[Boot probleem] plotseling, no video input.

Pagina: 1
Acties:

• Joepi5
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-01-2023
hallo,

sinds vanmiddag boot mijn systeem niet meer, vanmorgen deed hij het nog prima. Ik kreeg een fout melding op een zwart scherm met witte letter. deze zei iets over floppy drive A: (die zit niet eens aangesloten maar goed.) en nog een andere : keyboard not working or not responding.
als antwoord hier op heb ik mijn toetsenbord aan een andere computer gehangen, niks mis mee. ondertussen heb ik de Cmos baterij uit mijn moederbord verwijderd, dit had een soort gelijk probleem eerder als eens opgelost. dit mocht ook niet baten.

verder: mijn video kaart boot naar wat ik kan zie normaal. ledjes gaan aan ventilator doen het.

Mijn systeem:

asus P5n-e SLI
Q6600 stock speed met asus triton 85 koeler.
corsair XMS 4 gig geheugen (4 *1 gb)
Club3D ATI radeon HD4870 OC edition
samsung spinpoint F1 1TB
toetsen bord : een ouwe van Dell
muis : razer lachesis

zelf denk ik aan het moederbord, omdat de PC als ik hem aan zet niet zijn normale boot programma uitvoert. dit kan ik horen door het niveau in geluid van mijn videokaart koeler.

dit probleem met die keyboard error heb ik voor het eerst.
ik kreeg eerder gemiddeld eens per maand een blauwe met witte letters. (deze had ik nu al weer 2 maanden niet gehad)

Ik weet het niet meer, wellicht zijn hier mensen die nog iets weten en dit graag met mij willen delen :)

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Memory verwijderen op 1 na en dan testen doet hij het niet even een andere proberen mss 1 van je mem modules defect?

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:58
Kun je nog in je BIOS?
Als je hier wel in kunt, moet je even naar iets van Error Mode zoeken en dan dat instellen op 'All, but keyboard'. Dan zou hij in principe niet mogen hangen op een keyboard fout

• Joepi5
ik kan niet mijn bios in. ik ga nu dat van de eerste reactie proberen. jullie horen er nog van :)

• Joepi5
Thanks Rstar

het werkte,
maar mijn stickie is niet kapot en mijn slot ook niet.
ik heb ooit toen de vierde erbij kwam het voltage geüpt
gaat dat ook verloren met een Cmos reset?

en wat is een redelijk voltage voor 4 sticks geheugen