wat kuts en dan ben je weer helemaal down.

Geluk zit in je hoofd...en ik denk hoe minder druk je maakt over de dingen in het leven hoe gelukkiger je bent

Verwijderd

Soms voel ik me wel gelukkig, maar niet meer als ik daar ook nog bij nadenk.
Dat komt mijn definitie van gelukkig zijn (true happiness) op: een vriendin hebben, of hebben gehad. Dan zal ik dus nooit gelukkig worden, aangezien ik een emotionele achterstand heb (weinig mensenkennis en weinig gevoel voor emotie). Maar ja, als ik zo zal denken is er ook niet veel aan.

Gelukkig maak ik dan ook leuke dingen mee waarbij ik me ook gelukkig voel (mijn bijbaantje, 50% van de collega's is meisje). Maar mijn studie, vergeet het: 90% is jongen en de meisjes die er zijn, zijn saai van karakter. Dat krijg je als je econometrie gaat studeren...

Verwijderd

Heb geen reden tot klagen:

heb eten, een dak boven m'n hoofd, ben gezond, heb een liefdevolle familie om me heen.

Maar echt gelukkig ben ik de laatste maanden niet meer, zal wel weer terugkomen hoop ik...
Geluk is iets heel anders dan een gunstige omgeving hebben. De dingen die jij noemt kunnen misschien wel bijdragen aan je geluk, maar zoals ook al blijkt uit je vervolg, echt geluk heeft er weinig mee te maken. Je kunt je gelukkig voelen ook al is er allerlei ellende om je heen (denk bv aan armoede) maar ook ongelukkig terwijl je je in een "perfecte" omgeving bevindt.

• Valium
  • Laatst online: 21-01 10:49

Valium

- rustig maar -

Life's a bitch, then you die.
Wen er maar aan. Het leven zal "het geluk" niet naar je toe gooien. Je moet er je best voor doen.

Trouwens, soms is depri zijn ook best nuttig. Dan weet je ten minste wat gelukkig zijn is.
(je moet natuurlijk wel weer uit de put klimmen)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41

Elvhenk

Madam Mikmak

Life's a witch and then you fly... 8-)

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zaterdag 03 maart 2001 00:55 schreef PsyFlux het volgende:
Niet gelukkig... heb de laatste tijd dat ik alles zo doelloos vind: schoolcijfers, sociaal leven, werken...
dat heb ik precies hetzelfde

• Toewan
  • Laatst online: 03-12-2025
Tsja, iedereen heeft een eigen definitie van geluk en gelukkig zijn (zie je ook in deze topic). Voor de een is het meer materieel en voor de ander is het meer qua gevoel. Of ik echt gelukkig ben, er zijn tijden dat ik dat ben ja, maar er zijn ook tijden dat ik dat niet ben. Wat dat betreft ben ik iemand die een beetje (te) veel nadenkt, ik moet eigenlijk wat impulsiever worden. En wat minder nadenken.

Verwijderd

ik ben zo blij... zo blij.... dat m'n neus van voren zit en niet opzij........*D

Verwijderd

Ik weet weet wat het is om ongelukkig te zijn... Dat punt ben ik voorbij en hoop ik ook nooit meer in terug te vallen...

Mijn definitie van geluk is wanneer je je persoonlijke levensdoelen kan nastreven, en dat je tegen bepaalde tegenslagen kunt. En persoonlijke doelen zijn voor iedereen anders...
Voor de één is het geld, voor de ander het krijgen van kinderen of het vinden van een partner.

Op het moment heb ik maar twee doelen, en die zijn: mijn kinderen een gelukkige jeugd geven en zorgen dat we allemaal gezond blijven.

Ik denk dat ik daar tot nu toe aardig is geslaagd ben, en ik ben tevreden. Een tevreden gevoel is voor mij voldoende om me ook gelukkig te voelen. Ook wanneer ik tegenslagen heb. (Zoals helaas op het moment het geval is)

Verwijderd

Mischien zouden we echt gelukkig zijn als de wereld niet zo'n mesthoop zou zijn. Milieuvervuiling, oorlog om domme redenen en de mentaliteit van tegenwoordig : alles draait om geld. geld=macht, kennis=macht. Het ultieme wapen voor overleving. Het resultaat van de evolutie; organismen die just dat realiseren. Mischien moeten we eens doorevolueren en eens realiseren dat dit juist niet de ware overlevingstactiek is, omdat we mischien op deze manier onze eigen soort samen met de rest van het leven op deze planet vernietigen en ongelukkig maken.

Mischien een idee?

Alhoewel het uiteraard ook maar fantasie is, hebben startrek liefhebbers mischien ook 'het beeld' wat ik in gedachte heb bij een mogelijk verbeterde situatie?

Verwijderd

Ik merk ook dat als je té veel nadenkt of je gelukkig bent, dat je gevoel van geluk niet ten goede komt.
Een mooie uitspraak is dan ook:" Je bent het gelukkigst als je denkt dat je gelukkige jaren nog moeten komen".

De kunst is om de ten alle tijden bewust te zijn van je (gelukkige) situatie, zonder daarvan van de kaart te raken en je daardoor weer ongelukkig te voelen.

Ofwel: "Er is geen weg naar geluk, geluk ís de weg...".

Wel moet ik toegeven dat dit juist een periode is waarin veel mensen zich minder prettig voelen |:(, komt vast door het gebrek aan zonlicht...

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Bij sex voel ik me altijd wel gelukkig :P
Is misschien ook iets biologisch...

Ach, mensen die niet nadenken schijnen altijd het gelukkigst te zijn... ik denk maar dat ik dan ook maar ga geloven dan !!!!..

(HEY GEINTJE (voor alle mensen die geloven EN nadenken dan))

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
Mischien zouden we echt gelukkig zijn als de wereld niet zo'n mesthoop zou zijn. Milieuvervuiling, oorlog om domme redenen en de mentaliteit van tegenwoordig : alles draait om geld. geld=macht, kennis=macht.
Mwah geld is niks. Geld is een handig middel om goederen te vekrijgen, en goederen zijn wel handig. En wat is echt gelukkig? Je hebt een moment waarin je gelukkig bent en je hebt een moment waarin je niet gelukkig bent.
Mischien moeten we eens doorevolueren en eens realiseren dat dit juist niet de ware overlevingstactiek is
Net of wij bepalen of we door evolueren of niet.
omdat we mischien op deze manier onze eigen soort samen met de rest van het leven op deze planet vernietigen en ongelukkig maken.
De totale weredpopulatie wordt nog steeds groter dus dat lijkt bij verre niet op vernitetiging. En ik vermaak me best hoor, dus ik ben niet ongelukkig.

Verwijderd

Denk ook niet dat je echt gelukkig kan zijn eigenlijk. Tenminste niet op het moment dat je erover nadenkt. Als je niet zou denken zou je wel gelukkig kunnen zijn denk ik.
Bv. in het boek van 1984 (Orwell) ik denk dat de mensen die echt in het systeem leven gelukkig zijn omdat ze er niet meer over nadenken en het er werkelijk compleet mee eens zijn.
Zie bv. ook Laus Stultitiae van Erasmus, hierin is de hoofdpersoon 'de Zotheid' en die 'toont' aan dat een gelukkig leven zonder 'zotheid' niet mogelijk is. Zotheid is hier in de ruime zin van het woord en houd ook in niet nadenken over wetenschap/filosofie en dat soort dingen. Hoewel waarschijnlijk wel bedoeld als satire van Erasmus denk ik dat hij het wel met dat standpunt eens zou zijn.
Ik ook... helaas.

Verwijderd

gelukkig? nee!
alles lijkt op dit ogenblik echt kut te gaan

geen uitgaansleven
studie gaat kut
etc. :(

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 23:12 schreef morgoth het volgende:
(...) En wat is echt gelukkig? (...)
Tsja. Goede vraag. Mijn definitie van 'gelukkig zijn' is dat mensen geen zorgen meer hebben. Of zoiets nu mogelijk is... denk het niet eerlijk gezegd.
[..]
Net of wij bepalen of we door evolueren of niet.
Ja je hebt gelijk ;). Ik had het beter moeten omschrijven. Ik doelde eigenlijk meer op een soort van 'geestelijke/intellectuele evolutie', als je begrijpt wat ik bedoel. dus een vooruitgang op technologie, of iets anders. Vandaar het startrek voorbeeld :)
De totale weredpopulatie wordt nog steeds groter dus dat lijkt bij verre niet op vernitetiging. En ik vermaak me best hoor, dus ik ben niet ongelukkig.
De wereldpopulatie wordt wel groter, maar ten kost van de natuur. De meeste mensen (althans de mensen die ik ken) hebben graag de ruimte en de frisse lucht, dus de natuur. In principe is de natuur nodig om goed te kunnen overleven. (je kent het verhaaltje wel, natuurlijk evenwicht, virussen, co2 en al die milieukremp). :z

-

Verwijderd

Ja je hebt gelijk . Ik had het beter moeten omschrijven. Ik doelde eigenlijk meer op een soort van 'geestelijke/intellectuele evolutie', als je begrijpt wat ik bedoel. dus een vooruitgang op technologie, of iets anders. Vandaar het startrek voorbeeld
Ik denk dat deze evolutie alleen in startrek mogelijk is, in elk geval niet in de echte wereld. Mensen hebben nog steeds de dierlijke neiging om in de eerste plaats op hun eigen voordeel uit te zijn, het belang van het collectief komt op de tweede plaats. En omdat we gewoon dieren zijn, zullen we die neiging ook wel altijd blijven houden.
Of het erg is? Ik denk niet dat je perse een perfecte wereld nodig hebt om gelukkig te kunnen zijn.
Pagina: 1