Wij gaan op het werk een verbouwing uitvoeren, nu ben ik van plan om naast een groep van 4 bureau's 1 TV aan de muur te hangen. Aan die TV komt een PC te hangen. De bedoeling is dat de mensen achter hun bureau vanaf hun PC hun desktop kunnen tonen op die TV, wat ze kunnen starten vanaf hun eigen PC, zonder dat ze op die TV iets hoeven te doen.
Nu heb ik zelf gekeken naar enkele oplossingen, maar heb niets gevonden wat doet wat ik wil.
Nu heb ik zelf gekeken naar enkele oplossingen, maar heb niets gevonden wat doet wat ik wil.
- Remote Desktop van Microsoft, is (voor zover ik weet) om te kijken op de PC, alleen te starten vanaf de TV. En daarbij kan je dan alleen werken op de TV, en niet meer op je eigen pc.
- Wij gebruiken op kantoor zelf ISL Light. Nu is dit wel te gebruiken om je desktop te tonen, maar moet je om verbinding te maken, iets uitvoeren op de TV.
- KVM switch gaat volgens mij niet werken, omdat op de dockingstations die op de bureau's staan maximaal 1 monitor te gelijk aangesloten kan worden. Ik heb wel iets gelezen over KVM switches over netwerk, maar volgens mij is dit vij prijzig.
- Volgens mij kan je ook "hulp op afstand" starten via bijv. msn, maar volgens mij kan dit ook niet automatisch.
- De PC's op de bureau's zijn allemaal laptops in dockingstations, en draaien allemaal op windows.
- De PC aan de TV, hoeft niet persee een PC te zijn, als hiervoor speciale "kastjes" zijn om dit voor elkaar te krijgen, vind ik het ook best.
- TV werkt op 720p, PC's op 1920x1200