IE problemen na toepassen security patch: URL's werken niet

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit hier met een raar probleem, waar ik na lang puzzelen niet uitkom.

Wij hebben op onze servers recent een aantal patches geinstalleerd, waaronder MS09-034, om compliant te zijn. Dit is een Internet explorer-patch.

Probleem is dat nu op een aantal servers IE niet goed meer werkt. Hij denkt bij alle URL's dat je iets wil gaan downloaden, of het nu een interne URL is of een url als www.google.nl etc. Je krijgt dan het standaard IE-scherm met Open/Save/Cancel/More info etc. Opnieuw installeren van de patch helpt niet.

Als ik deze ene patch deinstalleer en de server reboot (is nodig) werkt alles weer als vanouds. Maar dit is dus geen optie ivm compliancy etc. Het probleem zit hem dus ook duidelijk in deze ene patch.

Dit betreft IE6 op Windows 2000 SP4 met Citrix Presentation Server 4.0 HRP5. Alles Engelstalig. Upgraden naar IE7/8 is geen optie, want dat gaat niet werken op Windows 2000.

Uiteraard heb ik op Internet al gezocht en kom meer problemen met deze patch tegen, maar daar betreft het vooral IE7 op Vista, of deployments via WSUS, wat wij niet gebruiken.

Wel kwam ik ook de tip tegen om alle IE-settings te resetten naar Default, maar dit hielp dus niet. Ook het doorlopen van alle settings liet geen duidelijke dader zien.

Ik heb van een correct werkende server de juiste registrykeys geexporteerd en op een foute server geimporteerd (eerst backup gemaakt uiteraard), maar ook dit hielp niets.

Zo langzamerhand ben ik door mijn opties heen. Heeft één van jullie nog een idee?

Alvast bedankt...

Virussen? Scan ze hier!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wordt er gebruik gemaakt van extra Citrix policies voor IE gebruik (activeX controls)?
In het KB artikel staan de CSLIDs ook genoemd waar de killbits mee enabled worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wildhagen
  • Niet online
Sorry, dat had ik erbij moeten vermelden. De enige IE-gerelateerde policy is een policy die een standaard homepage zet (onze intranet-pagina). Verder niets.

Aan deze policy ligt het niet, want deze draait op (bijna) alle Citrix-servers, en een heleboel daarvan doen het wel goed. Daarnaast draait deze policy al jaren, en is niet recent gewijzigd.

Naar de Class ID's heb ik ook al gekeken, en zover ik kan zien staat alles daar goed.

Wazig probleem dit... morgen maar eens verder in duiken...

Iemand anders eventueel nog ideeën?

Virussen? Scan ze hier!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat doe het proces precies, crasht het of blijft het proces wel draaien? Je zou misschien eens met ADPlus o.i.d een dump van het proces kunnen maken en dat dan kunnen analyseren met een debugger, kijken of je daar rare expection fout codes in ziet.Ook geen rare meldingen je eventlogs?

[ Voor 65% gewijzigd door Turdie op 08-09-2009 18:08 ]

• wildhagen
  • Niet online
Nou, wat het proces doet is dus een dialog box openen waar ik kan kiezen voor Open, Save, Cancel en More info. Die laatste twee zijn duidelijk uiteraard. Kies ik voor Save dan slaat hij de 'file' (wat dus eigenlijk een URL is, zoals bijv http://www.google.nl) op als een file (zonder extensie). Kies ik voor Open, en dan in het lijstje "Internet Explorer" gebeurt er niks. Er gaat dan ook geen iexplore.exe oid draaien, maar bijvoorbeeld ook geen foutmelding.

Een debugger gaat dus ook niet werken, simpelweg omdat er geen proces is...

In de eventviewer word helemaal niets gemeld met betrekking tot dit gebeuren.

Ik heb dit zowel via een ICA-sessie geprobeerd (met een gewone user qua rechten en met een user met adminrechten), en ook via RDP rechtstreeks op de server (als domain admin, dus met alle rechten). Allemaal hetzelfde resultaat.

Zo zout heb ik ze nog nooit gegeten...

Maar even een screenshotje gemaakt, dit is dus wat ik krijg:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LZoT7vj9VJs3fdfGx5Gfp3cm/full.png

Zoals te zien geen IE-proces te bekennen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7gRxc1pgFCUcRDhi5AYOnG8u/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2009 18:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Turdie
Ik zou een support case indienen bij MS. Als je een Technet Abbo hebt krijg je er twee gratis.

edit:

Ik heb ook vast een topic op het MS forum voor je geopend:
Link
Daar kijken veel mensen van MS zelf (ook support engineers).

[ Voor 87% gewijzigd door Turdie op 08-09-2009 18:48 ]

• wildhagen
  • Niet online
Daar zit ik idd ook steeds meer aan te denken ja. Ik wil morgen nog een paar dingetjes proberen, maar anders bel ik MS Support wel ff, we hebben toch een supportcontract geloof ik.

Hopen dat ze daar nog iets met Win2000 kunnen. We zijn wel druk bezig met een nieuwe, meer uptodate, Citrix-farm, maar tot die tijd (enkele maanden) moeten deze ouwe bakken (jaar of 4 oud) het nog ff vol zien te houden...

Tnx voor de post op het MS-forum iig!

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2009 18:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Turdie
wildhagen schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:46:
Daar zit ik idd ook steeds meer aan te denken ja. Ik wil morgen nog een paar dingetjes proberen, maar anders bel ik MS Support wel ff, we hebben toch een supportcontract geloof ik.

Hopen dat ze daar nog iets met Win2000 kunnen. We zijn wel druk bezig met een nieuwe, meer uptodate, Citrix-farm, maar tot die tijd (enkele maanden) moeten deze ouwe bakken (jaar of 4 oud) het nog ff vol zien te houden...

Tnx voor de post op het MS-forum iig!
offtopic:
Windows 2000 zit al in de extended support fase, verloopt op 13-7-2010

• Turdie
Ik heb nog wat gevonden, je zou de dll's eens opnieuw kunnen registreren van IE6.Dat zal de support je ook vragen te doen, dus dan kun je dat beter gedaan hebben.

regsvr32 /u /s urlmon.dll
regsvr32 /u /s mshtml.dll
regsvr32 /u /s shdocvw.dll
regsvr32 /u /s browseui.dll
regsvr32 /u /s jscript.dll
regsvr32 /u /s vbscript.dll
regsvr32 /u /s scrrun.dll
regsvr32 /u /s msxml.dll
regsvr32 /u /s actxprxy.dll
regsvr32 /u /s softpub.dll
regsvr32 /u /s wintrust.dll
regsvr32 /u /s dssenh.dll
regsvr32 /u /s rsaenh.dll
regsvr32 /u /s gpkcsp.dll
regsvr32 /u /s sccbase.dll
regsvr32 /u /s slbcsp.dll
regsvr32 /u /s cryptdlg.dll
regsvr32 /u /s oleaut32.dll
regsvr32 /u /s ole32.dll
regsvr32 /u /s shell32.dll
regsvr32 /u /s initpki.dll
regsvr32 /u /s msjava.dll
regsvr32 /s urlmon.dll
regsvr32 /s mshtml.dll
regsvr32 /s shdocvw.dll
regsvr32 /s browseui.dll
regsvr32 /s jscript.dll
regsvr32 /s vbscript.dll
regsvr32 /s scrrun.dll
regsvr32 /s msxml.dll
regsvr32 /s actxprxy.dll
regsvr32 /s softpub.dll
regsvr32 /s wintrust.dll
regsvr32 /s dssenh.dll
regsvr32 /s rsaenh.dll
regsvr32 /s gpkcsp.dll
regsvr32 /s sccbase.dll
regsvr32 /s slbcsp.dll
regsvr32 /s cryptdlg.dll
regsvr32 /s oleaut32.dll
regsvr32 /s ole32.dll
regsvr32 /s shell32.dll
regsvr32 /s initpki.dll
regsvr32 /s msjava.dll

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 08-09-2009 19:00 ]

• wildhagen
  • Niet online
Thanks, heb het nu uitgevoerd, kwamen wel een paar errors (sccbase.dll). Kan de server nu helaas niet rebooten omdat er gebruikers opzitten. Dit gebeurd vannacht automatisch, dus ik zal morgen eens kijken of het werkt.

Edit: helaas, ook na de reboot gaat het nog steeds fout.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 09-09-2009 08:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1