[w2k8 terminal] Vaag printer probleem

Pagina: 1
Acties:

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:06
Beste mensen,

Wij ondervinden een raar printer probleem met onze nieuwe Windows Standard server 2008 Terminal. Nu heb ik mij al helemaal lam gezocht via Google en op TechNet, de afgelopen twee weken, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden.

Het probleem
Wij maken gebruiken een Generic / Text Only printer voor in de RDP verbinding om te printen naar een USB poort lokaal aan de computer. Echter kiest de terminal server hiervoor een Easy Print Driver ivp de standaard Generic / Text Only printer. En dit terwijl dit een standaard, aanwezige, driver is.

Raar symptoom
Voor ik de terminal server licenties heb toegewezen log ik uiteraard in met het administrator account. Echter wijst de server in deze situatie wel de juiste printer driver toe aan de Generic / Text Only. En nadat de Terminal server is geactiveerd, niet meer.

Nu hebben we een client machine nog met Windows XP SP2, bij deze wordt de printer driver ook juist toegewezen, maar de reden hiervan is waarschijnlijk dat er geen juiste DOT NET op staat. Op de SP3 machines natuurlijk wel.

Wat heb ik al geprobeerd
De policy aangepast met de keuze om eerst een driver te zoeken voor de printer en later pas te laten kiezen voor een Easy Print Driver.

De printer drivers aan elkaar proberen te mappen via het register en een extra ntusbprint.inf bestand.

DOT NET gelijk gemaakt op client en server.

En nog wel meer dingen geprobeerd zoals lokaal andere drivers toekennen, enz enz

Server gegevens
Windows Standard server 2008 (EN)
Quad 2.6 Ghz, 4 GB ram, 460 GB SAS
Terminal server + Program forwarding
Volledig up-to date (inc software)
Server bevind zich in een w2k8 Domein

Cliënt opzet
Windows XP SP3
Maakt verbinding via internet

Heeft iemand ooit deze problemen gehad of weet iemand een oplossing. Hier zou ik heel blij mee zijn namelijk, want ik ben het wel een beetje zat na twee lange weken. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Computer Configuration, Policies, Admin Templates, Windows Components, Terminal Services, Terminal Server, Printer Redirection, Use Terminal Serivces Easy Print Driver First

die ook aangepast (je zegt van wel, maar mischien heb je hem ergens anders aangepast)

A wise man's life is based around fuck you

• PeeCee
Ik heb het even gecontroleerd, en de juiste is aangepast. Ik moest weer even zoeken want we hebben 14 policy's.

Nu ben ik voor de grap nog even gaan kijken en heb ik een windows XP SP3 pc over genomen(zonder printers mee te nemen) en ,via die pc, de Terminal op gegaan(met printers) via een standaard account. En nu geeft de TS aan dat de Generic / Text Only ook de Generic / Text Only als driver heeft, terwijl de rest Easy print heeft(logisch, want die drivers staan er niet op).

Nu moet ik dit natuurlijk nog testen met de computers waarop het daadwerkelijk moet werken met de juiste Generic / Text Only driver.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de Policy niet juist door is gekomen of het systeem me nu voor de gek houd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je zeker wilt weten dat je de juiste policy wint, kan je het beste even 'rsop.msc' op de server zelf draaien, dan zie je welke policy er daadwerkelijk gewonnen heeft :)

• PeeCee
We hebben het getest op de computers en het lijkt nu wel te werken. Nu gaan er vannacht nog updates draaien, dus ik hoop dat het ook blijft werken.

In ieder geval bedankt voor de hulp :)