php mail loop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Hoi beste mensen,

ik zit met een probleempje en ik zal het proberen uit te leggen.

Ik ben een wat software aan het schrijven in php die draait op webspace bij 1eurohosting.nl

Doel van het script:
-doormiddel van enkele parameters word er een keuze gemaakt van 2 verschillende sql queries
-de emails die als resultaat van die queries naar boven komen moeten elks een email krijgen met een persoonlijke link (XX.php?nr=xx)
-daarna word er in een andere tabel in de database opgeslagen welke mail naar welk email adres is gestuurd

Wat er gebeurt:
-Gisteren heb ik het script geschreven en werkte het, toen ik testdraaide kwamen alle mails aan in mijn eigen inbox van gmail en hotmail
-Na nog wat aanpassen werkte het niet meer, er kwamen geen mails meer aan...
Nu weet ik wat je denkt, ik dacht het ook maar nu komt het...
-Na veel zoeken vond ik de fout niet
-Deze ochtend toen ik het probleem weer aanpakte werkte alles zonder problemen nog voor ik enige wijziging had toegebracht
-Ik heb het script een tijdje gebruikt waar het voor diende en tegen de middag ben ik aan een andere opdracht begonnen waarbij ik niet aan dit bestand ben gekomen dus niet per ongeluk iets had kunne aanpassen.
-Toen ik later op de nammidag terug nood had aan het script kwam er geen enkele mail meer aan.

Ik weet ondertussen dat het niet verstandig is om een mailfunctie in een loop te zetten.

Kan iemand mij helpen of opweg helpen, ik heb iets gelezen van een pear package maar weet niet hoe dit werkt en prefereer eigenlijk als ik niet teveel externe packages moet gebruiken, maar als het de enige oplossing is dan is dat zo he :P

Ik zou degene die mij kan helpen zeer dankbaar zijn :*)

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:35
Beste Galen,

Maak je gebruik van SMTP authentication?
Is het een eigen script of maak je gebruik van een bestaande class zoals (phpmailer http://phpmailer.worxware.com/ ).

[ Voor 142% gewijzigd door Erwinvz1 op 08-09-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
ik heb niets gedaan met smtp
en het gehele script is zelf geschreven

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ik ga er maar even van uit dat je de standaard php mail-functie gebruikt.
Het is inderdaad niet zo verstandig om die in een loop te gaan plaatsen.
Een externe class gebruiken lijkt me dan toch gemakkelijker.
Blijkbaar zit die PEAR mail package meestal al ingebakken bij PHP4 of later.
Snelle Google search leverde een about.com * Elvis shivers * pagina op, maar mischien kan je er wel wat mee. :)

offtopic:
Welkom op GoT :w

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wast is nu precies je probleem eigenlijk? De mails kwamen "ineens" niet meer aan? Zijn ze misschien gebounced? Heb je de mailserver logs al bekeken?

Dit soort problemen dat er "af en toe" mail niet meer aankomt ga je waarschijnlijk niet oplossen door een (andere) library te gebruiken om mail te sturen. Zonder de reden te weten waarom de e-mail niet werd aangenomen kom je geen stap verder. Controleer dus de mail logs want daar staat het zeer waarschijnlijk in.

En om hoeveel mails gaat het eigenlijk? Shared hosters zijn vaak niet zo blij als je veel mail gaat versturen. Daarnaast kan je er last van hebben dat de mail gewoon niet wordt aangenomen omdat je al teveel mail hebt verstuurd. Maar daf is (uiteraard) terug te vinden in je mail logs ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Creepy op 08-09-2009 20:47 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Let je ook wel op of je mail niet je spam-folder terechtkomt.
Ik heb ook enkele waarschuwingsmails lopen die standaard niet in de spam terechtkomen, maar bij een red-alert wordt er toch een grens bij gmail getriggerd waardoor ze in de spam terechtkomen.

Zolang ik er 1 per uur verstuur gaat het goed, verstuur ik er 10 per seconde ( = red alert ) dan verdwijnt het grootste gedeelte in de spam-folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Hier wat aan? [PHP] Bulk e-mail versturen

In dat topic verwijs ik naar Pear Mail queu. Verder staat er ook nog een oplossingsrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Het klinkt wel als mijn probleem, ik ben momenteel wat aan het lezen over die pear mail queue.
Maar op eerste zicht zie ik bij de installatie documenatie dat je deze installeert van je c:/ schijf, maar moet deze niet tussen de files op mijn domein staan? Of zie ik dat verkeerd.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Wel ik heb deze gezocht maar niet gevonden, maar er is een bepaalde map waar ik niet in geraak.

Unable to open /imap/domeinl.be/onderliggendemap/mail. Permission denied.

en ik snap niet waarom mij die permission denied is.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je zegt dat er niks meer aan kwam na wat aanpassingen. Na zoeken kwam je er niet uit en werkte sommige dingen spontaan weer. De diagnose is duidelijk: code rot. Dat is doorgaans wel op te lossen door de laatst werkende versie (dus voor de wijzigingen waardoor het niet meer werkt) te pakken en opnieuw te beginnen. Probeer ook veel logging aan te brengen, zodat je ziet wat er gebeurd. Zomaar gokken kom je namelijk niet ver mee. Je wil regel voor regel weten waar het fout loopt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Voor de installatie moet je maar even logisch nadenken, er zijn tig handleidingen te vinden :p Installatie bij een webhost gaat je niet lukken. Welliswaar kan je ook de PEAR classes in een map uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:35
Noork schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:24:
Voor de installatie moet je maar even logisch nadenken, er zijn tig handleidingen te vinden :p Installatie bij een webhost gaat je niet lukken. Welliswaar kan je ook de PEAR classes in een map uploaden.
Is phpmailer dan geen optie voor hem?
Die module is echt uitgebreid en kan gewoon zijn probleem ook oplossen.
En draait op meerdere configs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Erwinvz1 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:35:
[...]
Is phpmailer dan geen optie voor hem?
Die module is echt uitgebreid en kan gewoon zijn probleem ook oplossen.
En draait op meerdere configs
Niet als je tegen het probleem aanloopt van een teveel aan emailadressen. Er zit geen wachtrij-functionaliteit in PHPMailer. Het gaat er om dat je de boel opknipt zodat je niet tegen de max_execution_time aanloopt. Deze kun je ook wat oprekken, maar of dit nu 'de' oplossing is. Wellicht sla je anders weer de smtp-server halflam door een overvloed aan emails. Anders moet je dus iets als een wachtrij gebruiken a la Pear Mail_Queue, of iets Q&D bv. alleen emailadressen met A t/m D o.i.d verzenden en vervolgens D t/m H etc. Het gebruik van een degelijke mail-class is uiteraard een pre.

Overigens ben ik benieuwd om hoeveel mails het gaat. Misschien gaat het hier slechts om een tiental mails i.c.m. een brak mailscript :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Het gaat niet over zo heel veel mails, ongeveer 20 per keer en dat een aantal keren per dag

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
ik had gisteren problemen om bij google en gmail te komen. jij misschien ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Zeg dan niks of onderbouw het in elk geval. Alleen een link naar een stukje kant en klare software is niet de bedoeling

[ Voor 85% gewijzigd door Creepy op 09-09-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:05

Eijkb

Zo.

Bel effe 1eurohosting. Misschien hebben ze de queue opgeschoond, hebben een intern mailfilter, staan ze op een blocklist of wat dan ook.

.

Pagina: 1