Toon posts:

geen (zwart) beeld bij eerste boot nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onderstaand systeem gekocht en vandaag in elkaar gezet. het is de eerste keer dat ik zelf een compleet systeem in elkaar zet dus ik heb geen flauw idee waar het mis is gegaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 159,90€ 159,90
1Asus EAH4870/HTDI/512M€ 122,-€ 122,-
1Asus M4A78-EM€ 58,35€ 58,35
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 29,95€ 29,95
1OCZ ModXStream Pro 400W€ 42,26€ 42,26
2OCZ Reaper HPC OCZ2RPR800C44GK€ 52,30€ 104,60
1Sony AD-7240S€ 19,-€ 19,-
1Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS, 500GB€ 43,59€ 43,59
ImporterenTotaal€ 579,65

als ik de pc aanzet blijft mijn beeldscherm op standby staan. wel gaat de cpu fan draaien, de psu gaat draaien en de casefan draait even en stopt dan. ook de hdd draait (trilt voelbaar) en de dvd speler draait als ik er een dvd in doe.
ik heb mijn videokaart eruit gehaald en op onboard geprobeerd, zelfde resultaat.
ik heb mijn overige twee hdd afgekoppeld (sata en psu), zelfde resultaat
ik heb drie van de vier geheugenreepjes verwijderd, zelfde resultaat.

ik heb in het hang&opstartproblemen topic gekeken om een idee te krijgen maar kom niet veel verder. psu lijkt me geen probleem aangezien 400w ruim genoeg moet zijn voor mobo+1xddr2+hdd+dvd.

iemand een idee?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Voor de zekerheid: je cpu wordt wel ondersteund door dat mobo? Eventueel een bios update proberen.

Daarnaast zeg je dat je 3 van de 4 geheugenreepjes verwijdert hebt, heb je het reepje dat je hebt laten zitten ook een keer vervangen? Als dat niet helpt gok ik op een probleem met je mobo, voeding of cpu. Welke van de 3 kan je alleen achterhalen door te testen lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
mn cpu wordt ondersteund door mn mobo (http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=0KyowHKUFAQqH2DO) ik heb alleen geen idee hoe ik mn bios moet flashen/updaten zonder beeld?

ik heb het met alle vier de ram reepjes geprobeerd op verschillende slots maar geen resultaat. Ik heb met hulp van de troubleshooting op de asus website een aantal dingen geprobeerd, onder andere een cmos reset maar geen resultaat.

mijn gok is dat het mn mobo is, de psu lijkt goed te functioneren, alle lampjes branden en de fans draaien (inclusief die van mn grafische kaart) en volgens mij als mn cpu rot is zou hij nog steeds naar mn bios moeten gaan...

rest de vraag: wat nu? ik heb 0,0 ervaring met troubleshooten en het grootste probleem dat ik ooit overwonnen heb was een hdd die ik vergeten was te formatteren voor gebruik... advies?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

RMA/DOA aanvragen waar je de onderdelen hebt gekocht?
Het lijkt er op dat een van de onderdelen stuk is, misschien dat zij je kunnen helpen

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Je zult je bios moeten flashen, ik heb onlangs ook een systeem gebaseerd op dit moederbord in elkaar gezet.
Met mijn CPU (Athlon X2 245) kreeg ik overigens wel beeld, het mobo werd geleverd met de initiële bios (0312).

Jouw Phenom IIX4 955 wordt ondersteund vanaf:
Moederbord revisie 1.01G en bios versie 1002 of 0504 (alle revisies)
Verder staat je geheugen niet op de QVL maar zou geen probleem mogen zijn.

Ik vraag me ook af hoe je het bord zou moeten flashen, zonder CPU kom je immers niet eens in de bios ;)
Je zou Asus crashfree bios kunnen proberen (pagina 46 van de manual)

My favorite programming language is solder.