Beste Tweakers, gisteren een Acer 1810T notebookje gehaald, schijf volledig geformatteerd en hier Windows 7 Ultimate 64bit op gezet. Liep perfect. Tot enkele uren terug. De CPU load stijgt elke keer enkele minuten na aamelding naar 100%. Het systeem is simpelweg onwerkzaam. Als ik dan kruipend bij de taskmanager kijk welk proces deze ellende veroorzaakt schieten elke keer de apps naar boven die ik op dat moment gebruik. Hierbij word aangegeven dat deze steeds 100% van de CPU gebruiken. Als ik die app afsluit is er weer een ander proces dat naar boven schiet met 100% load, en de processen dansen om de beurt naar de 100% load. Ik heb getracht een virus scan te draaien maar dit ging op een gegeven moment zo traag dat ik deze maar heb afgezet. Is dit een virus of een software/hardware probleem? Toevallig is dat ik het de eerste keer opmerkte net na defragmentatie van de partities. Ik zie geen onbekende processen in de lijst staan.
Edit: nu ik windows boot na aanmelding en meteen de taskmanager open zie ik dat de processen continu door elkaar heen dansen, lijkt zeer sterk op een virus. Kan er alleen weinig aan doen gezien de CPU zwaar gaat hoggen..
Edit: nu ik windows boot na aanmelding en meteen de taskmanager open zie ik dat de processen continu door elkaar heen dansen, lijkt zeer sterk op een virus. Kan er alleen weinig aan doen gezien de CPU zwaar gaat hoggen..
[ Voor 13% gewijzigd door Xanthium op 08-09-2009 21:09 ]