Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben314
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 19:44
Ik heb een probleempje met mijn nieuwe Sony Bravia 32P5500 en ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.

Het probleem:
De TV hangt via een vga kabel aan mijn laptop welke ik als mediacenter gebruik (hp nx200). Onder windows XP of Linux wordt de TV herkend en het bureaublad wordt prima weergegeven. Als ik echter video speel via DVD of uitzending gemist dan gaat het beeld elke minuut op zwart en wordt enkele seconden de melding "no sync" weergegeven. Daarna komt het beeld weer terug.
Na enig bug-hunten (refresh-rate / resolutie / andere drivers / ander OS) ben ik er achter gekomen dat dit probleem zich altijd voordoet als een deel van het aangeboden beeld zwart is, zoals bijvoorbeeld de zwarte balken bij een breedbeeld film, maar ook bij het tonen van een 3:4 foto waarbij je aan de linker en rechter rand een zwarte balk in beeld hebt.

Sony helpdesk:
Ik heb contact opgenomen met de sony helpdesk met dit verhaal, maar die wisten na twee weken diep nadenken het volgende te melden: "Naar aanleiding van ons gesprek bericht ik u met de mededeling dat het signaal no sync aan geeft dat hij een signaal niet goed gelezen wordt, dat wordt meestal bestuurd door uw grafische kaart. De instellingen van de grafische kaart moet worden nagekeken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
, stelletje |:(

Ik kan de TV natuurlijk gewoon terug brengen naar de winkel omdat het ding niet doet waar ik hem voor gekocht heb, maar dan moet ik weer op zoek naar een andere TV, maar ik hoop eigenlijk dat iemand op dit forum nog een geniaal idee heeft. Dus laat maar horen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben314
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 19:44
niemand?

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 23:40
Heeft iemand hier misschien nog ideeen op?

Ik heb hier precies hetzelfde probleem, en via Google vind ik weinig oplossingen.
Ik heb verschillende resoluties geprobeerd, waaronder de native van het scherm, maar hij blijft met afwisselende regelmaat de "Geen sync" melding geven.

edit: de nieuwste catalyst driver bieden hierbij ook geen soelaas
edit2: in de computer zit een ATI Radeon X1200, en bij de normale monitor heb ik dat 'no sync' probleem dus niet.. de Sony Bravia is trouwens met een VGA kabel aangesloten..

[ Voor 35% gewijzigd door CeeDeeS op 27-09-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
hier exact zelfde probleem, dus maar kick van topic.

opvallend genoeg gebeurt 't alleen als ik films fullscreen krijg, zodra 't beeld voornamelijk zwart wordt gaat hij zeuren, als ik iets niet fullscreen kijk, geen punt, maar dat kijkt niet echt lekker

|>