Ik heb mijn MBP nu twee jaar en in de tussentijd is er aardig wat zooi op beland.
Nu wil ik schoonschip maken en dat kan direct door gewoon Snow Leopard te halen en een clean install te doen.
Echter wil ik bepaalde dingen behouden. Ik heb een back up maar dan krijg ik "mijn zooi" ook mee terug. Iets wat ik niet zoek (wellicht dat het kan door dingen te kiezen maar ik krijg het niet gevonden).
Ik wil dus straks Snow Leopard halen en dan een clean install doen.
Maar wil wel mijn documenten behouden (dat is niet zo heel moeilijk met een externe HDD).
Ik neem aan dat ik itunes ook kan kopieren (muziek bestanden).
Maar dan zit ik met programma's kan ik deze ook op een HDD overzetten? Zo ja hoe doe ik dat?
Inclusief inhoud?
Het gaat dan om:
- MS Office en de inhoud van Entourage.
- iPhoto (foto's kunnen wel op de HDD maar ze staan nu in events en ik wil ze graag wel graag daar in houden zonder al te veel moeite).
- Toast (als ik weet hoe ik 1 prog moet doen kan ik de rest ook wel doen).
Iemand die mij hier mee kan helpen?
Nu wil ik schoonschip maken en dat kan direct door gewoon Snow Leopard te halen en een clean install te doen.
Echter wil ik bepaalde dingen behouden. Ik heb een back up maar dan krijg ik "mijn zooi" ook mee terug. Iets wat ik niet zoek (wellicht dat het kan door dingen te kiezen maar ik krijg het niet gevonden).
Ik wil dus straks Snow Leopard halen en dan een clean install doen.
Maar wil wel mijn documenten behouden (dat is niet zo heel moeilijk met een externe HDD).
Ik neem aan dat ik itunes ook kan kopieren (muziek bestanden).
Maar dan zit ik met programma's kan ik deze ook op een HDD overzetten? Zo ja hoe doe ik dat?
Inclusief inhoud?
Het gaat dan om:
- MS Office en de inhoud van Entourage.
- iPhoto (foto's kunnen wel op de HDD maar ze staan nu in events en ik wil ze graag wel graag daar in houden zonder al te veel moeite).
- Toast (als ik weet hoe ik 1 prog moet doen kan ik de rest ook wel doen).
Iemand die mij hier mee kan helpen?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!