Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[RDP] Vanaf pc's desktop tonen op 1 TV

Pagina: 1
Acties:

• Mahdi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-10 10:23
Wij gaan op het werk een verbouwing uitvoeren, nu ben ik van plan om naast een groep van 4 bureau's 1 TV aan de muur te hangen. Aan die TV komt een PC te hangen. De bedoeling is dat de mensen achter hun bureau vanaf hun PC hun desktop kunnen tonen op die TV, wat ze kunnen starten vanaf hun eigen PC, zonder dat ze op die TV iets hoeven te doen.

Nu heb ik zelf gekeken naar enkele oplossingen, maar heb niets gevonden wat doet wat ik wil.
  • Remote Desktop van Microsoft, is (voor zover ik weet) om te kijken op de PC, alleen te starten vanaf de TV. En daarbij kan je dan alleen werken op de TV, en niet meer op je eigen pc.
  • Wij gebruiken op kantoor zelf ISL Light. Nu is dit wel te gebruiken om je desktop te tonen, maar moet je om verbinding te maken, iets uitvoeren op de TV.
  • KVM switch gaat volgens mij niet werken, omdat op de dockingstations die op de bureau's staan maximaal 1 monitor te gelijk aangesloten kan worden. Ik heb wel iets gelezen over KVM switches over netwerk, maar volgens mij is dit vij prijzig.
  • Volgens mij kan je ook "hulp op afstand" starten via bijv. msn, maar volgens mij kan dit ook niet automatisch.
Extra info
  • De PC's op de bureau's zijn allemaal laptops in dockingstations, en draaien allemaal op windows.
  • De PC aan de TV, hoeft niet persee een PC te zijn, als hiervoor speciale "kastjes" zijn om dit voor elkaar te krijgen, vind ik het ook best.
  • TV werkt op 720p, PC's op 1920x1200

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

(er vanuit gaande dat al je vga uitgangen dus bezet zijn met een monitor)

je zoek een soort matrix switch denk ik
e.g. http://www.atlona.com/Atl...atrix-Switch-p-17689.html
800$ , maar dan kunnen ze zelf op hun eigen scherm meekijken

Anders moet je overal (mischien active) splitters op zetten en een vga switch er op zetten

anders moet je met remote desktop achtige proggies werken winvnc ?
je kan met winvnc ook je beeld forceren naar een client !.vanaf de laptop dus

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 08-09-2009 20:44 ]

Iperf

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 16:40

DJ-Visto

Aye aye, sir!

waarom valt RDP af? Aangezien er op de dockingsstations toch gewoon gemakkelijk Pc_van_sjaak allemaal rdp filetjes voor, inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord eigen beeldscherm voor zich? Ik neem aan dat er 1gigabit aan kabels netwerk ligt, gaat denk ik wel razendsnel (naja razend..) maar goed genoeg :)

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Vroegah hadden we op school zo'n programma waarmee de leraar zijn beeld kon laten zien aan de hele klas. volgens mij moet je dus een probramma hebben waarbij je dus 4 "leraren"hebt en 1 "leerling" misschien kan je dus in de educatiemarkt iets vinden?

• Mahdi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-10 10:23
Bedankt voor de reacties :)
fish schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:35:
(er vanuit gaande dat al je vga uitgangen dus bezet zijn met een monitor)

je zoek een soort matrix switch denk ik
e.g. http://www.atlona.com/Atl...atrix-Switch-p-17689.html
800$ , maar dan kunnen ze zelf op hun eigen scherm meekijken
This matrix enables the broadcast of multiple computers’ audio and video outputs to multiple displays. Any one of the inputs can be broadcasted to any or all of the outputs...
Dit zou opzich wel kunnen werken, hoewel ik denk dat het een beetje overkill is, en ik hoopte eigenlijk op iets goedkopers, en vooral eenvoudigers.
Anders moet je overal (mischien active) splitters op zetten en een vga switch er op zetten
Zal ik is naar kijken, moet dan alleen even uitzoeken hoe die vga switch gaat wisselen tussen de aangesloten monitoren.
anders moet je met remote desktop achtige proggies werken winvnc ?
je kan met winvnc ook je beeld forceren naar een client !.vanaf de laptop dus
WinVNC heb ik zelf nog nooit geprobeerd, ga ik zo even doen.

Edit:
Wat ik me net bedenk, de TV ondersteund max maar 720p, wij werken hier allemaal op 1920x1200. Downscalen via zo'n VGA switch gaat volgens mij niet werken.
Dat is dan wel weer een voordeel van Remote Desktop, dat hij automatisch resolutie aanpast.

[ Voor 8% gewijzigd door Mahdi op 09-09-2009 13:02 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
"net op school" oid zou je dan moeten hebben....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kan de tv niet zelf downscalen ?

met rdp naar een lagere resolutie flikker je iconen door elkaar op je desktop, wordt je niet vrolijk van

[ Voor 63% gewijzigd door Fish op 09-09-2009 20:55 ]

Iperf

Pagina: 1