Auto bokt bij lage toeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:03
Heb sinds kort mijn eerste autootje! Een Ford Fiesta uit 1997.
Al met al ben ik er heel blij mee! :9 Merk alleen dat hij bij een koude motor nogal gekke
dingen vertoond. Het starten gaat oke, het optrekken gaat goed, en het schakelen naar de
2e versnelling gaat goed. alleen als ik in de 2e versnelling ietsjes optrek gaat de auto vrij-hevig
bokken. (dit gebeurd 1 of 2 keer hierna en dan is het euvel voorbij, ik trek rustig op want weet
dat je met een koude motor niet hoog in de toeren moet gaan) :>
Hierna rijd de auto gewoon goed... :9 Nu is de vraag als volgt (aan een van de mensen hier op
GOT die meer verstand hebben van auto's dan mij) waar zou dit aan kunnen liggen, ik heb begrepen
dat er een EFI systeem in deze auto zit, heeft het misschien te maken met dit systeem? (niet goed
afgesteld ofzo?).

Grt. B! ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Das niet zo gek. Hebben veel benzine auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:44:
Das niet zo gek. Hebben veel benzine auto's.
Gek, nog nooit eerder gemerkt bij alle andere auto's waar ik in reed. :/
Geloof het wel, daar niet van. maar vindt het wel apart dat hij zich zolaag
in de toeren al inhoud. :P (zit dan nog geen eens op de 25-30km/u). :O

8)7 Misschien wat langer door in de 1?

[ Voor 5% gewijzigd door b00ster op 08-09-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 22:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verstopte injectie/carburateur... :)

Kun je proberen op te lossen met een flesje injectie/carb reiniger...

Carb laten schoonbranden kan ook.. injectienaalden laten reinigen is wat prijziger.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
Zeg Michael Knight, in jou tijd was de carburateur misschien gebruikelijk, in 1997 niet meer :P

Opties:
- Gasklephuis laten reinigen bij garage
- Injectie reinigingspul in de tank gooien (zijn de meningen over verdeeld)
- Probleem in ontsteking, ontstekingsonderdelen laten vervangen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Bedankt voor jullie reacties tot zover, heb de auto aangeschaft via een kennis die bij die desbetreffende dealer werkt. :) Ik zou hiervoor wel eventjes contact met hem opnemen... :D nog meer reacties/ervaringen zijn welkom.
Voor de rest prima autootje! Ben er zeer blij mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Misschien kan je je luchtfilter / filterhuis openmaken en kijken of er misschien heel veel vocht in zit (dat kan je debietmeter irriteren).
Voor de rest bougies (vuil!, electrodeafstand) en bougiekabels nakijken. Ik weet niet precies welke motor je hebt, maar mijn mk3 1.3 had een dubbele dis bobine waar weinig mis mee kon gaan; anders is dat ook nog een mogelijkheid.
Bij hoeveel toeren schakel je van 1 naar 2 en van 2 naar 3? (ik weet niet of je een toerenteller hebt).
Een nieuwe beurt (olie, oliefilter, bougies, luchtfilter) kan soms ook kleine koude start probleempjes oplossen

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
mr_petit schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:11:
Misschien kan je je luchtfilter / filterhuis openmaken en kijken of er misschien heel veel vocht in zit (dat kan je debietmeter irriteren).
Voor de rest bougies (vuil!, electrodeafstand) en bougiekabels nakijken. Ik weet niet precies welke motor je hebt, maar mijn mk3 1.3 had een dubbele dis bobine waar weinig mis mee kon gaan; anders is dat ook nog een mogelijkheid.
Bij hoeveel toeren schakel je van 1 naar 2 en van 2 naar 3? (ik weet niet of je een toerenteller hebt).
Een nieuwe beurt (olie, oliefilter, bougies, luchtfilter) kan soms ook kleine koude start probleempjes oplossen
Deze heeft een 1.3i (1300cc) 8V motor. Heb geen toerenteller maar ga vrij snel al van 1 naar 2. (15-20km/u)
In de 2 trek ik meestal door tot 40km/u en ga dan na de 3. :) Hoeveel toeren precies zou ik niet weten, iig niet boven de 2500. (gok ik) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijne bokt ook wat soms bij lage toeren / koude motor... vrij normaal :P

Je kan allicht even wat vacuumslangetjes schoonmaken, gaskleppositiesensor en de gasklepsensor. Eventueel de stationairregeling ook

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik kan voor mezelf toch niet herinneren dat de motor van een 1,3 fiesta bokt.
Wat wel kan is dat naar verloop van de km de koppeling (of het druklager oid) een beetje rauwig (misschien te omschrijven als happig) gaat aanvoelen, met name als ie koud is. Tezamen met dat het motortje vrij soepel is opgehangen kan de motor dus wat heen en weer geschud worden bij koppelen/schakelen. Maar eenmaal in de versnelling liep mijn 1.3 (HCS) altijd als een zonnetje (het was een mk3, maar met waarschijnlijk vrijwel dezelfde 1,3l Kent motor). Raar overslaan oid (waar het bokken ook maar vandaan komt) kwam niet echt voor, dus ik ben absoluut niet van mening dat het vrij normaal is, ook al hebben veel mensen hier misschien last van.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 08-09-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gas geven!
mr_petit schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:54:
Wat wel kan is dat naar verloop van de km de koppeling (of het druklager oid) een beetje rauwig (misschien te omschrijven als happig) gaat aanvoelen, met name als ie koud is.
Eerder de torsiedemper. Koud is de torsie demper het zwaarste belast en door de hoge interne wrijvingen van de motor is de onéénparigheid het grootste -> happen.

Gewoon gas geven, koud 2000rpm met een benzine is niets bijzonders. Hell, ik geef 4000rpm bij -28C met de motor.

[ Voor 116% gewijzigd door Chevy454 op 08-09-2009 21:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
mr_petit schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:54:
Ik kan voor mezelf toch niet herinneren dat de motor van een 1,3 fiesta bokt.
Wat wel kan is dat naar verloop van de km de koppeling (of het druklager oid) een beetje rauwig (misschien te omschrijven als happig) gaat aanvoelen, met name als ie koud is. Tezamen met dat het motortje vrij soepel is opgehangen kan de motor dus wat heen en weer geschud worden bij koppelen/schakelen. Maar eenmaal in de versnelling liep mijn 1.3 (HCS) altijd als een zonnetje (het was een mk3, maar met waarschijnlijk vrijwel dezelfde 1,3l Kent motor). Raar overslaan oid (waar het bokken ook maar vandaan komt) kwam niet echt voor, dus ik ben absoluut niet van mening dat het vrij normaal is, ook al hebben veel mensen hier misschien last van.
:) Toenet een lang stuk in gereden, ook toen hij nog koud was. Nu echter zonder problemen...
Heb dit keer bij schakelen van 1 naar 2 iets meer gas gegeven wellicht dat dit heeft gezorgd voor
een betere overgang (ook na het schakelen). Eenmaal in de 2e heb ik hem ook even goed doorgetrokken
en voelde dat hij zich verder niet inhield of bokte o.i.d. :9

:+ Noujah ik hou het wel eventjes in de gaten, zoals hij vanavond reed... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 22:25
mr_petit schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:11:
Inderdaad, had een vergelijkend probleem met mijn Suzuki Swift 1.3
Het probleem lag hem bij mij bij de Bobine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 21:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ford en koppelen bij lage snelheden gaan om de één of andere reden niet lekker samen. Ik ken eigenlijk geen enkele Ford die niet bokt in de 1e of 2de versnelling als je de koppeling niet gewend bent. Zeker tot in de jaren 90 was het zelfs een standaard kwaal bij wat oudere Fords.

Maar bokken is een ruim begrip. Wat voel/hoor je precies? Bokken op de koppeling voel je als schokken door de hele auto, terwijl het toerental gelijk blijft. Bokken van de motor (mis vuren bijv.) merk je naast het schudden/schokken aan sputterend geluid uit de uitlaat.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

b00ster schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:51:
[...]

Gek, nog nooit eerder gemerkt bij alle andere auto's waar ik in reed. :/
Geloof het wel, daar niet van. maar vindt het wel apart dat hij zich zolaag
in de toeren al inhoud. :P (zit dan nog geen eens op de 25-30km/u). :O

8)7 Misschien wat langer door in de 1?
Als het echt bokken is en niet dat de auto onder zijn toerental zit dan geef je te veel gas bij een te koude motor. Oudere auto's hebben daar ook wat meer last van , waarschijnlijk zijn de andere auto's waar je in gereden hebt nieuwer.
deepbass909 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:24:
Maar bokken is een ruim begrip. Wat voel/hoor je precies? Bokken op de koppeling voel je als schokken door de hele auto, terwijl het toerental gelijk blijft. Bokken van de motor (mis vuren bijv.) merk je naast het schudden/schokken aan sputterend geluid uit de uitlaat.
Bij bokken op de motor gaat je auto nog wel iets heftiger schudden (door continu inhouden en weer gaan) als op de koppeling hoor :) Ik had het ook wel eens toen ik mijn huidige auto net had, nu weet ik wel wat hij wel en niet leuk vind bij het wegrijden met een koude motor :)

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 08-09-2009 22:41 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Marzman schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:39:

Bij bokken op de motor gaat je auto nog wel iets heftiger schudden (door continu inhouden en weer gaan) als op de koppeling hoor :) Ik had het ook wel eens toen ik mijn huidige auto net had, nu weet ik wel wat hij wel en niet leuk vind bij het wegrijden met een koude motor :)
Juist, de beschrijving die je geeft komt overeen met wat ik merk bij het 'koud' rijden in zn 2. ;)
Eenmaal op toeren geen last meer van, en rijd hij als de zonneschijn... :P

edit: ik heb geen toerenteller maar je ziet het op de snelheidsmeter als versnellen... inhouden... versnellen... inhouden... terwijl je gelijkmatig zegmaar het gas in trapt... Hierdoor ontstaat een bok verschijnsel tot ongeveer 40-45 km daarna is het voorbij.

[ Voor 18% gewijzigd door b00ster op 08-09-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

b00ster schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:03:
[...]

Juist, de beschrijving die je geeft komt overeen met wat ik merk bij het 'koud' rijden in zn 2. ;)
Eenmaal op toeren geen last meer van, en rijd hij als de zonneschijn... :P

edit: ik heb geen toerenteller maar je ziet het op de snelheidsmeter als versnellen... inhouden... versnellen... inhouden... terwijl je gelijkmatig zegmaar het gas in trapt... Hierdoor ontstaat een bok verschijnsel tot ongeveer 40-45 km daarna is het voorbij.
Het lijkt me ook niet echt goed voor je auto, wat ik altijd deed was opnieuw koppelen, ontkoppelen en normaal wegrijden :) Maar probeer het eens door wat minder gas te geven bij een koude motor.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Marzman schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:39:
[...]

Als het echt bokken is en niet dat de auto onder zijn toerental zit dan geef je te veel gas bij een te koude motor. Oudere auto's hebben daar ook wat meer last van , waarschijnlijk zijn de andere auto's waar je in gereden hebt nieuwer.

[...]

Alleen hoe leg je uit of het hevig bokken is of niet? ;) Als mijn koppeling warm wordt, gaat mijn BMW ook bokken. Dat kan heel heftig overkomen voor iemand die het niet kent, terwijl het in feite niets heftiger is dan rijden over kinderkopjes. Een bokkende motor gaat inderdaad een stuk heftiger. Iets meer gas geven dan je zou verwachten (en de koppeling iets meer laten slippen) kan dat inderdaad opvangen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

b00ster schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:03:
[...]

Goed, ik begrijp dat je dan dus al in de versnelling zit, dus alle speculaties over koppelen kan je dan uitsluiten (behalve een slippende koppeling, maar dat lijkt me stug met het voorzichtige rijgedrag).
Wat je nog kan proberen is de accupool een tijdje loskoppelen. De fiesta heeft (of had althans) een lerend motormanagement, wat na een stroomuitval resette, en de eerste 10km of zo zich aanpaste aan omstandigheden. Althans, dat staat in de vraagbaak van de mk3, maar die motor is dus een klein beetje anders.
Ik blijf erbij dat variaties in vermogen bij een koude motor niet mogen voorkomen bij deze motor. Ik heb zelf ruim 3x de aarde rondgereden in een 2ehands fiesta (met dus bijna dezelfde motor), en nooit iets gemerkt van deze symptomen. Naar wat je beschrijft komt het imo ook niet helemaal over als bokken. Daaronder versta ik dat de motor bijna stottert, maar het blijft een beetje raden naar wat er echt gebeurt als je het niet zelf kan ervaren.
Ik zou dus eerst checken dat de olie+filter vers zijn, het luchtfilter schoon, en de bougies in goede staat.
Ook kijken of je geen vocht in het luchtfilterhuis aantreft. Heeft jouw motor nog een monopoint injectie (waarschijnlijk net onder een rond luchtfilterhuis op je motor) of is het al multipoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 22:13
Bij sommige auto's die dit doen met een koude motor, maar niet met een warme motor heeft dit te maken met een klep die ervoor zorgt dat tijdens het warmdraaien de restwarmte hergebruikt wordt. Deze klep wil nog weleens verkeerd afgesteld zijn waardoor er te weinig restwarmte gebruikt wordt tijdens de eerste kilometers. Als een motor goed warmgedraaid is, dan maakt het openstaan van deze klep niet veel uit, de motor kan dan goed draaien op alleen de eigen opgebouwde warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Vaak is dit bij jouw fiesta of gasklephuis schoonmaken / bougies vervangen.
Als dit het niet oplost ga je de rest van je ontsteking af.

Zit je trouwens niet gewoon in zijn 2 in te lage toeren met weinig koppel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
flashin schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:58:

Ik vermoed van niet, maar de mogelijkheid bestaat natuurlijk... 8)7
Alle andere auto's waar ik heb in gereden zijn allemaal nieuwerwets... :9
(vanzelfsprekend dat dat allemaal wat soepeler verloopt dan de iets oudere)

Bedankt voor al jullie tips, ik laat de auto wel een keer nakijken door de persoon van wie ik hem heb aangeschaft, om zo zeker te weten dat het niet iets ernstig is... :*)

_/-\o_ Wauw nooit geweten dat er zoveel autotechneutjes hier op GOT zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Op willekeurige autofora kom je altijd wel weer tweakers tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

flashin schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:58:

Ik ken de 1.3tjes ook een beetje (een goede vriend van mij crost in een mk4 rond met de 44kW motor). Dat dingetje pikt bij lage toeren beter op dan mijn BMW 316i. In de 2de versnelling 30km/u rijden mag geen probleem zijn. Wat zeg ik? Ik kan met mijn 316i 20km/u in de 3de rijden en die Fiesta trekt dat helemaal zonder problemen.

Probeer de tip met de accu eens. Het ergste wat kan gebeuren is dat je je radio opnieuw moet programeren.

Wanneer heeft hij trouwens z'n laatste grote beurt gehad (bougies, olie, filters, de hele reut)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Volgens papieren van de vorige eigenaar moet hij nu een kleine beurt hebben.
Bij de dealer waar ik hem heb gehaald heeft hij een aflever-beurt gekregen en een nieuwe APK :)
Hij heeft de laatste 2 beurten gehad bij Noordegraaf in Hengelo. Staat nu ongeveer 166.000 op de teller.
Laatste beurt was volgens mij (want heb de papieren nu niet bij de hand) op 162.000. Kan vanmiddag de
exacte gegevens wel even posten... :)

Hier een pic btw,
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/ddl74g.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door b00ster op 09-09-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 22:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

!null schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:58:
Zeg Michael Knight, in jou tijd was de carburateur misschien gebruikelijk, in 1997 niet meer :P

Opties:
- Gasklephuis laten reinigen bij garage
- Injectie reinigingspul in de tank gooien (zijn de meningen over verdeeld)
- Probleem in ontsteking, ontstekingsonderdelen laten vervangen.
Toch maar goed dat ik eerst de injectie noemde ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

!null schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:58:
Toen heette het ook niet bokken, maar turboboost :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja nu hebben auto's geen turboknop meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Mijn 1.3 Colt doet ditzelfde. Ik voorkom het door wat later naar 2 te schakelen. Had het idee dat het domweg kwam door te laag in toeren te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
frickY schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:30:
Mijn 1.3 Colt doet ditzelfde. Ik voorkom het door wat later naar 2 te schakelen. Had het idee dat het domweg kwam door te laag in toeren te zitten.
:> Bedankt. :P Zou eens wat verder doortrekken in de 1 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

!null schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:01:
Ja nu hebben auto's geen turboknop meer :'(
Je kan men wel wijsmaken dat je achteruit verwarming je turbo-boost-2000-knop is en bij indrukken extra gas geeft _O- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:42:
[...]

Je kan men wel wijsmaken dat je achteruit verwarming je turbo-boost-2000-knop is en bij indrukken extra gas geeft _O- :P
En je mistachterlicht de naverbrander, kijk maar naar die rode gloed in de spiegel :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 10:23

St@m

@ Your Service

Auto van mijn vriendin (Corsa 1994) doet het ook, alleen bij haar.. ik trek hem wat verder door en heb er dan geen last van. Overigens wel last van dat ie met 100 de motor laat afslaan en ik hem dan 10 minuten lang niet meer aan kan krijgen :P Dus nu staat ie stil totdat een kennis tijd heeft om hem te maken :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

St@m schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:11:
Auto van mijn vriendin (Corsa 1994) doet het ook, alleen bij haar.. ik trek hem wat verder door en heb er dan geen last van. Overigens wel last van dat ie met 100 de motor laat afslaan en ik hem dan 10 minuten lang niet meer aan kan krijgen :P Dus nu staat ie stil totdat een kennis tijd heeft om hem te maken :+
Bij 100 km / uur slaag de motor af? Hoe kan dat nou, dan duwt hij zichzelf toch weer aan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja lijkt me eigenlijk onmogelijk. Eventueel sleutel terug naar ACC, of helemaal niks, en weer naar ON. Wel uitkijken daarmee he, niet doen als je in een bocht zit op de snelweg met 100. Straks valt ie in het stuurslot. Alleen doen als het rustig om je heen is. Maar uitvallen met 100km/u is sowieso niet erg veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
!null schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:17:
Ja lijkt me eigenlijk onmogelijk. Eventueel sleutel terug naar ACC, of helemaal niks, en weer naar ON. Wel uitkijken daarmee he, niet doen als je in een bocht zit op de snelweg met 100. Straks valt ie in het stuurslot. Alleen doen als het rustig om je heen is. Maar uitvallen met 100km/u is sowieso niet erg veilig.
Nou lijkt mij niet dat ie in het stuurslot kan vallen als de sleutel niet omgedraaid is.
Je hebt wel een beetje gelijk, omdat hij min of meer in een soort stuurslot valt omdat de stuurbekrachtiging uit zal vallen en niet te vergeten de rembekrachtiging. Dat maakt het voertuig een ongeleid projectiel en daar wil je echt niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 10:23

St@m

@ Your Service

Marzman schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:09:
[...]

Bij 100 km / uur slaag de motor af? Hoe kan dat nou, dan duwt hij zichzelf toch weer aan?
Ehm nee, de motor gaat gewoon uit, en dan doet ie het niet meer :P Gelukkig was er een vluchthaven vlakbij.
Kreeg de motor toen ook echt 10 minuten niet meer aan.
Tis toch echt zo, heb maar niet meer getest daarna.. leek me ook niet echt veilig.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@St@m, lijkt me verstandig idd.

@Fisherman, Ik weet niet of hiervoor de sleutel uit het contact moet zijn of niet, maar als de sleutel niet op ACC of ON staat, dan kan volgens mij het stuur gewoon in het stuurslot (mits aanwezig) vallen, daar wordt je niet blij van al rijdende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
!null schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:27:
@St@m, lijkt me verstandig idd.

@Fisherman, Ik weet niet of hiervoor de sleutel uit het contact moet zijn of niet, maar als de sleutel niet op ACC of ON staat, dan kan volgens mij het stuur gewoon in het stuurslot (mits aanwezig) vallen, daar wordt je niet blij van al rijdende.
Er moet dus aan de sleutel gedraaid worden om hem op stuurslot te krijgen, dus als je daar niet aankomt zal dat ook niet gebeuren. Daarnaast is het zoals ik al zei niet echt wenselijk om zonder rembekrachtiging rond te rijden met die snelheid.
Je kan dan je rem wel intrappen, maar dan zal er niet veel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 11:51
Ik heb het hier al een paar keer zien staan. Ik denk ook dat het gewoon is omdat je iets te vroeg schakeld naar 2de voor het motorblokje.

Ik heb hier een peugeot 206sw 1100cc thuis staan en om geen "klop" te krijgen als je schakeld (je voelt echt dat de tandwielen ff wat te traag draaien) moet je echt wel doortrekken tot 3500 rpm. Mensen kijken wel es op als je zo aanzet maar de auto rijdt dan toch nog geen 20 km/h :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

misterdoom schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 02:04:
Ik heb het hier al een paar keer zien staan. Ik denk ook dat het gewoon is omdat je iets te vroeg schakeld naar 2de voor het motorblokje.

Ik heb hier een peugeot 206sw 1100cc thuis staan en om geen "klop" te krijgen als je schakeld (je voelt echt dat de tandwielen ff wat te traag draaien) moet je echt wel doortrekken tot 3500 rpm. Mensen kijken wel es op als je zo aanzet maar de auto rijdt dan toch nog geen 20 km/h :+
Het rijden met een te laag toerental lijkt er een beetje op, maar is niet wat de TS bedoelt. Met een warme motor gebeurd het immers niet.

/▌

Pagina: 1