Toon posts:

CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar mensjes. Ik werk sinds kort bij informatique en ik zat vandaag met een gozer van de verkoop te praten en die vertelde mij het volgende:

Als jij binnenkort ook op de verkoop komt moet je absoluut geen AMD adviseren want het is echt bagger. Ze worden heel heet, zijn veel onstabieler als intel, bla bla bla.

Hier zit volgens mij wel wat in, ik weet iig dat ze warmer worden en ook dat ze onstabieler zijn (uit eigen ervaring Ook weet ik dat je met intel op sommige vlakken opvallend hoger kan scooren dan intel. Het prijsverschil is verwaarloosbaar. Maja wat vinden jullie ervan?

INTEL PIII of AMD TB

Ga nou niet SEARCH lopen roepen want de cpu's veranderen elk moment dus het heeft geen zin om terug in de tijd te kijken.

TIA

Webmaster

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Owkee... geen SEARCH...
maar....

VERKEERDE ONDERDEEL VAN FORUM >:)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Vette onzin...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Doe eens een benchmark. Laat twee systeempjes naast elkaar lopen en kijk wat er gebeurd.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

leuk logo hé :)
duss ik ga voor AMD *D*D

Verwijderd

voor een niet-techneut is een intel waarschijnlijk een betere keus...

Verwijderd

[quote]Op vrijdag 02 maart 2001 23:00 schreef WebMaster het volgende:
Hallo daar mensjes. Ik werk sinds kort bij informatique en ik zat vandaag met een gozer van de verkoop te praten en die vertelde mij het volgende:

Als jij binnenkort ook op de verkoop komt moet je absoluut geen AMD adviseren want het is echt bagger. Ze worden heel heet, zijn veel onstabieler als intel, bla bla bla.

tja waarschijnlijk is die gast nog van begin k6 tijdperk :7

amd rulez echt wel B-)
nee dan mn former intel mainboard met mn former p3 450 perfect te overclocken :r |:( not
dus
wellicht moet die gast geflashed worden :Y)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 09:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Die Intels zuigen allemaal!!!
Ik hou van mijn AMD Duron 600@950,
dat is pas AMD-Power:)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Dukey
  • Laatst online: 30-08 09:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik bouw voor vrienden en familie al een flinke tijd PC's en sinds de Socket A AMD's uit zijn ben ik overgestapt naar AMD.
Ze zijn relatief goedkoper en een stuk sneller dan de Intels.
Klein minpuntje is de prijs van een mobo:)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Verdienen ze daaro dan meer op een Intel CPU:?
En volges mij issut toch zo dat een duron lekker koel blijft.

Verwijderd

ik als jaren lang die-hard intel fan heb het toch opgegeven... en heb nu ook AMD... >:)

ik wacht op een goeie versie van de P4....

• Floor-is
  • Nu online

Floor-is

5.2

Even met informatique bellen

Bericht hierboven

• Floor-is
  • Nu online

Floor-is

5.2

Ik heb begrepen dat Informatique geen AMD systemen meer verkoopt vanwege problemen met uitval, niet prettig werken etc. van de systemen. Dat is hun keuze, doe ik niet moeilijk over.

Waarom ik even heb gebeld is omdat er gisteren iemand op de t.net frontpage postte en zich voordeed als een medewerker van een bedrijf, dit zorgde voor problemen. WebMaster heeft in zijn profiel staan dat hij Boyd Rutten heet, de verkoper die ik zojuist aan de lijn had, kende hem niet, maar hij zou het doorspreken met de directie van het bedrijf.

Bericht hierboven

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Heb mijn 667 nu op de 900 MHz draaien. Nix mis met de intels. Hij loopt nu nogal onstabiel omdat de FSB op 190 draait. Hij kan nu elk moment gaan rebooten :'( Moet ff een intel halen met hogere multiplier dan kan ik weer ff verder. Denk een 1GHz dan kan ik weer ff voort met oc'en.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

[b]Ook weet ik dat je met intel op sommige vlakken opvallend hoger kan scooren dan intel.
:?

Verwijderd

Prijsverschil verwaarloosbaar :?:?

Ik betaal 1,5 keer zoveel voor een PIII 1000 mhz dan een TB 1000mhz... Dat vind ik niet verwaarloosbaar.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Het prijsverschil is inderdaad verwaarloosbaar als je meerekent dat er een shimm op moet, merkgeheugen en een wat duurder moederbord. Als je tenminste op veilig wilt spelen.

De nadelen van amd vind ik.

- zwakke core die snel afbrokkelt. Je leest hier gewoon vaak op het forum dat er een stukje afbreekt.
- zoeken naar drivers en puzzelen totdat je de juiste versie hebt.
- biossen flashen - is bij mij een keer fout gegaan en ben ik erg allergies voor
- kritisch met geheugen

Een intel (p3) loopt altijd, geen gezoek naar drivers 'de meegeleverde standaard drivers pakken altijd' en is niet zo kritisch met hardware als de amd.

Intel loopt dan misschien iets langzamer maar in het praktische gebruik merk je daar niets van. Intel is meer gemak dan amd en daar ga ik voor.

Ik zie in mijn omgeving dat mensen met amd' s toch altijd wat vage problemen hebben waardoor een systeem niet altijd lekker loopt.

Ik zal nu wel weer de hele amd clan over me heen krijgen maar in m'n verhaal zitten goede argumenten.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mail van Tim Struijs van Informatique:
Ik weet niet hoe of wat, maar wij verkopen gewoon AMD systemen.
Lijkt me duidelijk. Overigens is het aan een ieder om zelf uit te maken wat de beste keuze is. De voor- en nadelen van AMD en Intel lijken me zo langzamerhand wel bekend.

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 12:43
Ik heb nu voor AMD Tbird gekozen, omdat ze toch wat goedkoper zijn (scheelde niet veel, ik moest een andere kast en koeler nemen), en omdat de moederborden ervoor ook geschikt zijn voor de volgende processors van AMD (die met 266Mhz FSB). Maar als dit meewoog had ik voor Intel gekozen.

En damn wat reageren sommigen AMD-bezitters toch irritant kinderachtig, jezus grow up zeg! Het is geen onzin dat een Intel syteem minder warm wordt en stabieler loopt als een AMD (standaard, dus zonder patches en tweaking).

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ehm... waarom wil je nog voor die winkel werken?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Amd is op dezelfde kloksnelheid in de meeste benchmarks iets sneller, ze worden warmer maar dan koop je gewoon een goeie cooler.
En amd kan tegen die warmte hoor.
Amd is ook nog goedkoper, en je kan een duron voor 199,- kopen en overclocken tot 1000 mhz.
Dus ik ga voor amd

• SG
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

PS wat verkopers van computers zeggen moet je vaak met 'n korrel zout nemen.
Ze weten iets van computers maar niet alles en de een weet meer dan de ander en de een PC Techniesche dient persoon assembleerd PC alsof het vrachtwagens zijn intel cores kunnen meer hebben ik heb nu AMD & Intel ik heb gekozen voor AMD vanwege de $$$$$ en ben zeer bewust van die core prob.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• BenJoep
  • Laatst online: 23:09
Bij de informatique moet je dat aanbevelen (van de informatique leiding), omdat er een hoop problemen mee zijn. Leg een computer leek maar is uit wat drivers zijn..

Dus, maarja,

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
MENSEN MENSEN MENSEN BEGRIJP MIJ NIET VERKEERD!!!

Informatique verkoopt gewoon WEL amd processoren!!!

Maar omdat informatique zo veel mogelijk rekening wil houden met de klant, adviseerd dit bedrijf, mensen die minder verstand hebben van computers, intel. Deze processoren zijn over het algemeen stabieler en steviger dus dat is voor de beginners beter.

• Frank Timmer
  • Laatst online: 22:29
Op zaterdag 03 maart 2001 16:44 schreef WebMaster het volgende:
MENSEN MENSEN MENSEN BEGRIJP MIJ NIET VERKEERD!!!

Informatique verkoopt gewoon WEL amd processoren!!!

Maar omdat informatique zo veel mogelijk rekening wil houden met de klant, adviseerd dit bedrijf, mensen die minder verstand hebben van computers, intel. Deze processoren zijn over het algemeen stabieler en steviger dus dat is voor de beginners beter.
Daar ben ik het volkomen mee eens, als er een beginner komt adviseer dan een Intel en anders een AMD!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

de verkoper die ik zojuist aan de lijn had, kende hem niet, maar hij zou het doorspreken met de directie van het bedrijf.
Waarom bel je nou eigenlijk?
Om te kijken of Wm die gast op de frontpage is?

• Floor-is
  • Nu online

Floor-is

5.2

Op zaterdag 03 maart 2001 17:53 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Waarom bel je nou eigenlijk?
Om te kijken of Wm die gast op de frontpage is?
Nee om te controleren of de uitspraken die hier worden gedaan namens Informatique ook daadwerkelijk door Informatique zijn gedaan.

Die gast die ik aan de Telefoon had, vertelde mij doodleuk dat ze het niet willen verkopen, nou prima, dat is hun policy. Daarna heb ik een mailtje gestuurd naar Richard die ik aan de telefoon had. Waarna Daniel weer een ander mailtje krijgt van Tim. Misschien moeten die 2 is met elkaar praten, want ze werken wel bij het zelfde bedrijf, maar hebben duidelijk een andere opvatting van dit geheel...

Dus euh Wimo -> Vraag beantwoord?

Bericht hierboven

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 03 maart 2001 14:30 schreef outlaw het volgende:
- zoeken naar drivers en puzzelen totdat je de juiste versie hebt.

Een intel (p3) loopt altijd, geen gezoek naar drivers 'de meegeleverde standaard drivers pakken altijd' en is niet zo kritisch met hardware als de amd.

Ik zal nu wel weer de hele amd clan over me heen krijgen maar in m'n verhaal zitten goede argumenten.
Sinds wanneer gebruik je drivers voor een processor :?:?:?

Ik heb nog nooit drivers bij mijn processor meegeleverd gekregen...:?
Als je al drivergekloot hebt, dan is dat met moederborden icm het OS...
Heeft echt nix te maken met de proc. hoor...

Goede argumenten :? ;);)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heeft echt nix te maken met de proc. hoor...
Voor K6-2's boven de 350 Mhz moet je voor Win9x toch écht een patch installeren hoor...

Virussen? Scan ze hier!

• EaS
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Op zaterdag 03 maart 2001 18:16 schreef wildhagen het volgende:
Voor K6-2's boven de 350 Mhz moet je voor Win9x toch écht een patch installeren hoor...
Ja. En weet je waarvoor ? Omdat deze een loop instructie TE SNEL uitvoerden en niet op het trage niveau van de Intel versies toendertijd. Een Microsoft fout dus .Makkelijk he, even van die ondoordachte opmerkingen plaatsen, heeft dus geen zak met de hele topic te maken.

O ja, moet nog wel even dit kwijt: De grootste zooi aan problemen die je hier treft op het GoT [intel of amd]zijn nog altijd het gevolg van een user error

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

[..]

Toch écht alleen voor Win95, Win98 en up werkt prima hoor...
Daarbij, dat lag niet eens aan AMD zelf, maar aan -hoe kan het ook anders- M$...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

waarom ga je nie bij vobis werken is ook zo;n F**k winkel ... i love highscreen :)

lekker verkopen das leuk |:(

Verwijderd

Goeie dag,

Ik wou even zeggen dat ik dus ook bij Informatique werk. Ik ben zelf werkzaam in het Service Centre en ga dus dagelijks om met Intel en AMD. Wat mijn PERSOONLIJKE mening is (en dus niet van het hele bedrijf), is dat er helemaal niets mis is met AMD. Heb zelf ook een Duron 650 stabiel lopen op 950. Het enigste minpunt vind ik ook dat het een heel geklooi is met de drivers en updates. En dat er meer AMD terugkomt als Intel is simpel te weiten aan het feit dat iedereen tegenwoordig meer AMD koopt als Intel toch?
Mensen die problemen hebben met AMD zijn voornamelijk zelfbouwers, die niets weten van de Via 4in1 drivers. 9 van de 10 keer als er zo`n PC voor mijn neus staat, is het een SOFTWARE matig probleem, en GEEN hardware. Vaak staat er op zo`n systeem ok nog eens WinME en als je het mij vraagt zou dit besturingssysteem verbannen moeten worden. :)
Om een lang verhaal kort te maken: Informatique verkoopt dus nog steeds WEL AMD systemen.
Oh jah over die benchmark, dat heb ik dus ook een keer gedaan met een PIII 1Ghz en een AMD TB 1GHz, en de AMD is gewoon een stuk sneller en net zo stabiel. En als ik weet wie die verkoper is zal ik wel even een hartig woordje met hem gaan praten ;)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 10:15

Bene

list incomprehension

1) Herinnert iedereen zich dat topic op tweakers nog? Intel stuurt mystery shoppers langs zaken om te kijken of de verkoper wel op de 'juiste manier adviseerd'? Klinkt dat niet een beetje als deze verkoper?

2) AMD/Intel staan qua kwaliteit (breken, warm worden, noem het op) van de chip zelf op gelijk niveau. Alleen steekt Intel definitely meer moeite in support en het mooie doosje en drukt AMD alleen maar zoveel mogelijk chips er doorheen.

• alvv
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

Intel fans zijn allemaal zeikerds !! en mensen die een AMD hebben en er gigantische problemen mee hebben doen iets verkeerd (jullie moeten ook niet zeiken als die intel fans anders koop gewoon een intel :r )

als je een AMD gewoon niet overclockt dan werkt hij net zo stabiel als intel ( meestal kun je hem MIN. 100 MHz verder klokken en dan is die nog stabiel als wat ).

PS : MENSEN, JULLIE MOETEN IS OPHOUDEN OVER AMD EN intel,

Verwijderd

Ik heb nog wel ergens een Kenwood Food Processor. Ken je lekkere milkshakes mee maken.. :P

Verwijderd

[..]

Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar m'n 2e machine is m'n oude systeem, K6-2/500 (eerst 400). Die draait nu vrolijk en stabiel Win98SE, als Internet poort (Chello).

Ik heb er nog nooit een patch op gehad, gekregen, of zelfs maar van gehoord die op de processor slaat. De enige 'patch' die ik ken slaat op Win95 alleen, en heeft niets met de CPU te maken. De USB patch dus. En die patch voor de shutdown problemen heeft er ook al niets mee te maken.

Dat systeem met een P5A heeft nu al iets van 2,5 / 3 jaar gedraaid.

:? Hoezo, patch..

• digifun
  • Niet online

digifun

Dit is nu wat mij de laatste tijd op tweakers tegenstaat. Toen ik hier 2 a 3 jaar geleden voor het eerst kwam, werden hier goede discussies gevoerd van een hoog niveau. Je respecteerde elkaar als discussie partner zelfs als iemand een andere mening had. Nu lijkt het hier net een schoolplein en dat het erom gaat wie het hardste schreeuwt zijn gelijk krijgt. :r .

Argumenten, wat zijn dat ???
Beleefdheid, wat kun je daarmee???
Netiquette, ooh das voor bejaarden!!!

De tweaker van tegenwoordig is absoluut niet meer dezelfde als die van een paar jaar geleden. Het niveau gaat hier gewoon per maand drastisch achteruit.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 14:30 schreef outlaw het volgende:
Het prijsverschil is inderdaad verwaarloosbaar als je meerekent dat er een shimm op moet, merkgeheugen en een wat duurder moederbord. Als je tenminste op veilig wilt spelen.

is leuk een shimm kost 3 tientjes
mn athlon draait retestabiel op 1100 mhz
koeling was 60 piek
draai gewoon op dat goedkope noname geheugen
op dit moment op 296 mhz :Y) :9~

welke goede argumenten?

een p3 1 gig boxed kost 794
mijn athlon koste 550
shim 30 piek cooler 60 piek
maakt 640 piek
duzz...

o ja mocht je dit verwaarloosbaar noemen
mijn rekeningnummer is ;)

• Abbadon
  • Laatst online: 22:17
Op zondag 04 maart 2001 03:22 schreef alvv het volgende:
Intel fans zijn allemaal zeikerds !! en mensen die een AMD hebben en er gigantische problemen mee hebben doen iets verkeerd (jullie moeten ook niet zeiken als die intel fans anders koop gewoon een intel :r )
Is dit niet een beetje zielig?

Wat betreft AMD/Intel wil ik een paar dingen kwijt: de eerste die het verschil merkt tussen een 1GHz P3 en een Athlon 1GHz moet nog geboren worden, laat dus het gewauwel dat een AMD vet sneller is alsjeblieft achterwege. De core van de Athlon kan dan wel sneller breken, maar een normale pc gebruiker zet éénmalig de cpu in de socket (en vaker nog zat de cpu er al in), en daar blijft het heel lang zitten. De tweaker die steeds z'n koeler er op en af haalt is geen doorsnee gebruiker. AMD's zijn zeker goedkoper, maar wanneer je bijvoorbeeld een bak koopt van 4~5 mille is dit verschil niet meer zo veel van invloed. Feit is dat met gewoon gebruik je nergens aan merkt of er nu een P3 of een Athlon in zit, wat dat betreft heeft AMD een hele mooie inhaalslag gemaakt, helemaal nu de ViA chipset's ook een behoorlijk fatsoenlijk niveau hebben bereikt. Dat laatste hield mij tot enige tijd terug van een AMD af; ViA wás gewoon beduidend minder als een Intel chipset, nu zitten ze flink in de buurt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• digifun
  • Niet online

digifun

Noname geheugen op 296 mhz.

Kijk, dat bedoel ik nu met mensen die niet weten waar ze het over hebben en maar wat lopen te schreeuwen..

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:03
Op zondag 04 maart 2001 05:09 schreef outlaw het volgende:
Dit is nu wat mij de laatste tijd op tweakers tegenstaat. Toen ik hier 2 a 3 jaar geleden voor het eerst kwam, werden hier goede discussies gevoerd van een hoog niveau. Je respecteerde elkaar als discussie partner zelfs als iemand een andere mening had. Nu lijkt het hier net een schoolplein en dat het erom gaat wie het hardste schreeuwt zijn gelijk krijgt. :r .

Argumenten, wat zijn dat ???
Beleefdheid, wat kun je daarmee???
Netiquette, ooh das voor bejaarden!!!

De tweaker van tegenwoordig is absoluut niet meer dezelfde als die van een paar jaar geleden. Het niveau gaat hier gewoon per maand drastisch achteruit.
je hebt gelijk, maar toch weer niet :)
ik bedoel, er zitten hier een hoop kroeggangers/OF-ers/FOK!kers/etc. die dingen zeggen die gewoon niet kloppen. (zoals dat geheugen op 296 mhz :)) maar om nu te zeggen dat het niveau omlaag gaat vinnik een beetje te ver gaan.
de SFEER gaat achteruit, de kennis is toch nog wel overal een beetje aanwezig.

• SG
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Veel mensen bouwen zelf een pc terwijl ze er niet zoveel van af weten daardoor krijg je natuurlijk veel problemen door

Ook dat MS de 3e party chipset niet P&P ondersteund dus VIA

Die hadden eigenlijk een compleet geassembleerd systeem met OS moeten kopen.

Maar ja het is niet anders.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Exirion
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 04 maart 2001 17:34 schreef SuperG het volgende:
Die hadden eigenlijk een compleet geassembleerd systeem met OS moeten kopen.

Maar ja het is niet anders.
Alsof dat een garantie voor een goed systeem is... Ik denk dat het gros van de tweakers qua niveau ver uitstijgt boven het onnozele klootjesvolk wat veel computerzaken inhuren om systemen te assembleren en installeren |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Amen,

Klopt dat AMD's warmer worden dan intels, helemaal als je ze overclocked...
Dat van die brokkelende cores vind ik onzin: Heb honderden koelers geplaatst, nog nooit een core laten afbrokkelen :D

Qua stabiliteit is bijv. de i815 beter dan een VIA chip, echter de 815 heeft dan weer andere nadelen (alles op irq 11 :().
Erg grappig vind ik mensen die een VIA + intel kopen, omdat ze denken dat die stabieler is dan een VIA + AMD....:)

• digifun
  • Niet online

digifun

Als ik al lees dat mensen van de tweakers crew al 6 amd's tbirds kapot hebben gehad. Dan heb ik echt geen vertrouwen in amd systemen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 04 maart 2001 19:20 schreef outlaw het volgende:
Als ik al lees dat mensen van de tweakers crew al 6 amd's tbirds kapot hebben gehad. Dan heb ik echt geen vertrouwen in amd systemen.
Als er een AMD wordt geroosterd door overmatig overclocken dan is het bij wijze van spreken voorpagina nieuws, maar als een Intel geroosterd wordt dan hoor je niemand... |:( Denk een beetje na, want iedereen kent toch de manipulatie door de media?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• digifun
  • Niet online

digifun

Leer lezen. Ik heb het over mensen van de tweakers net crew. Ik geloof zelfs dat femme er twee had versmurft. Jammer genoeg kan ik de topics niet in de search terugvinden.
En het gaat hier niet over de media maar over informatie uit het forum.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Op zondag 04 maart 2001 20:12 schreef outlaw het volgende:
Leer lezen. Ik heb het over mensen van de tweakers net crew. Ik geloof zelfs dat femme er twee had versmurft. Jammer genoeg kan ik de topics niet in de search terugvinden.
En het gaat hier niet over de media maar over informatie uit het forum.
Leer zelf lezen! Als jij gelezen had, dan had je gezien dat ze het mainbord de schuld gaven.
Enne creër eens een eigen mening en ga niet af op een paar mensen. weet ik het hoeveel mensen hebben een Tbird+ KT7 stabiel en goed lopen en omdat de tweakers crew er 6 naar de )&@$* helpt is een Tbird ineens kut?

• digifun
  • Niet online

digifun

Niet de tbird maar de combinatie tbird via chipset.
Een mening moet je baseren op feiten. En die moet je objectief zien te achterhalen.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 21:09 schreef Ralluf het volgende:
Goeie dag,

Ik wou even zeggen dat ik dus ook bij Informatique werk. Ik ben zelf werkzaam in het Service Centre en ga dus dagelijks om met Intel en AMD. Wat mijn PERSOONLIJKE mening is (en dus niet van het hele bedrijf), is dat er helemaal niets mis is met AMD. Heb zelf ook een Duron 650 stabiel lopen op 950. Het enigste minpunt vind ik ook dat het een heel geklooi is met de drivers en updates. En dat er meer AMD terugkomt als Intel is simpel te weiten aan het feit dat iedereen tegenwoordig meer AMD koopt als Intel toch?
Mensen die problemen hebben met AMD zijn voornamelijk zelfbouwers, die niets weten van de Via 4in1 drivers. 9 van de 10 keer als er zo`n PC voor mijn neus staat, is het een SOFTWARE matig probleem, en GEEN hardware. Vaak staat er op zo`n systeem ok nog eens WinME en als je het mij vraagt zou dit besturingssysteem verbannen moeten worden. :)
Om een lang verhaal kort te maken: Informatique verkoopt dus nog steeds WEL AMD systemen.
Oh jah over die benchmark, dat heb ik dus ook een keer gedaan met een PIII 1Ghz en een AMD TB 1GHz, en de AMD is gewoon een stuk sneller en net zo stabiel. En als ik weet wie die verkoper is zal ik wel even een hartig woordje met hem gaan praten ;)
Vreemd is wel dat Informatique in hun "huis" systemen geen AMD systeem meer heeft staan, terwijl dit nog niet zo heel lang geleden nog wel het geval was.

PS Het is en blijft overigens een wereldzaak
(geen aandelen, geen familie......)

• Gamer
  • Laatst online: 21:06

Gamer

Electrified

mijn eerste systeem was een amd.
moest mijn eerste pc een intel geweest zijn zouden mijn volgende ook intel zijn geweest.
ik denk dat wat je eerste systeem is, en je bent er content van dan blijf je er bij.

ben content van amd, zelfs van de support(wat niet van iedereen kan gezegd worden).
en die discussies van wat beter of slechter is vind ik nutteloos.ik ben content van amd en jij bent content van intel.
Zijn we beide niet gelukkig zo?(is niet bedoelt tegen 1 persoon).

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

AMD 486DX/2 66MHz RULES>:)

Nu ook zonder stropdas

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 04 maart 2001 20:43 schreef Hagar het volgende:
AMD 486DX/2 66MHz RULES>:)
Nee, de AMD 486DX4-133 rules pas. Die kon op 4*40=160MHz draaien!! :)

Pagina: 1