Ik probeer een default property te maken die een klasse teruggeeft.
Dat gaat allemaal goed, maar die klasse moet ook een default property teruggeven en daar gaat het mis:
Ik wil dat ie als default een string teruggeeft, maar dat pikt VB.net niet zonder dat die property een parameter heeft.
Lijkt erop dat het gewoon niet kan dus ik dacht, dan maar via overloading.
1 property die het object teruggeeft en 1 die een string teruggeeft.
Nu wil ie dat niet doen omdat de parameters hetzelfde zijn en alleen het returntype anders
Ik heb een smerige hack ontdekt hoe het wel werkt, maar die is wel heel ranzig.
Als ik namelijk 1 property een Variant meegeef als parameter en de ander een string, dan werkt het wel, maar dat is echt niet de bedoeling eigenlijk.
Pseudo code voorbeeldje van gewenste aanroepen
Met bijv VB6 kon ik zonder problemen voor elkaar krijgen. Kan me haast niet voorstellen dat dit niet mogelijk is met .NET 2008
Een zetje in de goede richting zou ik prijs stellen
Dat gaat allemaal goed, maar die klasse moet ook een default property teruggeven en daar gaat het mis:
Ik wil dat ie als default een string teruggeeft, maar dat pikt VB.net niet zonder dat die property een parameter heeft.
Lijkt erop dat het gewoon niet kan dus ik dacht, dan maar via overloading.
1 property die het object teruggeeft en 1 die een string teruggeeft.
Nu wil ie dat niet doen omdat de parameters hetzelfde zijn en alleen het returntype anders

Ik heb een smerige hack ontdekt hoe het wel werkt, maar die is wel heel ranzig.
Als ik namelijk 1 property een Variant meegeef als parameter en de ander een string, dan werkt het wel, maar dat is echt niet de bedoeling eigenlijk.
Pseudo code voorbeeldje van gewenste aanroepen
code:
1
2
3
4
| 'Deze 3 moeten hetzelfde geven Msgbox Foo("Key") Msgbox Foo.Item("Key") Msgbox Foo.Item("Key").Value |
Met bijv VB6 kon ik zonder problemen voor elkaar krijgen. Kan me haast niet voorstellen dat dit niet mogelijk is met .NET 2008
Een zetje in de goede richting zou ik prijs stellen