.
hmm heb hem nu op 500 lopen met 43 graden en hij was 39 40 graden op 450
dus loopt ie wel mooi vind ik
probeer straks wel ff 550
dus loopt ie wel mooi vind ik
probeer straks wel ff 550
.
Hmmz als ik 5 * 100 = 500 zet is alles ok 40 tot 43 graden celius
5,5 * 100 = 550 zet hoor ik piepjes en geen beeld
5 * 105 = 525 ( volgens mobo 522 ) resulteert in een opstartend systeem maar Voor ( dus nog in dos ) windows krijg ik een netterm of weet ik wat voor rare error waardoor ik op een knop moet drukken en dan start ie opnieuwd op
Dus wordt het gewoon 500 Mhz
is toch 130 gulden uitgespaard
5,5 * 100 = 550 zet hoor ik piepjes en geen beeld
5 * 105 = 525 ( volgens mobo 522 ) resulteert in een opstartend systeem maar Voor ( dus nog in dos ) windows krijg ik een netterm of weet ik wat voor rare error waardoor ik op een knop moet drukken en dan start ie opnieuwd op
Dus wordt het gewoon 500 Mhz
.
Verwijderd
550MHz zal je inderdaad niet lukken.
Ik las gisteren op Tweakers.net dat CyberJunk zijn 350 had opgeklokt naar 420.
Dat is meteen ook het maximaal haalbare.
Je kan nog wat pielen met je voltage, bv naar 2,6V. Misschien wordt je systeem daar iets stabieler van.
Succes ermee.
Ik las gisteren op Tweakers.net dat CyberJunk zijn 350 had opgeklokt naar 420.
Dat is meteen ook het maximaal haalbare.
Je kan nog wat pielen met je voltage, bv naar 2,6V. Misschien wordt je systeem daar iets stabieler van.
Succes ermee.
meteen naar 2,6 ?
hij draait maar op 2,2 want dat stond op de proccesor
terijwl in het asus boekje 2,4 stond voor mijn proccesor
hij draait maar op 2,2 want dat stond op de proccesor
terijwl in het asus boekje 2,4 stond voor mijn proccesor
.
Wat voor koelers gebruiken jullie?
mijn k6-2 450@450 is tijdens gebruik 50 graden. Ik heb een gewone coolermaster koeler, zonder pasta ofzo.
mijn k6-2 450@450 is tijdens gebruik 50 graden. Ik heb een gewone coolermaster koeler, zonder pasta ofzo.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
Verwijderd
Ach, dat doet mijn K6 500 ook.
Die heeft wel koelpasta, en een redelijke cooler, met een werktemepratuur op de processor van 53C, mobo temp van 32C.
Beetje vreemde waarden, maar vooruit, het werkt verder goed.
Die heeft wel koelpasta, en een redelijke cooler, met een werktemepratuur op de processor van 53C, mobo temp van 32C.
Beetje vreemde waarden, maar vooruit, het werkt verder goed.
Hmm ik heb een coolermaster DP5 5F61
en koelprut natuurlijk
verder 8 fans in mijn kast en een zijkant eraf
die gaat er weer op zodra het gat aan de zijkant klaar is dzodat daar fan nr 9 kan komen die extra koele lucht rechtstreeks op de proccesor blaast
hij is nu 40 tot 43 graden
maar ik hoop hem dus nog wel 5 graden koeler te krijgen
het moederbord geeft een temp aan van 23 graden
maar ik heb mijn max staan op 30 en voor de proccesor op 50 graden dan geeft ie het aan en weet ik dat er iets mis is want dat vind ik teveel
en koelprut natuurlijk
verder 8 fans in mijn kast en een zijkant eraf
die gaat er weer op zodra het gat aan de zijkant klaar is dzodat daar fan nr 9 kan komen die extra koele lucht rechtstreeks op de proccesor blaast
hij is nu 40 tot 43 graden
maar ik hoop hem dus nog wel 5 graden koeler te krijgen
het moederbord geeft een temp aan van 23 graden
maar ik heb mijn max staan op 30 en voor de proccesor op 50 graden dan geeft ie het aan en weet ik dat er iets mis is want dat vind ik teveel
.
een 2.2V K6-2 450 moet de 550 kunnen halen.
Ik alleen niet 5.5*100 proberen maar 5*110.
L2-cache is supertraag op socket7 maar met een hogere bus scheelt het iets.
over dat voltage, mijn K6-2 450 draaide ik altijd op 3.0V (was een 2.4V), als je koeling maar goed genoeg is kan je het voltage zeker tot 2.6V veilig opvoeren.
Ik alleen niet 5.5*100 proberen maar 5*110.
L2-cache is supertraag op socket7 maar met een hogere bus scheelt het iets.
over dat voltage, mijn K6-2 450 draaide ik altijd op 3.0V (was een 2.4V), als je koeling maar goed genoeg is kan je het voltage zeker tot 2.6V veilig opvoeren.
je hebt trouwens wel erg veel fans in je kast, maar zonder een groot koelblok heb je ook niet zo heel erg veel aan. Ik heb zelf ook een coolermaster op mijn tnt-2 zitten. Voor een videokaart is het een indrukwekkend koelblok maar voor een overgeklokte proc is het niks.
Verwijderd
Beste harley,
De 550 is mogelijk alleen met zeer goede koeling. Wat belangrijk is, is dat je CPU goed gekoeld is. Zoek een enorme heatsink. Een FAC7ALPHA is een goeie. En als je hem combineert met een peltier en Waterfall dan is het echt feest.
Mijn K6-2 500(CTX) draait 561 (112*5) met 2.7vcore met en temp van 27~45C met een FAC7ALPHA zonder peltier met koe.
Ik ben nu bezig met een 533(CTX). Deze draait nu 630 (nog niet helemaal stabiel, maar..) met 2.7vcore.Ik heb het metalen plaatje eraf gehaald en de heatsink laten aanpassen aan de vorm van de core zodat hij beter past.
De temp is 30~45C. Met een FAC7ALPHA zonder peltier met Waterfall.
Mijn doel is de 720(120*6) te halen op een Asus P5A rev.1007
Aangezien dat je waarschijnlijk volgend jaar een andere CPU zal hebben zou ik geen medelijden hebben met die K6!
Heel veel succes.
Arral1
The ArralNetwork
De 550 is mogelijk alleen met zeer goede koeling. Wat belangrijk is, is dat je CPU goed gekoeld is. Zoek een enorme heatsink. Een FAC7ALPHA is een goeie. En als je hem combineert met een peltier en Waterfall dan is het echt feest.
Mijn K6-2 500(CTX) draait 561 (112*5) met 2.7vcore met en temp van 27~45C met een FAC7ALPHA zonder peltier met koe.
Ik ben nu bezig met een 533(CTX). Deze draait nu 630 (nog niet helemaal stabiel, maar..) met 2.7vcore.Ik heb het metalen plaatje eraf gehaald en de heatsink laten aanpassen aan de vorm van de core zodat hij beter past.
De temp is 30~45C. Met een FAC7ALPHA zonder peltier met Waterfall.
Mijn doel is de 720(120*6) te halen op een Asus P5A rev.1007
Aangezien dat je waarschijnlijk volgend jaar een andere CPU zal hebben zou ik geen medelijden hebben met die K6!
Heel veel succes.
Arral1
The ArralNetwork
naja ik zie wel dat ik met een gewone coolermaster goed genoeg koeling krijg ik ben alleen niet zo'n held waneer het voltage tweakeing betreft 2,4 mag ie zeker hebben volgens mij maar als je hebt gelezen slaat ie op 5 x 105 al vast in wondhoos dus 5 x 110 vergeet ik wel ff
.
Pagina: 1